Gå til innhold

bihulebetennelse, trenger råd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært syk i 2 mnd nå, og rundt 5-6 av de med bihulebetennelse som jeg fader ikke blir kvitt.. Har gjort alle de naturlige tiltakene som bla. neseskylling, samt brukt kortison nesespray fra lege. Har ikke like mye smerter som før, men sliter med at det pakker seg, blir tett (kommer ut etterhvert), sprenger og banker inni der, og tidvis ganske ekkel smak på det som renner fra bihuler og ned i hals.. smaker betent. Legen vil at jeg skal ta disse tablettene mot bihulebetennelse, men jeg er overfølsom for medisiner og er redd for reaksjon/bivirkninger. Har ikke feber så får ikke antibiotika..

Har noen andre slitt med dette i så lang tid? Hva hjalp til slutt? Tar i mot alle råd, selv om jeg tror jeg har prøvd nesten alt 🤧

Anonymkode: 7c489...4f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som er "overfølsomme for medisiner".

Anonymkode: 39bf6...a2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen som er "overfølsomme for medisiner".

Du bare måtte ta deg tid til å kommentere noe helt unødvendig istedenfor å svare på det jeg spør om?

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du bare måtte ta deg tid til å kommentere noe helt unødvendig istedenfor å svare på det jeg spør om?

Ts

Du har fått medisiner av legen, start med å ta de…

Anonymkode: 7d04e...a58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp Fenu Max tabletter på helsekosten og følg det som står på boksen. De inneholder bukkehornsfrø og timian, og virker slimløsende. 
Mannen min bruker de når han får bihuleplager, og da letter det raskt. 

Anonymkode: f1aae...8a2

AnonymBruker
Skrevet

Du har fått medisiner av legen, start med å ta de…

Anonymkode: 7d04e...a58

Start med å lese HI og la vær å kommenter i tråden min om du bare skal være nedlatende og ikke har noen bedre råd å komme med. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp Fenu Max tabletter på helsekosten og følg det som står på boksen. De inneholder bukkehornsfrø og timian, og virker slimløsende. 
Mannen min bruker de når han får bihuleplager, og da letter det raskt. 

Anonymkode: f1aae...8a2

Takk for tips! Skal sjekke det ut med en gang 😊 ts

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at Aspirin kan hjelpe. Ellers at Rinexin, som er veldig effektivt, hjelper veldig godt. Hvis du er redd for ekle bivirkninger, så kan du ta første dose på venterommet hos fastlegen? 

Anonymkode: 37bfd...51b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo fått medisiner av legen du ikke ønsker å ta.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det Rinexin du har fått resept på av legen din? Anbefaler deg å begynne på dem. Funker fjell. 

Anonymkode: 7a42e...1ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min erfaring er at Aspirin kan hjelpe. Ellers at Rinexin, som er veldig effektivt, hjelper veldig godt. Hvis du er redd for ekle bivirkninger, så kan du ta første dose på venterommet hos fastlegen? 

Jeg er sengeliggende pga kronisk sykdom, som gjør at jeg ikke kommer meg til lege i det hele tatt.. det er dessverre en del av problemet. Ellers kunne det vært en fin løsning 😊 ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det Rinexin du har fått resept på av legen din? Anbefaler deg å begynne på dem. Funker fjell. 

Anonymkode: 7a42e...1ec

Ja stemmer. Ja jeg har lest at de er effektive, men også mye om ekle bivirkninger.. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo fått medisiner av legen du ikke ønsker å ta.

Tør/kan.

Stor forskjell.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sengeliggende pga kronisk sykdom, som gjør at jeg ikke kommer meg til lege i det hele tatt.. det er dessverre en del av problemet. Ellers kunne det vært en fin løsning 😊 ts

Det skjønner jeg. Hva slags bivirkninger er du redd for? Har du reagert på medikamenter tidligere? Tenker at når du har vært plaget så lenge, så er det greit med en antibiotikakur.

Skrevet

Har brukt rinexin en del før og aldri fått bivirkninger. Selvom jeg også er litt ømfintelige for tabletter 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skjønner jeg. Hva slags bivirkninger er du redd for? Har du reagert på medikamenter tidligere? Tenker at når du har vært plaget så lenge, så er det greit med en antibiotikakur.

Forverring av den sykdommen og plagene jeg allerede har, samt at jeg har slitt med at både puls og blodtrykk blir helt på bærtur av visse medisiner. Har også hatt allergiske reaksjoner hvor jeg har fått motsprøyte. Oppkast, migrene og heftig angst er også vanlig for meg.. Ja jeg tenker også det egentlig, men legen er ikke enig og jeg kommer meg ikke til en privat lege 🫤 ts

AnonymBruker
Skrevet
ARima skrev (3 minutter siden):

Har brukt rinexin en del før og aldri fått bivirkninger. Selvom jeg også er litt ømfintelige for tabletter 

Hva slags tabletter bruker du å reagere på om jeg kan spørre? Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får veldig fort bihulebetennelse. Jeg bruker mye saltvannsspray. Når jeg sprayer legger jeg hodet bak, tipper bakhodet litt slik at sprayen renner i bihulene - og ligger slik i 5 min. Reiser meg så opp, bøyer hele overkroppen frem - slik at hodet henger mellom bena. Stå slik en stund, også blås. Da får du hjelp av tyngdekraften til å få det ut. Fikk det forklart av en fantastisk apotekansatt og det har hjulpet meg mye.

Anonymkode: 5d3f9...319

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rinexin funker kjempebra. Bare ta det :) Så kan du heller fokusere på forebyggende naturlige tiltak etterpå. 

Anonymkode: d74ac...6bf

AnonymBruker
Skrevet

Skal du lese bivirkninger på alt kan du heller ikke bruke paracet eller urtemidler som anbefales lenger opp. Alt har bivirkninger. 

Rinex fungerer og aldri hatt bivirkninger. 

Har bihulebetennelse på tredje måned der jeg har fått antibiotika, nesespray osv... Men denne gangen blir det sykehus for meg siden jeg ikke blir frisk. 

Så ta medisinene dine. Er en grunn til at du får dem 🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 73a83...542

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...