AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #1 Skrevet 4. april 2024 Jeg har kjent min venninne i 15 år. Vi har hatt mye kontakt. Men det siste året merker jeg at når vi er sammen så irriterer jeg meg over henne. Det er mest over kommentarer. Litt vanskelig å komme med eksempler, men skal prøve Jeg hjelper henne med å rydde og kaste ting fra kjelleren. Jeg skyver en plastboks med hjul på . Så sier hun : prøv å ikke ødelegge hjulene da. Vi handler sammen og skal legge varer inn i bilen. Hun prøver å flytte ting fra en pose til en annen, men hun sliter, så jeg hjelper. Men så revner posen litt øverst. Så sier hun: jaja, det var akkurat dette jeg prøvde å inngå Dette er bare noen eksempler. Men er sånn nesten hver gang vi møtes. Er det kanskje best å holde litt avstand når jeg irriterer meg sånn?. Jeg vet at jeg er litt øverfølsom noen ganger Anonymkode: 8259b...1bf
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #2 Skrevet 4. april 2024 Virker som om ho irriterer seg over deg og. Anonymkode: 358ba...c0c 15 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #3 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virker som om ho irriterer seg over deg og. Anonymkode: 358ba...c0c Ja. Men litt dumt å bli irritert over den eneste venninnen som hjelper deg når du trenger det.. Anonymkode: 8259b...1bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #4 Skrevet 4. april 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Men litt dumt å bli irritert over den eneste venninnen som hjelper deg når du trenger det.. Anonymkode: 8259b...1bf Du kan jo prøve sei at du blir litt lei deg når du får slike kommentarer, og kan jo være noko du seier som gjer at ho blir lei seg/irritert. Skal være kjekt med venninner:) Anonymkode: bc93c...dce
Tantemor Skrevet 4. april 2024 #5 Skrevet 4. april 2024 For meg så virker det som at hun synes du er en klønete person. Er det ofte sånn at du ødelegger? Hvis så, så forstår jeg henne på et vis, hvis ikke så er det jo teit å ha såpass lite tro på deg. Hun er uansett årsak veldig negativ, og det i seg selv er jo kjipt, spesielt når det går utover deg. Tør du si noe til henne så er det helt på sin plass. Det må hun tåle, for du trives jo ikke slik hun holder på. 5 1
lillevill Skrevet 5. april 2024 #6 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja. Men litt dumt å bli irritert over den eneste venninnen som hjelper deg når du trenger det.. Anonymkode: 8259b...1bf Det jeg tenker nå er at venninna di sliter litt og er litt flau over at du er med og rydder den rotete boden hennes. I stedet for å irritere deg over at hun er stresset, så kan du kanskje se på det store bildet her. Altså at det kanskje ikke er så lett for henne at du ser alt rotet hennes, og at det er litt flaut og ydmykende? Minner meg litt om sånne horders og hvordan de blir irriterte og trigget når folk kommer inn i huset deres og skal renske opp i kaoset som de er så vant med. Se på det med empati heller og snakk med henne om det utifra en intensjon om å forstå hvordan hun har det.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 Jeg tenker dere kanskje er blitt som et gammelt ektepar, og at rausheten er slipt vekk. "Alt" irriterer. Litt avstand er antakelig lurt Anonymkode: ffe4b...2bf 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker dere kanskje er blitt som et gammelt ektepar, og at rausheten er slipt vekk. "Alt" irriterer. Litt avstand er antakelig lurt Anonymkode: ffe4b...2bf Enig. Har også ei venninne som kan komme med sånne kommentarer og da har jeg noen ganger sagt at jeg prøver bare å hjelpe. Da blir hun litt flau og unnskylder seg. Er hun litt avhengig av din hjelp? Anonymkode: ac857...fc7 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 Det høres ut som du er uforsiktig med ting og det irriterer henne, især hvis du "hjelper" uoppfordret. Det siste kan du jo la være med. Anonymkode: aad64...b8b 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #10 Skrevet 5. april 2024 Hvorfor bryter du deg på og tar over når hun ikke har bedt om hjelp? Det er passe irriterende det også. Især når du attpåtil ender opp med å ødelegge det hun forsøkte å være forsiktig med. Du høres kanskje litt uvøren ut? Hvorfor var det et problem for deg at hun strevde litt med å få posene slik hun ville…? Høres ut som om du har en tendens til å tråkke litt over henne, så får du reaksjon tilbake med irriterte kommentarer - for du irriterer garantert henne også. Ville du oppført deg på samme måte mot andre? For får litt følelsen av at du er en som tar over styringen her. Anonymkode: 56132...657 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #11 Skrevet 5. april 2024 Tips - ikke ‘hjelp’ om hun ikke har bedt om hjelp. Tilbyr du deg å hjelpe, gi henne rom til å si nei takk. Vær forsiktig med andres ting. Anonymkode: 56132...657 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #12 Skrevet 5. april 2024 Er du irritert på henne, eller fordi du ikke kommer på noe bra svar på kommentarene hennes? Anonymkode: 1bbca...700 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #13 Skrevet 5. april 2024 Kjent kvinnfolk problem !😁 Anonymkode: 6701a...106
PITTY Skrevet 5. april 2024 #14 Skrevet 5. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tips - ikke ‘hjelp’ om hun ikke har bedt om hjelp. Tilbyr du deg å hjelpe, gi henne rom til å si nei takk. Vær forsiktig med andres ting. Anonymkode: 56132...657 Signerer denne.. Hvis hun skulle komme med noe da; "så hjelpsom du er blitt da." Så har du et trumfkort; "jeg forventer takknemlighet og ikke sarkasme hver gang jeg bidrar.." Legg gjerne til "møkkakjerring."😂 Relasjoner bør ikke tas for gitt, og det er ofte altfor lett å bli for varm i trøya. Da kan man oppleve som du.. Endret 5. april 2024 av PITTY 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #15 Skrevet 5. april 2024 Forstår ikke helt svarene her, slik jeg tolker det har venninnen til TS allerede spurt om hjelp - til å flytte ting? (plastkassen med hjul) og handle. Når TS da hjelper, så blir det ikke "rett" for venninnen. Jeg hadde prøvd å ikke ta det personlig, TS. Hun er antagelig sår fordi hun er avhengig av hjelp, og det er frustrerende å ikke få gjort ting på sin egen måte. Enten må du ta praten, eller så må du vurdere å ta litt avstand en periode. Anonymkode: 55a4d...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #16 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjent kvinnfolk problem !😁 Anonymkode: 6701a...106 Hva er? Anonymkode: ee417...1f2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #17 Skrevet 11. april 2024 Tantemor skrev (På 4.4.2024 den 23.24): For meg så virker det som at hun synes du er en klønete person. Er det ofte sånn at du ødelegger? Hvis så, så forstår jeg henne på et vis, hvis ikke så er det jo teit å ha såpass lite tro på deg. Hun er uansett årsak veldig negativ, og det i seg selv er jo kjipt, spesielt når det går utover deg. Tør du si noe til henne så er det helt på sin plass. Det må hun tåle, for du trives jo ikke slik hun holder på. Hvis noen sliter med å være klønete er det det siste du skal gjøre å bli irritert og komme med snerpete kommentarer. Anonymkode: f5ef5...9a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå