AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Har aldri slitt med slikt før. I januar starter jeg med smerter i magen. Som ikke går over. Er som et punkt ting ikke vil gå igjennom. Var først hos gamle fastlege mente der var uvi så fikk behandling for det, så mente han nyrebekkenbetennelse fikk behandling for det. Så havnet på legevakt. Legen der mente det var forstoppelse så fikk movicol som skulle gå på i 14 dager. Gjorde i hvertfall så det var lettere å gå på do, men smerter fortsatt på venstre side både på magen og på flanken. Sluttet på movicol siden en ikke ska gå på de i lang tid. Da gikk der 5 dager uten jeg kom på do og fikk faen meg nesten ikke noe ut. Hadde da lenge kjent som tidligere at der er som noe stopper på et punkt før det går videre, er i hvertfall slik det føles. Avføringsprøver viser ingenting. Fikk nå beskjed å starte opp igjen på 14 dager på movicol. Syns det er rart en ikke prøver å finne ut mer. Går der å grubler hva er årsaken til jeg plutselig ska slite med magen slik uten videre. Er 44år, Anonymkode: d298f...20f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Har er barn som sliter med dette og har brukt Movicol i fire år nå. Innimellom bruker vi tømmeregime med Movicol og da er det bedre en periode. Har ingen gode råd dessverre, men vet at man ofte må bruke Movicol lenger enn to uker for forstoppelser. Klarer du å få i deg nok vann kan visiblin på apoteket hjelpe, men vet ikke om du kan bruke det sammen med Movicol da. Anonymkode: 05de6...909
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Hvordan er kostholdet ditt og hvor mye vann drikker du daglig? Anonymkode: bb7ef...886
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvordan er kostholdet ditt og hvor mye vann drikker du daglig? Anonymkode: bb7ef...886 Drikker fort 2.5 l med vann, så er det melk og tea utenom. Går i viltkjøtt, grønsaker, hjemmelaget grovbrød, husmannskost som svigers kaller det. Yugurt Anonymkode: d298f...20f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har aldri slitt med slikt før. I januar starter jeg med smerter i magen. Som ikke går over. Er som et punkt ting ikke vil gå igjennom. Var først hos gamle fastlege mente der var uvi så fikk behandling for det, så mente han nyrebekkenbetennelse fikk behandling for det. Så havnet på legevakt. Legen der mente det var forstoppelse så fikk movicol som skulle gå på i 14 dager. Gjorde i hvertfall så det var lettere å gå på do, men smerter fortsatt på venstre side både på magen og på flanken. Sluttet på movicol siden en ikke ska gå på de i lang tid. Da gikk der 5 dager uten jeg kom på do og fikk faen meg nesten ikke noe ut. Hadde da lenge kjent som tidligere at der er som noe stopper på et punkt før det går videre, er i hvertfall slik det føles. Avføringsprøver viser ingenting. Fikk nå beskjed å starte opp igjen på 14 dager på movicol. Syns det er rart en ikke prøver å finne ut mer. Går der å grubler hva er årsaken til jeg plutselig ska slite med magen slik uten videre. Er 44år, Anonymkode: d298f...20f Be om en koloskopi. Anonymkode: 4581e...ae5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå