Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg betalte ned all gjeld i desember. I går skulle jeg bestille en ting på Temu til 44kr, men ønsker ikke bruke kort der. Klarna hadde bare betal innen 30 dager løsningen, så tenkte jeg skulle gå for den. Den ble avvist, logget nå inn hos experian for å se kredittverdigheten min. Ser nå at det står jeg har trekk på 6000 der, det stemmer jo ikke. Må jeg bare vente, eller er det noen plass man kan ringe? Skjønner det tar tid før kredittscoren min blir bedre, men at de har info om at jeg har trekk nå er jo feil. 

Anonymkode: 22e00...337

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kontakter åpenbart det selskapet som har registrert anmerkning på deg og spør hva det er for noe for å avklare om det er noe du ikke visste om eller om de ikke har fått dette med i systemet sitt.

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (15 minutter siden):

Du kontakter åpenbart det selskapet som har registrert anmerkning på deg og spør hva det er for noe for å avklare om det er noe du ikke visste om eller om de ikke har fått dette med i systemet sitt.

Kontaktet de, jeg vet jo forhåpentligvis om noe ubetalt på flere tusen 😂 De har sendt ut, men de sa det skjer at det ikke blir registrert å skulle sende ut avslutning brev en gang til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kontaktet de, jeg vet jo forhåpentligvis om noe ubetalt på flere tusen 😂 De har sendt ut, men de sa det skjer at det ikke blir registrert å skulle sende ut avslutning brev en gang til. 

Ja det skjer av og til det.

Men godt det løser seg da. :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Luksusfellen neste.

Anonymkode: 4a76b...98f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Luksusfellen neste.

Anonymkode: 4a76b...98f

Når man klarer betale ned gjelden sin uten luksusfellen så tviler på at det er ett tilfelle for luksus fellen. Det å bestille på internett gjennom klarna for å ikke potensielt selge kortinformasjon sin er heller ikke noe som bevitner ett luksusfellen tilfelle. Troll. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skal være vekke innen kort tid. Men har opplevd en gang at de glemte å sende det til sletting. Så måtte da kontakte de og de sendte ut slettingen. Så innen en uke var det vekke. 

Anonymkode: b3786...699

Skrevet

Betalingsanmerkninger forsvinner:

a) Ved fullt oppgjør av kravet inkl. omkostninger

b) 4 år etter registreringsdato, hvis kravet ikke betales. Normalt vil imidlertid kreditor/inkassoselskap fornye anmerkningen ved å gjøre nye rettslige prosesser.

Du har nok en anmerkning, jeg ville kontaktet selskapet du har trekk til og spurt.

AnonymBruker
Skrevet
isw skrev (3 timer siden):

Betalingsanmerkninger forsvinner:

a) Ved fullt oppgjør av kravet inkl. omkostninger

b) 4 år etter registreringsdato, hvis kravet ikke betales. Normalt vil imidlertid kreditor/inkassoselskap fornye anmerkningen ved å gjøre nye rettslige prosesser.

Du har nok en anmerkning, jeg ville kontaktet selskapet du har trekk til og spurt.

Som jeg svarte lengre oppe, ja kontaktet de som sto for anmerkningen. De skulle sende inn en melding til da den skulle vært borte i desember. Har ikke hatt trekk på lønn siden desember når jeg betalte alt, så det er bare en gammel som skulle vært fjernet fra systemet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...