Gå til innhold

Avslutte på grunn av lite kontakt i datingfasen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere :) Nå trenger jeg litt hjelp og noen kloke ord her. Dater en godt voksen, kjekk, hyggelig og fin mann, og vi har datet i 3 mnd. Det var full klaff på alle måter fra første møte, og intens kontakt helt i starten.

Dessverre opplever jeg at kontakten mellom datene har dabbet av fra hans side, og nå får jeg bare en kort melding på kveldene. Vi møtes ikke så ofte på grunn av jobb/barn, kanskje 5-6 ganger/mnd. så jeg kunne ønsket meg at vi kunne ringes og meldes oftere i mellom at vi møtes. Vi ringes aldri, og det er kun noen korte meldinger. Om jeg sender melding går det gjerne 8-10 timer før han svarer.

Jeg synes han virker litt uinteressert når vi har så lite kontakt, og kjenner at jeg egentlig ønsker noe mer. Han har forsikret meg om at han er interessert og seriøs når vi har pratet om det.

Hvordan kan jeg løse dette? Trives ikke slik det er nå. Er det noe håp om at det kan utvikle seg til å bli bedre, eller er det kanskje bare å innse at han ikke er rett for meg? 
Forstår at jeg selvfølgelig må prate med han om dette, men kan være greit å høre om jeg stiller alt for høye krav?

Anonymkode: c0f72...b8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har han en krevende jobb ? 🙂

Trenger ikke nødvendigvis å være mindre intrissert. Mulig han har mye å gjøre på jobb og føler seg trygg på hvor han har deg og føler han ikke trenger å legge i like mye innsats som i starten. Har du prøvd å spurt han rett ut hvorfor han tar lite kontakt ? 

Synes ikke du stiller for høye krav 🙂

Endret av mionaS
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei dere :) Nå trenger jeg litt hjelp og noen kloke ord her. Dater en godt voksen, kjekk, hyggelig og fin mann, og vi har datet i 3 mnd. Det var full klaff på alle måter fra første møte, og intens kontakt helt i starten.

Dessverre opplever jeg at kontakten mellom datene har dabbet av fra hans side, og nå får jeg bare en kort melding på kveldene. Vi møtes ikke så ofte på grunn av jobb/barn, kanskje 5-6 ganger/mnd. så jeg kunne ønsket meg at vi kunne ringes og meldes oftere i mellom at vi møtes. Vi ringes aldri, og det er kun noen korte meldinger. Om jeg sender melding går det gjerne 8-10 timer før han svarer.

Jeg synes han virker litt uinteressert når vi har så lite kontakt, og kjenner at jeg egentlig ønsker noe mer. Han har forsikret meg om at han er interessert og seriøs når vi har pratet om det.

Hvordan kan jeg løse dette? Trives ikke slik det er nå. Er det noe håp om at det kan utvikle seg til å bli bedre, eller er det kanskje bare å innse at han ikke er rett for meg? 
Forstår at jeg selvfølgelig må prate med han om dette, men kan være greit å høre om jeg stiller alt for høye krav?

Prate med han på tomannshånd og sette krav ,stay or bye 👋

Er for min del no go om kontakten er så lite etter 3 mnd. Iallefall når den var mye mer aktiv før. Da er det noe som skurrer. 

Tviler på denne mannen er interessert nok. Move on til noe bedre for deg😘

Anonymkode: 3fab4...aaf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville antatt at han ikke var interessert utover treffene. Vil du ha en som viser deg et minimum av interesse selv i «forelskelsesfasen»?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper vi ikke dater samme mann 🙈

Dette var skremmende likt min situasjon. 

Anonymkode: d0e7b...8e1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende dere har ulike behov også? Jeg tenker at om du føler behovene dine er for lite dekket i date fasen, så kan jo det være et frempek på hvordan det hadde blitt å være sammen med han her også. Eller tror du han kunne tilbudt mer i et forhold?

Jeg husker jeg følte en del ting manglet i starten av mitt forrige forhold, å det var også tingene som ble kroken på døren for oss. Men det trenger ikke blir sånn i alle tilfeller, men er noe å tenke på. 

Anonymkode: 5bbc9...a4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mionaS skrev (3 minutter siden):

Har han en krevende jobb ? 🙂

Trenger ikke nødvendigvis å være mindre intrissert. Mulig han har mye å gjøre på jobb og føler seg trygg på hvor han har deg og føler han ikke trenger å legge i like mye innsats som i starten. Har du prøvd å spurt han rett ut hvorfor han tar lite kontakt ? 

Synes ikke du stiller for høye krav 🙂

Tusen takk for fint svar 😊 Ja han har en krevende jobb, jobber ofte til sent på kvelden. Jeg har tatt det opp med han, og han forsikret meg om at han er veldig interessert. Klarer ikke helt å slippe den litt vonde følelsen likevel. Takk for gode ord.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prate med han på tomannshånd og sette krav ,stay or bye 👋

Er for min del no go om kontakten er så lite etter 3 mnd. Iallefall når den var mye mer aktiv før. Da er det noe som skurrer. 

Tviler på denne mannen er interessert nok. Move on til noe bedre for deg😘

Anonymkode: 3fab4...aaf

Tusen takk for støttende ord 🤗 Huff ja, det virker ikke helt lovende…

AnonymBruker
Skrevet

Det er naturlig at man roer seg litt ned når forhold går over til å være langvarig. Men blir han for laidback så er jo ikke det bra. Det er heller ikke bra med needy damer som må ha text og kontakt konstant for å føle seg validert. 

Men i alle fall. Det er mer voksent å snakke med ham om det enn å poste på KG forumet. 

Anonymkode: 123e9...57f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Håper vi ikke dater samme mann 🙈

Dette var skremmende likt min situasjon. 

Anonymkode: d0e7b...8e1

Huff, tror ikke han har tid til det altså 🙈😅

Skrevet

Er ikke det gjensidig med så lite kontakt?

Hvorfor ringer ikke du? 

Sender du ham god morgen melding? Jeg synes det er koselig å sende bare et hjerte noen ganger

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er naturlig at man roer seg litt ned når forhold går over til å være langvarig. Men blir han for laidback så er jo ikke det bra. Det er heller ikke bra med needy damer som må ha text og kontakt konstant for å føle seg validert. 

Men i alle fall. Det er mer voksent å snakke med ham om det enn å poste på KG forumet. 

Jeg skjønner at jeg må prate med han, men vil ikke være klengete eller alt for needy heller vet du 🙈😅 så godt å lufte tankene med noen kloke hoder. Takk for svar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det som for deg er needy, passer godt til noen som elsker kos og prat hver dag. Trenger ikke handle om validering heller, men å elske tid sammen. 

Det er også lurt å ta det opp med andre, da den du dater kan lyve, men det også er erfaringen andre har gjort vi kan lære av før vi står ovenfor en hjertesorg vi ikke hadde trengt å stå i. Foreksempel. Syns det er bra vi kan snakke sammen, ikke at vi må ta alt til oss, men greit å høre flere innspill og lære mer om mennesker og hva som finns. 

Anonymkode: 5bbc9...a4b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Trekk deg unna og se om han reagerer. 

Han virker litt lite interessert. 

Om dette er slik han er i en relasjon må du spørre deg selv om DU ER interessert i en som er sånn han viser seg å være. 

Jeg hadde ramlet helt av og sett meg rundt.

Anonymkode: 6d4ff...32b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Er ikke det gjensidig med så lite kontakt?

Hvorfor ringer ikke du? 

Sender du ham god morgen melding? Jeg synes det er koselig å sende bare et hjerte noen ganger

Ja jeg har ringt og sender fine meldinger. Men det går gjerne 8-10 timer før han svarer, og da tilpasser jeg meg han litt 😉 Vil ikke overøse han med meldinger før han har svart på den første 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg avslutta akkurat med en pga for lite engasjement fra han sin side, jeg bare kjente at dette gidder jeg ikke. Hvis han er sånn når alt er nytt, og spennende, hvordan er han da når man kommer litt lenger ut i relasjonen da.

Han også sa at han var opptatt, men hvis man er så opptatt så skjønner jeg ikke hvorfor man gjør seg selv tilgjengelig for dating.

Anonymkode: d4a3a...e90

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trekk deg unna og se om han reagerer. 

Han virker litt lite interessert. 

Om dette er slik han er i en relasjon må du spørre deg selv om DU ER interessert i en som er sånn han viser seg å være. 

Jeg hadde ramlet helt av og sett meg rundt.

Anonymkode: 6d4ff...32b

Takk for fine ord, det er det jeg lurer litt på. Ønsker jeg egentlig å være i en relasjon med så lite kontakt? Jeg ønsker meg egentlig noe mer 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er ganske enkle der, dersom de er interessert følger de opp. 🤷‍♀️

Anonymkode: 958b2...270

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville lagt mer vekt på om han viser engasjement for å treffes, og virker genuint interessert og til stede når dere faktisk sees. Kan være mange grunner til at den daglige kontakten via melding/telefon dabber litt av etter hvert som man har datet en stund. Én ting er at det kan være mye på jobb eller andre ting, men en annen er at man etter hvert får litt mindre å snakke om. Når man har blitt ganske kjent, og det handler mer om å lære hverandre å kjenne på en litt dypere måte, er det fort mer naturlig å ta face to face. Og det er ikke alltid like interessant å skulle dele alt som har hver hverdag, når der ikke er noe spesielt nytt eller spennende som har skjedd. Jeg var like interessert i min nåværende kjæreste mange måneder ut i forholdet, før vi var «superetablerte», men ble etter hvert mer lei enn henne av mer standard «har du sovet godt?», «hva skal du i dag da?» og «hvordan var dagen din?»-meldinger. Jeg er mer typen som synes slike rutinemeldinger blir kjedelig og føles som et pliktløp i lengen - må selvsagt gi litt og ta hensyn til at hun vil ha mer enn meg av det, men når jeg skal gi litt mer enn jeg egentlig ønsker, må hun også komme litt i møte med mine behov/ønsker. Sikker på at det ikke kan være en sånn forskjell som utspiller seg?

Anonymkode: e0979...d09

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg avslutta akkurat med en pga for lite engasjement fra han sin side, jeg bare kjente at dette gidder jeg ikke. Hvis han er sånn når alt er nytt, og spennende, hvordan er han da når man kommer litt lenger ut i relasjonen da.

Han også sa at han var opptatt, men hvis man er så opptatt så skjønner jeg ikke hvorfor man gjør seg selv tilgjengelig for dating.

Anonymkode: d4a3a...e90

Føler med deg. Det er aldri noe hyggelig å avslutte, men modig gjort 😊 Jeg er helt enig i alt du skriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...