Gå til innhold

Hvordan si dette på en fin måte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ett nytt vennskap. Vi har kjent hverandre i 2 år, men blitt bedre kjent det siste halvåret. Vi snakker sammen hver dag på meldinger. I begynnelsen var det greit. Var noen meldinger daglig om hvordan vi hadde det. 

Men den siste måneden har det blitt for mye. Hun har nettopp flyttet og da har hun sendt mange meldinger hver dag der hun skriver at nå har hun pakket det og det. Og nå skal hun gjøre det og det. Det samme når hun flyttet. Da fikk jeg meldinger om at nå har hun gjort det og det og skal gjøre det i morgen. Sånn har det vært i en måned. 

Og hun forteller at hun er sliten hver dag. Skjønner at hun er det. Men hun har bare flyttingen no. Sykemeldt fra jobb. Jeg er sliten daglig jeg også, men opplyser ikke om det. 

Hvordan si at dette blir for mye? Eller bør jeg bare tåle det? Er dette vanlig? Jeg har flere venner men ingen er sånn. 

Anonymkode: e5f70...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du bør tåle det, nei. Er jo grenser for hvor mye man trenger å dele av sin hverdag med andre. Og helt ærlig, det er jo ingen andre enn en selv som bryr seg veldig mye om hva man har pakket eller hvor sliten man er hver dag etter jobb. Jeg aner ikke hvordan man skal si ifra, da... Svarer du på alle disse meldingene? Jeg har en kompis som er sånn der, og istedenfor å si at jeg ikke orker alle meldingene, vet han at jeg svarer når jeg har kapasitet. Det kan være alt fra 30 min etter mottatt melding, til et par dager. Det er han inneforstått med, og synes det er greit. Han får alltid et svar, men kanskje ikke med en gang. 

Anonymkode: eb7db...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes ikke du bør tåle det, nei. Er jo grenser for hvor mye man trenger å dele av sin hverdag med andre. Og helt ærlig, det er jo ingen andre enn en selv som bryr seg veldig mye om hva man har pakket eller hvor sliten man er hver dag etter jobb. Jeg aner ikke hvordan man skal si ifra, da... Svarer du på alle disse meldingene? Jeg har en kompis som er sånn der, og istedenfor å si at jeg ikke orker alle meldingene, vet han at jeg svarer når jeg har kapasitet. Det kan være alt fra 30 min etter mottatt melding, til et par dager. Det er han inneforstått med, og synes det er greit. Han får alltid et svar, men kanskje ikke med en gang. 

Jeg svarer som regel ja. Men vanskelig å svare på sånt. Hva skal man liksom si? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg svarer som regel ja. Men vanskelig å svare på sånt. Hva skal man liksom si? 😄

Du må slutte å svare på alle! Hun tror jo dere begge liker slik meningsløs chatting. 

Svar sjeldnere

Anonymkode: 4f483...8f5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har ett nytt vennskap. Vi har kjent hverandre i 2 år, men blitt bedre kjent det siste halvåret. Vi snakker sammen hver dag på meldinger. I begynnelsen var det greit. Var noen meldinger daglig om hvordan vi hadde det. 

Men den siste måneden har det blitt for mye. Hun har nettopp flyttet og da har hun sendt mange meldinger hver dag der hun skriver at nå har hun pakket det og det. Og nå skal hun gjøre det og det. Det samme når hun flyttet. Da fikk jeg meldinger om at nå har hun gjort det og det og skal gjøre det i morgen. Sånn har det vært i en måned. 

Og hun forteller at hun er sliten hver dag. Skjønner at hun er det. Men hun har bare flyttingen no. Sykemeldt fra jobb. Jeg er sliten daglig jeg også, men opplyser ikke om det. 

Hvordan si at dette blir for mye? Eller bør jeg bare tåle det? Er dette vanlig? Jeg har flere venner men ingen er sånn. 

Men må du si at det er for mye? Du behøver jo ikke selv sende så mye meldinger når du ikke vil. Hun synes nok det er godt for henne å sende meldinger til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sier som den over her, ikke svar på alle. Og hvis hun lurer på hvorfor du ikke svarer, kan du si at du gjør andre ting enn å sitte på telefonen hele tiden og at du svarer når du kan, hvis du kan. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis det ikke er noen spørsmål i meldingen, svarer jeg ikke - dette er måten å fase de litt ned slik at det ikke blir så mye for deg. Det er jo fullstendig unødvendig (og uinteressant for andre) å melde fra alt man gjør i løpet av en dag...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (10 minutter siden):

Hvis det ikke er noen spørsmål i meldingen, svarer jeg ikke - dette er måten å fase de litt ned slik at det ikke blir så mye for deg. Det er jo fullstendig unødvendig (og uinteressant for andre) å melde fra alt man gjør i løpet av en dag...

Det skal jeg også gjøre. Kun svare hvis det er ett spørsmål i meldingene 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hva hun kan gjøre med problemet. Du kan jo ikke fikse det for henne. . 😊 Er hun sliten psykisk må jo hun snakke med noen.  Er det kroppslig trenger hun mer søvn, trening, sunn mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det skal jeg også gjøre. Kun svare hvis det er ett spørsmål i meldingene 

Du trenger jo ikke svare på meldinger med spørsmål heller - du velger helt selv! Forstår meg ikke på folk som velger å gjøre ting og så klager de på at det er for mye… 

Anonymkode: afdac...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la være å svare, så roer det seg nok kjapt….

Anonymkode: 1e10f...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (23 minutter siden):

Dette.. Har ei venninne som deler meningsløse ting og klaging over helse og hvor sliten hun er kontinuerlig. Jeg har bare ikke kapasitet, står i en tøff situasjon selv. Hjerter noe, liker noe og svarer på noen få.

Anonymkode: c5d3d...71f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette.. Har ei venninne som deler meningsløse ting og klaging over helse og hvor sliten hun er kontinuerlig. Jeg har bare ikke kapasitet, står i en tøff situasjon selv. Hjerter noe, liker noe og svarer på noen få.

Anonymkode: c5d3d...71f

Uff jeg sliter med noe lignende. Er kronisk syk uten hjelp/oppfølging, og mottar ofte meldinger fra en tidligere studieveninne om hvor tøft hun har det. Studiet var heller ingen dans på roser for meg som syk, og jeg måtte avslutte. Men denne sutringen hennes er helt meningsløs. Og det at hun sammenligner situasjonen vår gir ingen mening. Studiestress er en periode. Jeg er syk for livet. Jeg ga nylig beskjed om at hvis jeg kunne valgt så hadde jeg valgt en ny kropp. Og at hun måtte gå til psykolog og få hjelp; jeg er ikke kvalifisert til å ta den rollen. Så tålmodigheten min henger i en tynn tråd. Jeg har aldri skjønt greie med denne overdelingen. Hva er poenget🤷‍♀️Takke meg til at jeg har andre venner som ikke bruker meg som en slags dagbok som må oppdateres. Who cares😌

Anonymkode: bba2d...722

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. Vil du beholde vennskapet eller ikke? Jeg tenker hun tenker dere liker meningsløs chatting frem og tilbake. Jeg har selv noen venner jeg liker det med, og andre jeg ikke liker det med. De velger jeg å bare svare på spørsmålene til eller like med hjerte uten å svare. Dere har jo på en måte lagt opp til en slik relasjon, så syns det blir feil å sende melding for å si det er for mye - da får du nok aldri en melding igjen. 

Anonymkode: ba2a1...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...