Gå til innhold

Når merker man det selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned fra 97,3 til 92,8 på 2 og en halv uke. Skjønner at det er individuelt fra person til person, men hvor mye tror dere jeg må gå ned før jeg eller noen andre merker det? Og hvor mye må man gå ned før man merker det på klær? 😊

Anonymkode: 1de2f...8f6

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Som du selv sier er jo det veldig individuelt. Hvor man mister fett først er jo veldig tilfeldig. Mange har også mange kg innvendig fett. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 13 kg på tre mnd. Tok kanskje 2 mnd før noen så forandring, sånn bortsett fra mannen min som jo ser meg hver dag. På de to mnd hadde jeg gått ned 8-9 kg.

Anonymkode: 950e4...577

Skrevet

6 uker før du ser forandring

8 uker før vennene dine ser forandring

12 uker før alle ser forandring

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så det ikke før jeg hadde gått ned over 35 kg. 

Men så er jeg ganske blind på meg selv. Det er veldig individuelt. 

Anonymkode: aaa3b...16c

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler mye om hvor stor du er i utgangspunktet. Er du slank, kan 3-4 kg synes godt. Er du stor, må du ofte gå ned 15-20 % av egen vekt før folk begynner å se det. 

Anonymkode: f24f7...f0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg like stor som før jeg gikk ned 45 kilo. Men ser jo på størrelsene at jeg har gått ned. 

Andre begynte å se det etter 20 kilo tror jeg. 

Anonymkode: ebbf2...1a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier 49 kg og la av meg 2,5 kg på ei "god" uke etter norovirus. Dvs var nede på 46,5 kg. Merket det godt på klær, men jeg er ikke så høy så det utgjorde jo en del av min vektprosent.

Anonymkode: b9d3b...be6

AnonymBruker
Skrevet

Veldig individuelt.

På meg vises overgangen 77-75 mye tydeligere enn 85-77. De siste to kiloene fremstår nesten som ti i forhold. 

Anonymkode: 2ba85...eb0

AnonymBruker
Skrevet

Det er en veldig liten prosent, tar nok en stund før folk ser det når du er så stor.

Anonymkode: c0b8b...1b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned fra 120 til 96 foreløpig. Aner ikke når folk begynte å se det, for mange kommenterer jo ikke andres vekt. Jeg fikk kommentarer på jobb da vi møttes etter juleferien (typ "jeg har sett det, men vet ikke om man kommenterer sånt?"), da hadde jeg holdt på siden mars.

Har vel måttet bytte bukser feks omtrent hver 10.kilo. Gensere og jakker kan man jo gjerne bruke litt lenger.

Anonymkode: 4cc3e...afd

AnonymBruker
Skrevet

Personlig merker jeg stor forskjell på 2kg ned, men jeg er slank i utgangspunktet, og denne forskjellen er om magen er flat eller står ut. Så de to kiloene har mye å si for meg. Jeg ser derimot aldri om andre har gått ned i vekt. En overvektig kollega sa hun hadde gått ned 10kg, men jeg så ingen forskjell. Men jeg ser kanskje ikke så mye på andres kropper. De er bare i kategorier (feks veldig stor, litt stor, vanlig og tynn), så med mindre de bytter kategori fullstendig er det ikke lett å få med seg. Hadde uansett aldri kommentert på vekt, så du hadde uansett ikke fått vite når jeg så det😊

Anonymkode: 86cb8...02d

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at jeg er 183 cm.

Ts

Anonymkode: 1de2f...8f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått fra 90 til 74 kg nå i år, og det ble synlig ganske fort. Jeg er 165 cm høy.

Siden jeg startet så har jeg gått ned to buksestørrelser. I starten satt den største størrelsen stramt, og nå sitter buksa i to nummer mindre løst. Det er klart det synes både for meg og andre.

Det er fortsatt 14 kg igjen til det som "alltid" har vært min vekt, og det føles litt rart ut når jeg allerede føler meg så mye lettere og mindre. Jeg er sånn sett veldig spent på hvordan det vil se ut, eller om de siste kiloene ikke påvirker cm rundt kroppen like mye som de 16 første.

Anonymkode: 8d4d5...c73

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bukse som jeg kaller testbuksa mi. Den er veldig trang når jeg er på den vekten som jeg maksimalt tillater meg før det er tid for skjerpings. Å ha et slikt plagg kan være en bedre indikator enn det man klarer å se ellers i speilet, og noen ganger også bedre enn tallet på vekten.

Anonymkode: f4d66...df3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...