AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #1 Skrevet 4. april 2024 Er det stor sannsynlighet for sykdom i livet som man ikke kan gå tur? Tenkte på dette pga. hund. Hvor skal da hunden være om en blir syk? Enten at man brekker ett bein eller kommer på sykehus. Er 40 år. Hvis dette kun er 2 prosent sjanse så går det sikkert bra men om det er 20 prosent sjanse er det veldig mye. Har ikke nettverk og er ensom og singel. Anonymkode: 4d5d4...3cc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #2 Skrevet 5. april 2024 Aner ikke hvor stor sjansen er, men vil tro at fra 40 til 50 år er sjansen ganske liten. Men du kan jo få deg et nettverk? Eller en hundepasser. Da er du forberedt hvis noe skulle skje eller du vil reise bort. Det ordner du. Anonymkode: 96acd...e83
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #3 Skrevet 5. april 2024 Jo eldre man blir jo større blir risikoen for at man for noe, de alle fleste får jo noe. Altså barn får jo kreft og dør så sannsynligheten øker jo bare med alderen. Selv så har jeg foreløpig fått det meste i 30 årene så jeg ser spent på hvordan 40 årene blir nå. Men synes ikke dette skal hindre deg i å skaffe deg dyr om du virkelig vil ha det. Har du en hund så kan det minske ensomheten du føler på og du treffer mange andre med hund og gjennom de kan du skaffe deg et nettverk som kan stille opp om du blir syk eller må reise bort. De aller fleste jeg kjenner med hund stiller opp som hundepasser for hverandre, er du på tilbudssiden så blir som regel andre det og. Anonymkode: 37d05...a39 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #4 Skrevet 5. april 2024 Det er 100% sjanse for at du i løpet av en hunds levetid kommer til å få en sykdom som gjør det vanskelig for deg å ta vare på hunden. Det kan jo være noe så "enkelt" som influensa, omgangssyke osv. Alle får det i løpet av en 12-14-års periode. Anonymkode: 41c52...70b 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #5 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er 100% sjanse for at du i løpet av en hunds levetid kommer til å få en sykdom som gjør det vanskelig for deg å ta vare på hunden. Det kan jo være noe så "enkelt" som influensa, omgangssyke osv. Alle får det i løpet av en 12-14-års periode. Anonymkode: 41c52...70b Jeg har hatt influensa og omgangssyke mange ganger og selvfølgelig går jeg da tur da også. Jeg får det sikkert veldig lett. I tillegg funker mentaltrening og lydighet hjemme også. Og de blir fort slitne av det. Anonymkode: 4d5d4...3cc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 Har alltid fått veldig milde symptomer hele livet på sånne sykdommer. Heldigvis. Men nå tenkte jeg på mere arvorlige sykdommer som man kommer på sykehus ol. Anonymkode: 4d5d4...3cc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 Ble alvorlig syk selv da jeg var 19 og Bodde langt borte fra familie, hadde også en stor Hund på 45kg. Jeg måtte flytte til en i familie venn i en periode og de tok da ansvar for hunden når sykdommen sto på som verst. Heldigvis var hunden veldig lydig og trakk ikke på tur. Anonymkode: 895ce...673
Gregarious Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 Som Ingvard Wilhelmsen sa "Livet er et usikkert prosjekt", dette gjelder også for en hund. Det er helt umulig å leve et liv der en prøver å gradere seg mot alle mulige eventualiteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå