AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Hvor mye tjener en flypilot i året? Og en flykaptein? Er dette lukrative jobber? Anonymkode: 34bf7...70e
Belima Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 (endret) https://utdanning.no/tema/yrkesintervju/pilot Har en venn som er kaptein og har vært det i mange år. Han anbefaler ingen å ta den utdannelsen nå. Den koster ca 1 million og er for dyr. Om det er lukrativt? Å fly tur retur flyplasser i Norge er som å kjøre bussruter sier han. Det var mer spennende da han ble flyger i følge han. Endret 5. april 2024 av Belima la til mer info 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Det spørs på selskap. Piloter begynner generelt på lav lønn, 300 000 er reellt. Men man kan jobbe seg opp til svært god lønn, 1,5-2 mill med mye hardt arbeid. Man jobber ukurante tider, helg og helligdager. Lukrativt vil jeg ikke kalle det men man kan komme langt med mye flaks og en god dose arbeid. Anonymkode: cee1b...465
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 Jeg vet, for min mann er pilot. Jeg anbefaler det ikke, og han gjør det heller ikke Anonymkode: cee1b...465
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 Får du utdannet deg gjennom forsvaret er det en kjempelukrativ karriere. Om ikke hold deg langt unna. Koster uffatelig mye å utdanne seg + stor kamp om jobbene. Kjenner flere som har brukt 1 mil + på utdanning som står utenfor flyverjobb. Anonymkode: d97c1...c7d 1
mmd Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 Fullt mulig å ta flygerutdanning med helt vanlig studielån, i Norge: https://uit.no/utdanning/program/275406/luftfartsfag_-_bachelor?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwwr6wBhBcEiwAfMEQs3NYH1EHpe0BdysplTc53yHtMsq0Y7eLkqeuWvSFvzoRVAdcoRk18RoCVOYQAvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 Min barndomskompis er kaptein, vært det i en årrekke . Tok utdannelsen privat og fulgt opp med de nødvendige sertifikatene for nye helikoptre. Hans ord "ikke noe forskjell på meg og bussjåføren annet enn at jeg kan norsk og engelsk, i tillegg har jeg noen flere sertifikater som bussjåføren ikke har, bedre turnus samt 1 million mer i lønn i året". Anonymkode: c2d63...73a 1 1
Akryl Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min barndomskompis er kaptein, vært det i en årrekke . Tok utdannelsen privat og fulgt opp med de nødvendige sertifikatene for nye helikoptre. Hans ord "ikke noe forskjell på meg og bussjåføren annet enn at jeg kan norsk og engelsk, i tillegg har jeg noen flere sertifikater som bussjåføren ikke har, bedre turnus samt 1 million mer i lønn i året". Anonymkode: c2d63...73a Han nevnte da flere forskjell mellom han og busssjåfør 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #9 Skrevet 6. april 2024 mmd skrev (På 5.4.2024 den 17.42): Fullt mulig å ta flygerutdanning med helt vanlig studielån, i Norge: https://uit.no/utdanning/program/275406/luftfartsfag_-_bachelor?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwwr6wBhBcEiwAfMEQs3NYH1EHpe0BdysplTc53yHtMsq0Y7eLkqeuWvSFvzoRVAdcoRk18RoCVOYQAvD_BwE Ja, det er fullt mulig å ta flygerutdanning med helt vanlig studielån. På samme måte som at det er fullt mulig å bli flygeleder for alle som vil det. Eller, vent... Det er mulig for en liten, utvalgt gruppe. Det er opptaksprøver, de har MANGE interesserte, og de aller fleste kommer dermed ikke inn. For all del, vil man bli pilot bør man absolutt søke. Å ta sertifikatet privat vil jeg ikke anbefale noen, da sitter man med over en mill i gjeld og har fremdeles vanskelig for å få jobb. Men lett å komme inn på den skolen er det ikke... Anonymkode: 5b9b2...8e3 1
mmd Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er fullt mulig å ta flygerutdanning med helt vanlig studielån. På samme måte som at det er fullt mulig å bli flygeleder for alle som vil det. Eller, vent... Det er mulig for en liten, utvalgt gruppe. Det er opptaksprøver, de har MANGE interesserte, og de aller fleste kommer dermed ikke inn. For all del, vil man bli pilot bør man absolutt søke. Å ta sertifikatet privat vil jeg ikke anbefale noen, da sitter man med over en mill i gjeld og har fremdeles vanskelig for å få jobb. Men lett å komme inn på den skolen er det ikke... Anonymkode: 5b9b2...8e3 Har aldri påstått at det er lett. Man må selvsagt ha veldig gode karakterer og oppfylle alle krav. Men man altså ta utdannelsen uten milliongjeld. Endret 6. april 2024 av mmd
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 Absolutt ikke vanskelig å komme inn hvis man er villig til å betale. Anonymkode: b383e...c0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå