AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Jeg er sammen med verdens snilleste mann, men han betaler ikke for seg. Dette har blitt et stort problem for meg, og jeg vet ikke om jeg klarer å fortsette forholdet. For 2 år siden flyttet han og hans sønn inn til meg om mine to barn. Avtalen var at han skulle selge huset sitt og kjøpe seg inn hos meg/eventuelt skulle vi kjøpe nytt hus sammen. Da tiden kom for å selge hans hus bestemte han seg uten å spørre meg, for å leie ut istedenfor. Jeg ble veldig opprørt over dette men fikk beskjed om at det var hans hus, og han bestemte. Jeg lot det etterhvert ligge, og tenkte at det bare fikk være slik inntil vi fant ut om han skulle kjøpe seg inn hos meg eller om vi skulle kjøpe nytt hus sammen. Tiden gikk og vi diskuterte ikke hvor mye han skulle betale for å bo hos meg. Jeg ventet vel egentlig på at han skulle ta initiativ til samtalen. Det skjedde aldri. I mellomtiden betalte han heller ikke for mat. Han vippset noe av og til, men det dekket på langt nær utgiften for han og hans sønn på 11 år. Etter noen måneder krevde jeg at han skulle vippse meg 4000kr hver måned for mat(siden jeg alltid handlet). Han syntes dette var i overkant mye(Han har sønnen sin 50%), men godtok det da jeg la frem matbudsjettet. Etter vi hadde bodd sammen i ett år orket jeg ikke å vente mer(Jeg vet jeg allerede hadde ventet for lenge). Jeg sa han måtte begynne å betale for å bo. Han sa at han hadde tenkt på det, men ikke tatt det opp fordi regnestykket var komplisert. Jeg sa at jeg syntes det var rimelig at han betalte halvparten av leieinntektene han fikk inn. Siden han fikk 20000 i husleie pr mnd, burde han betale 10000kr. (Husleien dekket mer enn huslånet hans, han gikk flere tusen i pluss) Fra da av betalte han 10000kr i leie, men sluttet selvfølgelig å vippse for mat!!! Til slutt orket jeg ikke mer. Med økte matpriser og renter hadde jeg ikke lenger råd til bo i huset og varslet han om dette. Sa at jeg kom til å kjøpe meg et nytt billigere hus, noe jeg gjorde, og vi bor ikke lenger sammen. Han og sønnen flyttet tilbake til huset hans. Vi er fortsatt sammen, men jeg kjenner på urettferdigheten når det gjelder alle pengene. Jeg er mye sint på han innimellom men holder det mest inni meg. I løpet av tiden vi bodde sammen tjente han 340000kr på leieinntekter. Jeg har regnet på hvor mye han betalte i mat og husleie, og hvor mye av maten jeg betalte for han og hans sønn. I løpet av 2 år betalte han 40000kr for å bo hos meg og spise mat. Samtidig har han betalt ned flere hundre tusen på sitt eget huslån. Jeg har ikke betalt ned noe, kun renter. Jeg hadde ikke råd til mer. Jeg har tatt opp frustrasjonen min med han et par ganger i ettertid, men han tilbyr meg ikke å betale tilbake noe som helst. Jeg har lyst til å kreve dette. Jeg ville ikke hatt mer penger om vi aldri hadde flyttet sammen, men han har tjent flere hundre tusener på å bo hos meg, vi burde vel dele på dette? Jeg har dårlig råd også i dag. Likevel tilbyr han seg ikke å "betale tilbake". Jeg klarer ikke å forstå denne siden av kjæresten min som er verdens snilleste mann og bonuspappa. Hva mener dee ville vært rimelig i denne situasjonen? I bergningen har jeg ikke tatt med strøm og vann eller noen andre utgifter. Jeg betalte også alt dette. Alle hans utgifter ble dekket at husleien han fikk inn. Anonymkode: 1908c...be4 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Hadde flyttet og ikke tatt han med til neste bosted. Anonymkode: 5c8c1...835 6 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde flyttet og ikke tatt han med til neste bosted. Anonymkode: 5c8c1...835 Ser nå du gjorde det. Det var bra for en sliping. Tror du må la det gå. Anonymkode: 5c8c1...835
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 Herregud.. jeg forstår ikke, og dette bør du forklare, HVA slags egenskaper har denne mannen som gjør ham snill til tross for at han er en kontrollerende parasitt??? Han har levd godt på deg som en bendelorm, til og med latt ungen sin leve på deg, han hadde tenkt å tilby seg å betale men synes regnestykket var komplisert?? Og han mente 4000 i mat var for mye når det var den eneste summen han betalte? Dette er ikke en snill mann, men du kan egentlig ikke føle sinne og resentment (hva er det norske ordet? Jernteppe) for dette, du har latt denne fyren holde på som han ville i 2 år fremfor å sette grenser før eller slå opp, OG dere er fortsatt sammen...! Du har to valg, cut your loss og ham, gå videre og tenk at du har noe å lære her. Godta at ting er som de er og vær sammen, men vit at han kommer ikke til å være der for deg. Og du må se alle pengene som tapt. Personlig hadde jeg kasta denne fyren i søpla for lengst, glad dere i det minste ikke bor sammen. Anonymkode: 1625d...b8d 19 6
Mammatilto888 Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Herregud.. jeg forstår ikke, og dette bør du forklare, HVA slags egenskaper har denne mannen som gjør ham snill til tross for at han er en kontrollerende parasitt??? Han har levd godt på deg som en bendelorm, til og med latt ungen sin leve på deg, han hadde tenkt å tilby seg å betale men synes regnestykket var komplisert?? Og han mente 4000 i mat var for mye når det var den eneste summen han betalte? Dette er ikke en snill mann, men du kan egentlig ikke føle sinne og resentment (hva er det norske ordet? Jernteppe) for dette, du har latt denne fyren holde på som han ville i 2 år fremfor å sette grenser før eller slå opp, OG dere er fortsatt sammen...! Du har to valg, cut your loss og ham, gå videre og tenk at du har noe å lære her. Godta at ting er som de er og vær sammen, men vit at han kommer ikke til å være der for deg. Og du må se alle pengene som tapt. Personlig hadde jeg kasta denne fyren i søpla for lengst, glad dere i det minste ikke bor sammen. Anonymkode: 1625d...b8d AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Herregud.. jeg forstår ikke, og dette bør du forklare, HVA slags egenskaper har denne mannen som gjør ham snill til tross for at han er en kontrollerende parasitt??? Han har levd godt på deg som en bendelorm, til og med latt ungen sin leve på deg, han hadde tenkt å tilby seg å betale men synes regnestykket var komplisert?? Og han mente 4000 i mat var for mye når det var den eneste summen han betalte? Dette er ikke en snill mann, men du kan egentlig ikke føle sinne og resentment (hva er det norske ordet? Jernteppe) for dette, du har latt denne fyren holde på som han ville i 2 år fremfor å sette grenser før eller slå opp, OG dere er fortsatt sammen...! Du har to valg, cut your loss og ham, gå videre og tenk at du har noe å lære her. Godta at ting er som de er og vær sammen, men vit at han kommer ikke til å være der for deg. Og du må se alle pengene som tapt. Personlig hadde jeg kasta denne fyren i søpla for lengst, glad dere i det minste ikke bor sammen. Anonymkode: 1625d...b8d Jeg sitter pris på det ærlige svaret ditt, og jeg er enig med deg i det meste. Han har levd på meg og jeg satt ikke ned foten når jeg burde. Dette har mye med tidligere levd liv å gjøre, og er noe jeg sliter med. I ettertid ser jeg at dette har ødelagt mye om ikke alt, og jeg har blitt mer og mer klar for å forlate forholdet. Men om han sier seg villig til å gjøre opp for seg så er jeg villig til å gi forholdet en ny sjanse. Så får vi se om det går. Han er på tross av dette en veldig snill mann. Han har bare gode sider utenom dette. Vi har det veldig fint sammen, gjør koselig ting, han får meg til å føle meg bra, og han aksepterer meg akkurat som jeg er. Så jeg skiller på disse to sidene hans som er to ytterpunkter. Og den ene siden klarer jeg ikke å forstå noe som helst av.... Jeg kan selvfølgelig snu på det og si til meg selv at han kan ikke være glad i meg når han har gjort dette, men så vet jeg at han elsker meg og barna.
Hannah80 Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 Overskriften er helt feil. Dette er ikke verdens beste kjæreste. Jeg hadde mistet all respekt for en mann som så åpenlyst snylter på kjæresten sin. Det er et personlighetstrekk som jeg overhodet ikke hadde klart å leve med. Hadde regelrett følt avsky for han. Jeg er glad for å høre at dere ikke lenger bor sammen. Du fortjener bedre enn denne mannen, ts🥰 17 2
Mammatilto888 Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 Mammatilto888 skrev (11 minutter siden): Jeg sitter pris på det ærlige svaret ditt, og jeg er enig med deg i det meste. Han har levd på meg og jeg satt ikke ned foten når jeg burde. Dette har mye med tidligere levd liv å gjøre, og er noe jeg sliter med. I ettertid ser jeg at dette har ødelagt mye om ikke alt, og jeg har blitt mer og mer klar for å forlate forholdet. Men om han sier seg villig til å gjøre opp for seg så er jeg villig til å gi forholdet en ny sjanse. Så får vi se om det går. Han er på tross av dette en veldig snill mann. Han har bare gode sider utenom dette. Vi har det veldig fint sammen, gjør koselig ting, han får meg til å føle meg bra, og han aksepterer meg akkurat som jeg er. Så jeg skiller på disse to sidene hans som er to ytterpunkter. Og den ene siden klarer jeg ikke å forstå noe som helst av.... Jeg kan selvfølgelig snu på det og si til meg selv at han kan ikke være glad i meg når han har gjort dette, men så vet jeg at han elsker meg og barna. Der ble jeg ikke anonym lengre🫣 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 Mammatilto888 skrev (17 minutter siden): Jeg sitter pris på det ærlige svaret ditt, og jeg er enig med deg i det meste. Han har levd på meg og jeg satt ikke ned foten når jeg burde. Dette har mye med tidligere levd liv å gjøre, og er noe jeg sliter med. I ettertid ser jeg at dette har ødelagt mye om ikke alt, og jeg har blitt mer og mer klar for å forlate forholdet. Men om han sier seg villig til å gjøre opp for seg så er jeg villig til å gi forholdet en ny sjanse. Så får vi se om det går. Han er på tross av dette en veldig snill mann. Han har bare gode sider utenom dette. Vi har det veldig fint sammen, gjør koselig ting, han får meg til å føle meg bra, og han aksepterer meg akkurat som jeg er. Så jeg skiller på disse to sidene hans som er to ytterpunkter. Og den ene siden klarer jeg ikke å forstå noe som helst av.... Jeg kan selvfølgelig snu på det og si til meg selv at han kan ikke være glad i meg når han har gjort dette, men så vet jeg at han elsker meg og barna. Spark svinet på søppeldynga kjære deg, du kan ikke skille de sidene for det er en så fremtredende del av ham, virkelig! Anonymkode: 1625d...b8d 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 Wow… Litt satt ut over hvordan det er mulig å akseptere dette, og samtidig se på han som verdens snilleste…. Du må gå noen runder med deg selv her, for jeg ser kun to mulige utfall: 1. Du sier det er slutt hvis han ikke betaler noe av dette tilbake. og gjennomfører..! 2. Du fortsetter forholdet og glemmer fortiden. Men godta aldri en krone i minus igjen!!! begge deler vil kunne medføre smerte for deg. Så spørsmålet er jo da hva som er lettest å tåle.. Anonymkode: 24e4d...646 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #10 Skrevet 5. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: For 2 år siden flyttet han og hans sønn inn til meg om mine to barn. Etter noen måneder krevde jeg at han skulle vippse meg 4000kr hver måned for mat Etter vi hadde bodd sammen i ett år (...) Fra da av betalte han 10000kr i leie, men sluttet selvfølgelig å vippse for mat!!! I løpet av 2 år betalte han 40000kr for å bo hos meg og spise mat. Anonymkode: 1908c...be4 Regnestykket går ikke opp. År 1: 8 mnd (?) * 4 000 kr/mnd = 32 000 kr År 2: 12 mdr * 10 000 kr/mnd = 120 000 kr I alt 152 000 kr. Anonymkode: 0b1a8...d31 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #11 Skrevet 5. april 2024 Utrolig at du ikke forstår at det er NETTOPP for å kunne utnytte deg at han ellers tar rollen som «verdens snilleste». Ellers hadde du jo ikke giddet å fø på ham, eller? Anonymkode: b1132...1cb 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #12 Skrevet 5. april 2024 Du er åpenlyst ikke sammen med verdens beste kjæreste eller snilleste mann. Han har lurt deg trill rundt økonomisk. Anonymkode: 5bdfd...912 1 2
PM75 Skrevet 5. april 2024 #13 Skrevet 5. april 2024 Snylt tilbake. Bo mer hos han nå fremover og la han betale for all maten. Så kanskje han ser hvor irriterende det er & han vil få mer forståelse for at han selv oppførte seg som en dust. Kanskje det kan legge grunnlaget for god dialog om dette. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #14 Skrevet 5. april 2024 Mammatilto888 skrev (2 timer siden): Der ble jeg ikke anonym lengre🫣 Gjør det noe? Anonymkode: 8592b...b5b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #15 Skrevet 5. april 2024 Snylt tilbake i to år så er dere skuls. Jeg mener siden har er verdens beste mann. Anonymkode: 3b2d6...f90 2 1
PusheenPusheen Skrevet 5. april 2024 #16 Skrevet 5. april 2024 (endret) Var også sammen med en sånn en. De første årene bodde vi heldigvis ikke sammen, men de to siste snyltet han meg for så sjukt mye penger. Blir enda provosert bare ved tanken på hvor dum jeg var og hvor patetisk han var som nektet å ta ansvar. Jeg har bare latt de pengene være tapt. Heller det enn å ha det hengende over meg hver måned når jeg måtte ha mast etter nedbetaling. Han betalte én ting da, idioten tok opp lån i mitt navn. Det betalte han heldigvis mer eller mindre ned (jeg betalte siste rest for å få et mer gunstig boliglån), men alle de private lånene har jeg ikke sett snurten av tilbakebetaling på. Spør du han, har han bare lånt et par tusen. I realiteten var han så uansvarlig at han ikke betalte regningene sine, så det ble tvangstrekk på min lønning til slutt. Så, masse penger, i tillegg til fellesøkonomien som jeg alene tok ansvar for. Det er jo en grunn til at han er så snill. Hadde han vært enda mer drittsekk, hadde han ikke fått deg på kroken og gått glipp av pengene dine. Skal dere være sammen, må du kutte han helt av pengene dine. Helt fullstendig. Men det er jo økonomisk abuse han driver med. Man sier jo ikke at man skal tenke over om man skal dele på boutgifter i et hus man bor i, særlig når man har råd til å betale for seg. Og man må jo for svarte klare å betale for kneipbrødet sitt selv og ikke bare forvente at du tar det. Håper du finner ut av dette. Jeg har personlig fått skikkelig økonomiangst etter den tiden med eksen. Håper du slipper det. Endret 5. april 2024 av PusheenPusheen Grammatikkfeil 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #17 Skrevet 5. april 2024 han valgte altså å flytte tilbake til huset sitt, isteden for å kjøpe noe med deg eller begynne betale mer? Han er jo ikke lite commited til deg som du er til han. Du er jo tidsfordriv. sorry ass. Han der kommer til å svikte deg. Anonymkode: 9961f...88a 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #18 Skrevet 5. april 2024 Verdens beste kjæreste har ingen 'men' ved seg. Just sayin'. Anonymkode: c6caf...ca1 2
Loff77 Skrevet 5. april 2024 #19 Skrevet 5. april 2024 10 000 mnd bo og mat høres vel ikke så helt ille ut? Hadde det vært motsatt hadde det vært uhørt å ta betalt av dama for å bo sammen? Merkelig det på KG
PusheenPusheen Skrevet 5. april 2024 #20 Skrevet 5. april 2024 Loff77 skrev (6 minutter siden): 10 000 mnd bo og mat høres vel ikke så helt ille ut? Hadde det vært motsatt hadde det vært uhørt å ta betalt av dama for å bo sammen? Merkelig det på KG Hvor har du det fra? Alle bør jo betale for seg, uavhengig av kjønn. Snylting er ikke søtt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå