Gå til innhold

Vaskemaskina, skjønner ingenting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg lagt merke til at når jeg setter på vask, så etterhvert kan jeg se masse skum på døra, den kommer på halve døren. Så har jeg sluk i gulvet, der hvor slangen til vaskemaskina går ned i, og der blir det skum som kommer opp. Skjønner ingenting. Når vasken er ferdig og jeg åpner døren, så er det litt skum på gummi og døren.

Bruker vanlig med pulver, altså ikke mye, så hva kan det skyldes? 

Kjørte også renseprogram på maskina på 95 grader uten at det har hjulpet.

Hjelp?

Anonymkode: 2da89...f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker pulver, ikke mye? Hva betyr egentlig det? Har du målt opp faktisk mengde, og sjekket med hva som står om dosering på esken? 

Mange bruker vesentlig mer enn man strengt tatt trenger å bruke. 

Ellers kan det være at du bør rense filter før pumpe i maskin. Som regel plassert nede i høyre hjørne bak et lokk. Det kommer rundt en liter vann ut når du skrur den opp, så ha en langpanne eller noe annet du kan fange vannet i i nærheten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du tøymykner så har du grunnen. Dosen som står på flasken er altfor store og da skummer det.

Anonymkode: 544f4...b24

• Liker 1
Skrevet

Det kan høres ut som om maskinen ikke får tømt seg helt og har såpe igjen etter skyllingen(?) . . .

Det er da naturlig å først prøve med å sjekke og rense filteret . .

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
senior skrev (14 minutter siden):

Det kan høres ut som om maskinen ikke får tømt seg helt og har såpe igjen etter skyllingen(?) . . .

Det er da naturlig å først prøve med å sjekke og rense filteret . .

Har gjort dette uten at det hjelper.

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Har gjort dette uten at det hjelper.

Neste punkt på lista mi er da vannpumpa. Siste gang jeg hadde lignenede problem var det noe rusk som satt fast i pumpehjulet så det ikke gikk rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...