AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #1 Skrevet 4. april 2024 Jeg kommer ikke over kommentaren jeg fikk av en syerske idag. Jeg var der for å få lagt opp en bukse, og mens jeg har prøvd på meg buksen, og hun akkurat har satt i nåler på buksebenet, så reiser hun seg opp og ser rett på brystene mine. Så sier hun; «du må ha vanskelig for å finne topper! Noen klager for at de har så små, men du har veldig store!» Jeg ble helt sjokkert! Visste ikke hva jeg skulle si. Denne kommentaren har fulgt meg gjennom dagen, får liksom ikke ristet den av meg. Skikkelig ubehagelig! Hadde dere klart å si noe passende tilbake? Jeg ble helt stum og sjokkert, trodde ikke voksne, oppegående folk slenger sånne kommentarer etter seg! Guffent! Anonymkode: 10e0e...cb8 1
Blåttvann Skrevet 4. april 2024 #2 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kommer ikke over kommentaren jeg fikk av en syerske idag. Jeg var der for å få lagt opp en bukse, og mens jeg har prøvd på meg buksen, og hun akkurat har satt i nåler på buksebenet, så reiser hun seg opp og ser rett på brystene mine. Så sier hun; «du må ha vanskelig for å finne topper! Noen klager for at de har så små, men du har veldig store!» Jeg ble helt sjokkert! Visste ikke hva jeg skulle si. Denne kommentaren har fulgt meg gjennom dagen, får liksom ikke ristet den av meg. Skikkelig ubehagelig! Hadde dere klart å si noe passende tilbake? Jeg ble helt stum og sjokkert, trodde ikke voksne, oppegående folk slenger sånne kommentarer etter seg! Guffent! Anonymkode: 10e0e...cb8 Var hun fra østeuropa eller Asia? De er gjerne mer rett frem. Ellers er jo syerskere vant til kropp og vant til å kommentere kanskje? Har selv fått kommentar på kropp hos en som skulle sy om bunaden min. Tok det som et kompliment. 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #3 Skrevet 4. april 2024 Blåttvann skrev (4 minutter siden): Var hun fra østeuropa eller Asia? De er gjerne mer rett frem. Ellers er jo syerskere vant til kropp og vant til å kommentere kanskje? Har selv fått kommentar på kropp hos en som skulle sy om bunaden min. Tok det som et kompliment. Ja hun er østeuropeisk. Jeg kunne ha skjønt det hvis hun skulle sy om/ tilpasse en topp til meg, og at det evt var relevant sånn sett, men hun skulle jo bare legge opp en bukse for meg. Syns det var ekstremt upassende. Tok det ikke som et kompliment i det hele tatt. Anonymkode: 10e0e...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #4 Skrevet 4. april 2024 En syerske ser på deg med et helt annet blikk og på samme måte som en hvilken som helst annen profesjon der kropp er et fagområde. Om hun ikke hadde rett i vurderingen sin ville jeg vært mer bekymret for hennes skills som skredder. Om hun hadde rett, burde du være fornøyd og trygg på at buksa blir fint lagt opp. Om en plastisk kirurg hadde sett på deg og kommentert brystene dine. Hva da? Plastisk kirurgi og skreddersøm er ganske likt…. Anonymkode: 34daa...bc6 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #5 Skrevet 4. april 2024 Dette var en litt rar kommentar, og du likte den ikke. Men å kalle det ekstremt upassende synes jeg er å overdrive. Folk sier mye rart, av mange ulike årsaker. Kultur, bakgrunn osv betyr ulike vaner. Skal du bry deg om alt hva folk sier så blir du sliten! Anonymkode: 67ce3...5f0 8 4
rebella81 Skrevet 4. april 2024 #6 Skrevet 4. april 2024 Her lukter jeg troll på høylys dag. Det er noe med skrivestilen. Tro om det er samme menneske som står bak mange av de andre trådene som er dønn lignende skrevet? 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #7 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): En syerske ser på deg med et helt annet blikk og på samme måte som en hvilken som helst annen profesjon der kropp er et fagområde. Om hun ikke hadde rett i vurderingen sin ville jeg vært mer bekymret for hennes skills som skredder. Om hun hadde rett, burde du være fornøyd og trygg på at buksa blir fint lagt opp. Om en plastisk kirurg hadde sett på deg og kommentert brystene dine. Hva da? Plastisk kirurgi og skreddersøm er ganske likt…. Anonymkode: 34daa...bc6 Som sagt, hadde hun skulle tilpasset en topp for meg, så hadde det vært noe annet. Men hun skulle legge opp en bukse, kommentarer på brystene hadde ingenting ingen settingen å gjøre! En lege ville aldri kommentert utseende på brystene på en pasient, med mindre det var nettopp plastisk kirurgi av brystene som var årsaken til legebesøket. Anonymkode: 10e0e...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #8 Skrevet 4. april 2024 rebella81 skrev (35 minutter siden): Her lukter jeg troll på høylys dag. Det er noe med skrivestilen. Tro om det er samme menneske som står bak mange av de andre trådene som er dønn lignende skrevet? Troll? Hvorfor i alle dager skulle jeg tulle om dette? Men det at du tar det dit, bekrefter jo at du syns det var en merkelig kommentar iallefall. Anonymkode: 10e0e...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #9 Skrevet 4. april 2024 Med tanke på hvor populært silikon er blant enkelte, og de fremdeles lett finner seg klær, var det en merkelig kommentar fra en syerske (eller hvilken som helst person). Anonymkode: 1f4f9...2f8 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #10 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med tanke på hvor populært silikon er blant enkelte, og de fremdeles lett finner seg klær, var det en merkelig kommentar fra en syerske (eller hvilken som helst person). Anonymkode: 1f4f9...2f8 Ja veldig merkelig! Og en generell regel blant alle burde være å ikke kommentere andres kropp! Anonymkode: 10e0e...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #11 Skrevet 4. april 2024 Hadde du på deg en topp som hun syntes passet unormalt godt til stor byste. Det hun sa var egentlig ment som et kompliment rettet mot toppen din. or not Anonymkode: e3be6...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #12 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du på deg en topp som hun syntes passet unormalt godt til stor byste. Det hun sa var egentlig ment som et kompliment rettet mot toppen din. or not Anonymkode: e3be6...9f2 Hadde på en helt vanlig topp, så kan ikke tenke meg det var det, nei. Anonymkode: 10e0e...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #13 Skrevet 4. april 2024 Poenget mitt med tråden var å sette søkelys på dette, for sånt kan man bare ikke si til folk! Anonymkode: 10e0e...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #14 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja veldig merkelig! Og en generell regel blant alle burde være å ikke kommentere andres kropp! Anonymkode: 10e0e...cb8 Ja, det er jeg helt enig i. Anonymkode: 1f4f9...2f8 1
SPOCA Skrevet 4. april 2024 #15 Skrevet 4. april 2024 Veldig upassende, skjønner godt du reagerer. Jeg hadde sagt i fra, slikt kommenterer man ikke, med mindre det er relevant for samtalen.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #16 Skrevet 4. april 2024 Sånne kommentarer må man nesten tåle å høre, uansett setting. Det trenger ikke at hun mener noe vondt med det. Snow flakes er hvertfall ikke kult å være, så hev deg over det. Anonymkode: fbfe5...632 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #17 Skrevet 4. april 2024 SPOCA skrev (14 minutter siden): Veldig upassende, skjønner godt du reagerer. Jeg hadde sagt i fra, slikt kommenterer man ikke, med mindre det er relevant for samtalen. Skulle ønske jeg fikk sagt fra, men jeg ble så paff. Jeg sa noe sånt som «jaja, man må bare ta det man får». «Jaja», sa hun.. Anonymkode: 10e0e...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #18 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånne kommentarer må man nesten tåle å høre, uansett setting. Det trenger ikke at hun mener noe vondt med det. Snow flakes er hvertfall ikke kult å være, så hev deg over det. Anonymkode: fbfe5...632 Ordet «snowflakes» har blitt en veldig negativ betegnelse. Alle som sier fra når de reagerer på noe, eller viser sårbare følelser for et eller annet, får «snowflake-generasjonen» slengt etter seg her inne på KG og sosiale medier. Men det er ekstremt viktig å få uttrykt hva man føler, og få sagt fra når man reagerer negativt på noe, uansett hva det måtte være! Anonymkode: 10e0e...cb8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #19 Skrevet 4. april 2024 Ehh, det var en upassende kommentar men ikke noe verdt å gruble over, livet går videre. Jeg hadde også blitt litt paff, sikkert fortalt om hendelsen til noen venner, og så lagt det fra meg. Anonymkode: 25683...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #20 Skrevet 4. april 2024 Jeg var på aromaterapi, og fikk massasje av en trivelig dame som plutselig kunne fortelle meg at jeg hadde veldig stygge strekkmerker. Jeg sa som sant var, at de hadde jeg aldri tenkt over, og at jeg levde fint med de tynne linjene på siden av låret. Det kunne hun ikke tro, og syntes det var veldig rart🙄 Får håpe hun ikke sier det til noen som er usikker på seg selv… Jeg på min side, kunne gitt henne et tips eller to om slanking, men jeg gjorde jo ikke det liksom😅 Anonymkode: e2958...98c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå