AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #1 Del Skrevet 4. april 2024 Synes du det er lettest å skjønne dansk eller svensk muntlig? Hva er lettest å lære skriftlig? Og hva er lettest å lære muntlig selv? Anonymkode: a5a44...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 4. april 2024 #2 Del Skrevet 4. april 2024 Lettest å skjønne skriftlig dansk og muntlig svensk. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #3 Del Skrevet 4. april 2024 Traktor skrev (Akkurat nå): Lettest å skjønne skriftlig dansk og muntlig svensk. Helt enig! Anonymkode: f55cf...d3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #4 Del Skrevet 4. april 2024 Svensk, definitivt! Anonymkode: e3d9b...5ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #5 Del Skrevet 4. april 2024 Traktor skrev (1 minutt siden): Lettest å skjønne skriftlig dansk og muntlig svensk. Dette er fasit. Anonymkode: e3cf6...f7c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 4. april 2024 #6 Del Skrevet 4. april 2024 Jeg forstår svensk best. Både skriftlig og muntlig. Jeg bor nær grensen, og har vært mye mer eksponert for svensk i både skriftform og taleform. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #7 Del Skrevet 4. april 2024 dansk skriftlig og muntlig Anonymkode: f2ff1...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frugan Skrevet 4. april 2024 #8 Del Skrevet 4. april 2024 Er gift med en svensk mann så svensk er lettest for meg nå. Men dansk skriftlig er kjempeenkelt fordi det er så likt norsk. Har hatt danske kollegaer også så jeg synes ikke muntlig dansk er så gale det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #9 Del Skrevet 4. april 2024 Muntlig synes jeg det er hipp som happ. Skriftlig nesten det samme, men der er dansk litt enklere. Anonymkode: 404c3...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #10 Del Skrevet 4. april 2024 Jeg syns at dansk er best, både skriftlig og muntlig. Men det kommer sikkert an på hvor i landet man kommer fra. Jeg er oppvokst på sørvestlandet, så vi er vant med bløde konsonanter... Anonymkode: 1ec54...9d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyoscyamus Skrevet 4. april 2024 #11 Del Skrevet 4. april 2024 Synes begge deler er like lett å skjønne, både muntlig og skriftlig. Har dansk slekt, så mulig det påvirker oppfatningen min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 4. april 2024 #12 Del Skrevet 4. april 2024 Svensk er lettast i dei fleste situasjonar. Eg les båe omtrent like godt, og har få problem med å forstå munnleg danske så lenge han blir prata sakte og tydeleg - som sjeldan er tilfelle når danskar pratar med kvarandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 4. april 2024 #13 Del Skrevet 4. april 2024 Svensk muntlig og dansk skriftlig. Men forstår svensk godt skriftlig også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #14 Del Skrevet 4. april 2024 Spørs vel helt hvor i Danmark og Sverige de kommer fra. Er jo ulike dialekter/snakkeformer der også. Skriftlig er dansk lettest Anonymkode: c08b6...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 4. april 2024 #15 Del Skrevet 4. april 2024 Jeg skjønner både svensk og dansk like godt som norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 5. april 2024 #16 Del Skrevet 5. april 2024 Svensk muntlig og dansk skriftlig. Men jeg har generelt ikke problemer med noen av språkene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #17 Del Skrevet 5. april 2024 Skjønner begge deler både muntlig og skriftlig uten problemer (men så er jeg litt språknerd også…). Sliter av og til litt med den danske tellemåten, må stoppe og tenke meg om, men det er logisk når man først skjønner det. Dialekten på Bornholm er litt spesiell, men går greit når man blir vant til den. Anonymkode: 1e424...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #18 Del Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 23.28): Synes du det er lettest å skjønne dansk eller svensk muntlig? Hva er lettest å lære skriftlig? Og hva er lettest å lære muntlig selv? Anonymkode: a5a44...13e svensk Anonymkode: e732d...e32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 6. april 2024 #19 Del Skrevet 6. april 2024 Svensk er lettest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Goldenretriever Skrevet 6. april 2024 #20 Del Skrevet 6. april 2024 Syns dansk er mest behagelig å lese, men svensk er lettere å forstå muntlig. Dansk gir meg alltid følelsen av at jeg hører litt dårlig 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå