Gå til innhold

Har du TV?

Har du TV?  

57 stemmer

1. 1. Har du TV?

• Ja
      42
    • Nei
      6
    • Ja, men i eget rom, og det er sjeldent jeg ser.
      4
    • Bare via nettet nå for tida.
      5
    • Hører bare på radio, jeg.
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke TV og vil heller ikke ha. Det er klart det er noe begrensende i sosiale sammenheng å ikke ha sett ditten eller datten, men det vil jo alltids være noe man ikke kan delta i i en samtale. Og så ser jeg endel av mine yndlingsprogram (nyheter, filmmagasiner, dokumentarer) på nettet så helt uten TV er jeg vel i grunnen ikke.

Fins det andre sånne som der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tv, men jeg ser så og si aldri på den. Kun Frustrerte Fruer.

Bruker den til litt film bare

Skrevet

Ja, jeg har TV., men ser sjelden på den. Klart jeg hadde klart meg uten, men jeg hadde savnet den på enkelte late søndager.

Gjest King James VI
Skrevet

Ja har tv står i stua...Ser på en 4 timer om dagen..Men tror nok jeg kunne levd uten.

Skrevet

Ja jeg har fjernsyn, men er selektiv mtp hva jeg ser. Med en niåring i hus ville hun nok falt rimelig fort utenfor i venneflokken om vi ikke hadde fjernsyn. Jeg husker veldig godt noen unger i gaten der jeg vokste opp som ikke hadde fjernsyn, de ble sett på som rare.

Men jeg bruker det nok jeg også, selv om det ikke ofte er høyt på prioriteringslisten.

Skrevet

Jeg har TV og ser veldig mye på den. Altfor mye. Jeg klarer meg uten, men ikke hvis jeg har tv i hus. Det blir som sjokolade. Men jeg har levd et par år uten tv, og det gikk fint det.

Skrevet (endret)

Vi har TV både i stuen og på soverommet. Ingen av oss er TV-slaver da, det er egentlig svært lite jeg følger med på fast. Jeg levde de tre første årene som student uten TV, det var helt greit, savnet det ikke i det hele tatt. Men jeg bodde i England da, så de programmene de viste var egentlig relativt ukjente for meg, så jeg visste ikke hva jeg gikk glipp av likevel. Likevel kunne jeg ikke tenke meg å bli kvitt TV'en nå, ser ikke helt poenget med det. Det er mye som er både interessant og lærerikt på TV, og det å ha TV er ikke likestilt med å være avhengig.

Er det forøvrig egentlig noe bedre å bruke fritiden sin på KG eller nettet generelt, framfor å sitte og se på Hotell Cæsar, Frustrerte Fruer eller søndagsfilmen?

Endret av Arkana
Gjest King James VI
Skrevet

Har en Tv i stua og det er den eneste Tv jeg har.

Skrevet

Har TV både i stuen og soverommet, og selv om jeg ikke er avhengig (sitter nesten mer på internett for tiden) kan jeg ikke tenke meg å være uten. Hva skulle være vitsen med å kaste ut noe vi allerede har, og som vi liker å bruke? Syns TV er en deilig innretning å ha på late hjemmekvelder. :) Dessuten er det enkelte serier jeg bare mååå få med meg.

Skrevet

Jeg har aldri vært noen skikkelig tv-slave. Tvertimot har jeg faktisk prøvd å se mer på tv. Jeg valgte meg ut torsdagen som tv dag. Da så jeg på Nyheter, Scrødingers katt, filmplaneten og urix. Litt det motsatte av hva andre kanskje ville gjort. Men jeg storkoste meg jeg :)

Akkurat nå bor jeg på en folkehøgskole og torsdags tittingen som jeg faktisk klarte å gjøre til en vane har nå forsvunnet ut i evigheten.

Men jeg klarer meg med nett jeg. Har NRK som forside slik at jeg alltid får med meg nyheter når jeg logger meg på nett ;)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Har aldrig sett så mye på tv som den siste tiden, helt forferdelig, føles som jeg har forspist meg når jeg sitter der for lenge. Men jeg vet egentlig ikke om det andre man gjør er så mye bedre, om man ikke føler at man kaster bort tiden sin så er det vel bra :)

Skrevet

Har TV hjemme, men vil ikke påstå jeg ser mye på den (ikke hver dag den står på). Men kommer nok ikke til å kaste den på dør...

Jeg savner ikke TV'n når jeg oppholder meg på det stedet hvor vi ikke har!!

Skrevet

Jeg har TV nå. Har også vært perioder hvor jeg ikke har hatt TV, og ikke savnet det. Så mer på TV da jeg hadde kabeltv, men savner det egentlig ikke. Kunne ikke tenke meg å kvitte meg med TV'en, jeg vil ha muligheten til å se nyhetene o.l., aktualitets program på NRK1 og 2, og jeg er heller ikke flau over å følge med på Idol og slikke programmer.

Synes noen av disse negative holdningene til TV titting er litt elitisk.

Skrevet

Har tv, men den blir lite brukt. Går flere uker mellom hver gang den skrus på.

Skrevet

Jeg pleide å være Tv-slave.. sånn nesten.. men etter at jeg flyttet til et annet sted har jeg ikke hatt tv.. Jeg har ikke hatt tv på minst 7 måneder! Litt frustrerende i begynnelsen, men nå savner jeg ikke tv i det hele tatt. Jeg har pc'en min og dermed er jeg ganske ofte innom KG! :sjarmor:

Gjest Nemesis
Skrevet (endret)

Jeg hadde klart meg fint uten og jeg ser generelt sett lite på TV, men jeg ser ikke helt poenget med å ikke ha TV.

Endret av Nemesis
Skrevet

Ser en del på den om dagen! Noen dager mer enn andre.. Men hadde jeg ikke hatt TV så hadde jo ikke det vært så mye å gjøre noe med! Hadde nok gått greit..

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Har TV, men det er av to årsaker. Leier møblert og det er med TV, dessuten må jeg jo ha en skjerm til spillkonsollene ;)

Pga problemer med kabelselskapet har vi hatt null signal på tv siden jul. Det har ikke vært noe problem for meg, men min kjære har savnet det.

Jeg bodde uten fjernsyn i 6 år. Ikke noe problem det.

Skrevet

Jeg bodde uten tv i 2 år med en gang jeg flyttet hjemmefra. Husker jeg "bvar i himmelen" da jeg fikk låne en mini reise-tv fra en venninne en ukes tid. Skjermen var nesten like høy som røykpakka mi husker jeg.. Jeg så en del på film hos venner med "hjemmekino", men nesten aldri vanlige tvprogrammer.

Idag har jeg samboer med svær flatskjerm og koooser meg med den..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...