Gå til innhold

Vekt hos dps

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man veie seg hos dps når man går i behandling for spiseforstyrrelser? Og må man da veie seg i kun undertøy? Helt panikk for dette, hater kroppen min.

Anonymkode: 406e8...ca9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slett med «uspesifisert spiseforstyrrelse» en blanding av restriksjon og overspising, jeg måtte ikke veie meg. 

Anonymkode: daa81...8ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg slett med «uspesifisert spiseforstyrrelse» en blanding av restriksjon og overspising, jeg måtte ikke veie meg. 

Var du undervektig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var du undervektig?

Nei, jeg var ikke undervektig. Men jeg tviler på at en behandler på dps vil få deg til å kle av og gå på vekten, de forstår nok hva det kan forårsake. I mitt tilfelle måtte jeg «øve» på å slutte med veiingen, så måtte jeg øve på å innføre vekten igjen, etter en stund i behandling. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på behandleren, mange idioter der også. 
Så om du blir bedt om å gå på en vekt så be om en ny behandler asap!

Anonymkode: 50625...e1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det kommer ann på behandleren, mange idioter der også. 
Så om du blir bedt om å gå på en vekt så be om en ny behandler asap!

Anonymkode: 50625...e1a

Må man veie seg hos lege dersom man ikke gjør det på dps? Er det ingen som skal følge med på vekten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei, jeg var ikke undervektig. Men jeg tviler på at en behandler på dps vil få deg til å kle av og gå på vekten, de forstår nok hva det kan forårsake. I mitt tilfelle måtte jeg «øve» på å slutte med veiingen, så måtte jeg øve på å innføre vekten igjen, etter en stund i behandling. 

Takk for svar, skjønner at det å veie seg lan virke som en trigger også.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på.

Om de mistenker at vekt er kritisk lav i den forstand at de må sette inn tiltak kan du måtte veie deg.

Anonymkode: f66fe...c6c

AnonymBruker
Skrevet

De fleste som går til behandling for spiseforstyrrelse må veie seg. Men du kan be om blindveiing der du selv ikke ser tallet. Mange steder får man veie seg med lette klær (typ bukse + t-skjorte)

Anonymkode: d0909...197

AnonymBruker
Skrevet

Er du undervektig så kan de kreve at du veier deg, men da får du valget mellom om å gjøre det hos dem eller fastlegen. 
Jeg har uspesifikk SF (pga traumer), og har i perioder måtte veie meg. Får da ha vanlige klær på, kan selv velge om jeg ønsker å se tallet eller ikke. Dette foregår kjapt og vi snakker aldri om tallet. Kun hvordan det går, hva er utfordrende og hva burde vi fokusere på fremover. 
Jeg er også ukomfortabel med kroppen min og føler at mitt team har vært flink til å ta hensyn og unngå å gjøre ting mer ubehagelig enn nødvendig. 

Anonymkode: 26324...728

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...