AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #1 Skrevet 4. april 2024 Er det noen som har noen tips for å unngå det? Har alltid hatt lyst til å prøve og meditere ordentlig, men er jo umulig da jeg sovner hver eneste gang. Anonymkode: a0487...0d4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det noen som har noen tips for å unngå det? Har alltid hatt lyst til å prøve og meditere ordentlig, men er jo umulig da jeg sovner hver eneste gang. Anonymkode: a0487...0d4 Kan du prøve å sitte oppreist når du mediterer? Rett i ryggen, men i en avslappet stilling. Anonymkode: 8c3c8...2a2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du prøve å sitte oppreist når du mediterer? Rett i ryggen, men i en avslappet stilling. Anonymkode: 8c3c8...2a2 Har prøvd det også. Men det fører uansett til at jeg kun blir trøtt og et stort behov for å sove. Anonymkode: a0487...0d4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 Sånn var jeg ofte før i begynnelsen når jeg startet å meditere, men det ga seg. Lytt til kroppen. La bare du falle i søvn. Det kan hende kroppen og sjelen din trenger å sove for å bli uthvilt nok til å ha roen til å meditere Anonymkode: e00c6...51a
Gjest Humlemor Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det noen som har noen tips for å unngå det? Har alltid hatt lyst til å prøve og meditere ordentlig, men er jo umulig da jeg sovner hver eneste gang. Anonymkode: a0487...0d4 Slet litt med det samme selv i starten, gikk bare noen minutter så lå jeg på gulvet og snorket som et tordenskrall Kanskje du sover for lite og kroppen trenger mer hvile? Det var ihvertfall det jeg trengte. Viktig å lytte til kroppen! 😊 Endret 5. april 2024 av Humlemor
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #6 Skrevet 6. april 2024 Det er nok slik at du trenger søvn, og kroppen tar det når den blir avslappa nok. Sørg for å sove nok, så blir du opplagt nok til meditasjon etter hvert. Anonymkode: 5de18...eef 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #7 Skrevet 8. april 2024 I begynnelsen når man begynner å meditere er dette vanlig. I meditasjon går man over i en annen tilstand og hjernen fungerer da på en litt annen måte. Mange vil si at "man går ned". Men når hjernen enda ikke har blitt vant til å beholde bevisstheten når man "går ned" så har man en tendens til å sovne. Et tips kan være å prøve og meditere med en gang etter du våkner opp fra søvn, og ikke åpne øynene en gang, men gå rett over inn i meditasjon. Over tid vil du trene opp evnen din til å holde deg våken når du mediterer og du vil til og med noen ganger være bevist og vite at du sover når du sover. Det er ganske interessant hva hjernen kan få til. Anonymkode: 76cf9...427
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå