AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 For et par måneder siden fikk jeg svie og prikking på leppene og rundt munnen, og fikk sår på leppene og sprekker. Brukte kremer for herpes, men ble aldri helt bra så tok blodprøve for å se om det var herpes jeg hadde, men blodprøven var negativ. Akkurat den dagen jeg tok blodprøven hadde jeg ikke utslett rundt munnen, og tenker det kan være årsak til at prøven var negativ? Bruker sinksalve som hjelper litt av og til. Har sår under leppene+munnsår i munnviken daglig. Anonymkode: fee48...59b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Anbefaler å prøve cicaplast fra La Roche Posay. Ta den på kvelden før du skal sove. Den har fungert veldig bra, og etter noen dager er sårene borte Anonymkode: 43b4c...feb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 La Roche-Posay Cicaplast Lips, 7,5 ml - Lepper - Farmasiet.no Denne fungerer ypperlig for sprekker i leppene. Jeg sliter veldig med sprekker på lepper på vinterstid (har heller ikke herpes). Smører på kvelden, og sprekkene kan være ganske helet allerede morgenen etter. Jeg har ikke type åpne sår, men vil tro det fungerer på det også. Jeg har hørt mye bra om denne: La Roche-Posay Cicaplast Baume B5+, 100 ml - Kroppspleie - Farmasiet.no men den har jeg ikke forsøkt selv, da jeg ikke har hatt noe utenom leppene. Anonymkode: 036d6...3a1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Anbefaler å prøve cicaplast fra La Roche Posay. Ta den på kvelden før du skal sove. Den har fungert veldig bra, og etter noen dager er sårene borte Anonymkode: 43b4c...feb Den fungerer ikke Ts Anonymkode: fee48...59b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For et par måneder siden fikk jeg svie og prikking på leppene og rundt munnen, og fikk sår på leppene og sprekker. Brukte kremer for herpes, men ble aldri helt bra så tok blodprøve for å se om det var herpes jeg hadde, men blodprøven var negativ. Akkurat den dagen jeg tok blodprøven hadde jeg ikke utslett rundt munnen, og tenker det kan være årsak til at prøven var negativ? Bruker sinksalve som hjelper litt av og til. Har sår under leppene+munnsår i munnviken daglig. Anonymkode: fee48...59b Nei, prøven ville vært positiv. Kan også tas prøve av selve sårene. Kanskje du får noen tips her? Anonymkode: 76615...bed
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nei, prøven ville vært positiv. Kan også tas prøve av selve sårene. Kanskje du får noen tips her? Anonymkode: 76615...bed Har prøvd alt jeg har blitt tipset om hjelp på Kg, og ingenting hjelper. Merker at jeg får utbrudd i stressende perioder, derfor har jeg tenkt herpes. Ts Anonymkode: fee48...59b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 Hvor har du sår og sprekker på leppene? Anonymkode: 5092d...75e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 Herpes er først væskefylte blemmer før det blir sår, har du det? Anonymkode: 5f84a...aa1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herpes er først væskefylte blemmer før det blir sår, har du det? Anonymkode: 5f84a...aa1 Har hatt det også, men har permanent munnsår/ sprekke i munnviken og sprekker/ rød hud under munnen. Ts Anonymkode: fee48...59b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #10 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor har du sår og sprekker på leppene? Anonymkode: 5092d...75e I munnviken og under nederste leppe Ts Anonymkode: fee48...59b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #11 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I munnviken og under nederste leppe Ts Anonymkode: fee48...59b Kan det være angulær cheilitt eller perioral dermatitt? Anonymkode: 5092d...75e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #12 Skrevet 5. april 2024 Spør legen om resept på Volon A, det er på registreringsfritak, så h*n må skrive en egen søknad ved utskriving. Anonymkode: 6ca44...79b 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #13 Skrevet 5. april 2024 De gangene jeg har hatt sår i munnviken har det gått fortere over om jeg smører med lypsyl. Da holder det seg mykt og sprekker ikke like lett opp igjen. Anonymkode: ab1c0...221
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #14 Skrevet 5. april 2024 Det er litt vanskelig å se, men sånn ser jeg ut når jeg har en god dag. Sprekker i leppekanten, prikking og lett svie. Små blemmer på kanten på overleppen, rødt under munnen og sår/ skorpe i munnviken. Ts Anonymkode: fee48...59b
klarinetta Skrevet 5. april 2024 #15 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For et par måneder siden fikk jeg svie og prikking på leppene og rundt munnen, og fikk sår på leppene og sprekker. Brukte kremer for herpes, men ble aldri helt bra så tok blodprøve for å se om det var herpes jeg hadde, men blodprøven var negativ. Akkurat den dagen jeg tok blodprøven hadde jeg ikke utslett rundt munnen, og tenker det kan være årsak til at prøven var negativ? Bruker sinksalve som hjelper litt av og til. Har sår under leppene+munnsår i munnviken daglig. Anonymkode: fee48...59b Cheilitt? Perioral dermatitt?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #16 Skrevet 5. april 2024 Synes det ligner på angulær cheilitt. Prøv å smøre med Canesten? Anonymkode: 5092d...75e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #17 Skrevet 5. april 2024 Jeg har herpesmunnsår, og bruker en hydrokortisonkrem når jeg har utbrudd. Er ikke hjemme akkurat nå, så får ikke sjekket hvordan tuben ser ut. Men den heter bare hydrokortison, tror jeg. Anonymkode: d1d56...faf 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #18 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har herpesmunnsår, og bruker en hydrokortisonkrem når jeg har utbrudd. Er ikke hjemme akkurat nå, så får ikke sjekket hvordan tuben ser ut. Men den heter bare hydrokortison, tror jeg. Anonymkode: d1d56...faf Synes du det ser ut som de herpes sårene du har? Ts Anonymkode: fee48...59b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #19 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Synes det ligner på angulær cheilitt. Prøv å smøre med Canesten? Anonymkode: 5092d...75e Skal kjøpe det i morgen. Ts Anonymkode: fee48...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå