Gå til innhold

Jeg har ingen selvtillit igjen. Finne en ny

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært sjenert.  De første årene hadde vi det veldig fint, fant på ting sammen og var lykkelige. Så kom barna, og ting ble tyngre. Jeg følte meg veldig alene i forholdet. Han sa han elsket meg ofte, men stort sett bare når han ville ha sex, og viste det ikke på noen annen måte, så det føltes ikke ut som at han gjorde det. 

Jeg prøvde å ta opp ting som jeg syntes var vanskelig, men å snakke om "viktige ting" var vanskelig, og jeg ble ofte avvist når jeg prøvde å ta opp ting. Så da ble det som det ble, vi ble bare roomates med barn, min sexlyst dalte, og det ble til slutt brudd. 

Det viste seg at han hadde ei annen mot slutten, og de ble et par umiddelbart etter vårt brudd. Det knakk selvtilliten og selvfølelsen min helt, og fortsatt etter to år, har jeg ikke klart å få et snev av selvtillit igjen. Jeg føler meg fullstendig som et null, og merker at jeg bokstavelig talt prøver å være usynlig ute blant folk. 

Jeg har fortsatt følelser for eksen, og det gjør nok at følelsen av å være ingenting verdt sitter ekstra hardt i. Jeg har jo lyst å komme meg videre, etterhvert finne noen å dele livet med, og bli lykkelig igjen. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få selvtillit igjen. Jeg klarer meg fint alene, så jeg ser i grunn for meg å bare være singel resten av livet fordi jeg ikke tørr å prøve å få en kjæreste igjen. Men samtidig er jo det et nitrist liv. Jeg har i tillegg nesten ingen familie og lite venner, så sitter mye alene. 

Er det noen som har tips for å få tilbake selvtillit og selvfølelse? Jeg skulle ønske jeg i det minste kunne klare å få gode venner, jeg føler jeg har mistet alt. 😢

Anonymkode: e9895...c3b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres trasig ut, og skjønner at du føler deg sånn :( det at han fant en annen kan virkelig ødelegge noen, men du må huske at det har ingenting med din verdi å gjøre. Dere klarte det bare ikke - samarbeidsprosjektet gikk ikke - det var altså ikke din feil eller hadde med deg som menneske å gjøre. Du kan garantert finne en ny, så kanskje du skal starte med å bare laste ned en dating app for helt casual dating? Jeg fikk mye bedre selvtillit etter at jeg starta å date (selv om det var vanskelig når jeg fikk følelser for noen). Prøv å tenke litt på utseende igjen og trene litt hvis du ikke gjør det. Prøv å åpne deg litt for verden gjennom å smile til fremmede eller de som jobber i butikk. Min erfaring er at hvis man klarer å være litt åpen og positiv mot verden, så vil mye bra komme til deg. Det kan sikkert være lurt å lese noe bøker også. Sissel gran har mye bra om kjærlighet, en som heter "det er slutt" har jeg ikke lest, men kanskje det er et sted å starte? Jeg har troa på at du kan få tilbake selvtillitten, først alene og deretter vil du tiltrekke deg noen.

Anonymkode: 251cc...0d9

• Liker 1
Skrevet

Vil virkelig slå et slag for terapi i slike situasjoner. 

Du har ingen grunn til å miste selvtilliten, men forstår godt at du føler den har fått seg en knekk.  

Du må innse din egen verdi igjen og ikke gjøre deg for avhengig av andres validering. 

Masse lykke til!  Det går nok bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...