Gå til innhold

Dagens regjering gjør utrolig mye fornuftig

Majer

Anbefalte innlegg

Jeg er naturligvis uenig i deres manglende klimapolitikk etc, men de gjør mye bra som jeg føler går under radaren. Her er bare noen eksempler:

- aldersgrense på sosiale medier

- fjerner mobil i skolen

- økt antall helsepersonell 

- gitt økte ressurser til forsvaret

- rettet igjen skattehull 

- skattelagt en næring som går i massivt overskudd samtidig som den ødelegger våre felles ressurser

- gitt flere muligheten til å kjøpe fiskekvoter 

Osvosvosv. Hvorfor fokuseres det ikke på de gode tingene? Jeg vet at Høyre er det vanskeligste partiet blant medieeiere, og de er gode på lobbyisme, men allikevel 

Endret av Majer
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er småtteri i forhold til skaden de forvolder? 
Det var regjeringen sin det…. Aldersgrenser på sosiale medier, og mobilforbud på skolen?

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (10 minutter siden):

Fordi det er småtteri i forhold til skaden de forvolder? 
Det var regjeringen sin det…. Aldersgrenser på sosiale medier, og mobilforbud på skolen?

Dette er litt uklart.  Hva spør du egentlig om?  Kan du konkretisere?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av 8 år klarte regjeringen Solberg å etterlate seg et Norge med større ulikheter enn det noen gang har vært.  Aldri tidligere har vi sett så mange superrike betale så lite skatt til felleskassen.  Joda, lakseskatten er på plass, men den er altfor lav. Blir interessant å se om Høyre fjerner den om de kommer til makten.  Vedder mye på at de ikke gjør, selv om de kritiserer dagens regjering for innføringen.  

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Amossa said:

Vedkommende spør om hvorfor ikke folk jubler for alt det bra denne regjeringen gjør, og jeg mener at det kanskje er fordi det ikke veier opp for alt det negative.

Er forresten ikke uenig med deg i det du sier om Høyre regjeringene vi hadde… men dette ser forresten ut til å være enda verre… 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (11 timer siden):

Vedkommende spør om hvorfor ikke folk jubler for alt det bra denne regjeringen gjør, og jeg mener at det kanskje er fordi det ikke veier opp for alt det negative.

Er forresten ikke uenig med deg i det du sier om Høyre regjeringene vi hadde… men dette ser forresten ut til å være enda verre… 

Takk for avklaring.  
Jeg ser også at regjeringen ikke klarer å innfri alle løftene de ga fordi verden ble annerledes enn man hadde forventet.  At vi må investere så enormt mye i forsvar, beredskap og infrastruktur, hadde neppe noen regnet med.  Men det må gjøres selv om det er upopulært.  
Forskjellen mellom APs og Høyres politikk var i mange år liten.  Synes det er kommet seg nå, og da kanskje ved hjelp av press fra SV og Rødt.  Jeg er glad for at barnefattigdom og familieøkonomi er gjort mye med. Det kommer de gruppene det gjelder til å merke på pengeboka.  
Den globale prisveksten de siste par år har ført til importert Inflasjon.  Så langt har regjeringen gjort alt etter boka. Næringslivet går godt, og arbeidsledigheten er lav.  Jeg håper at ikke lønnsoppgjøret bidrar til en lønns- og prisspiral som ingen er tjent med.  I og med at en del av oppgjøret ligger i krav om opplæring, kan vi unngå det.  
Den norske kronen har svekket seg i de 10 siste årene.  Opposisjonspartiene  later som om det er nytt, og ergo regjeringens feil.  Men nå kan det se ut til at inflasjonen i eurosonen og i USA går nedover.  Da vil de sette ned renten, og Norges Bank kan gjøre det samme (eller holde vår stille).  Det er rentedifferansen (innenlands mot utenlandsk) som i hovedsak påvirker kronen.  Ikke regjeringen!  Regjeringen kan bidra med tiltak for å dempe negative effekter, og det gjør de. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, Amossa said:

Det er veldig enkelt. Den norske stats inntekter vokser enormt, mens folk blir fattigere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (22 timer siden):

Jeg er naturligvis uenig i deres manglende klimapolitikk etc, men de gjør mye bra som jeg føler går under radaren. Her er bare noen eksempler:

- fjerner mobil i skolen

- skattelagt en næring som går i massivt overskudd samtidig som den ødelegger våre felles ressurser

Osvosvosv. Hvorfor fokuseres det ikke på de gode tingene? Jeg vet at Høyre er det vanskeligste partiet blant medieeiere, og de er gode på lobbyisme, men allikevel 

Jeg garanterer de får betalt for innsatsen av velgerne neste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 time siden):

Jeg garanterer de får betalt for innsatsen av velgerne neste valg.

Neppe.  Alt tyder på at Høyre blir valgets vinner da.  Sånn sett kommer en ny regjering til dekket bord.  Forsvarsplanen er for de neste 12 år.  Blir interessant å se hvordan de blå skal takle at en så stor del av budsjettet er bundet opp.  Tenker det blir mindre rom for skattelettelser for de rike.  Om de ikke gjør som de gjorde da FrP hadde finansministeren da.  Da tok de ut mer enn handlingsregelen tilsa.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (7 minutter siden):

Neppe.  Alt tyder på at Høyre blir valgets vinner da.  Sånn sett kommer en ny regjering til dekket bord.  Forsvarsplanen er for de neste 12 år.  Blir interessant å se hvordan de blå skal takle at en så stor del av budsjettet er bundet opp.  Tenker det blir mindre rom for skattelettelser for de rike.  Om de ikke gjør som de gjorde da FrP hadde finansministeren da.  Da tok de ut mer enn handlingsregelen tilsa.  

Jeg garanterer fremdeles de får betalt for innsatsen..🤭..Selvsagt kommer Høyre..den sittende regjeringen er en katastrofe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ap og Sp har falt som steiner på meningsmålingene, så velgerne er åpenbart ikke enige i at de gjør mye fornuftig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens regjering kjøpte Meråker bruk. De har store planer der ! 

Støre er glad i Madame Tussaud . Meråker bygges om til voksmuseum. Halve museumet er figurer til minne av statsråder som har gått av grunnet skandaler. Eget rom for de som plutselig var uten utdannelse .Støre og Vedum ha egen avdeling for de halverte oppslutning. Så er der en stor sal der man skal ha figurer av vanlige folk som har fått det bedre, foreløpig er den siste tom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amossa skrev (På 4.4.2024 den 22.00):

I løpet av 8 år klarte regjeringen Solberg å etterlate seg et Norge med større ulikheter enn det noen gang har vært.  Aldri tidligere har vi sett så mange superrike betale så lite skatt til felleskassen.  Joda, lakseskatten er på plass, men den er altfor lav. Blir interessant å se om Høyre fjerner den om de kommer til makten.  Vedder mye på at de ikke gjør, selv om de kritiserer dagens regjering for innføringen.  

At ulikheten økte under den borgerlige regjeringen er en myte venstresiden har skapt som ikke stemmer. Ulikheten var lik da de gikk av som da de overtok etter den rødgrønne regjeringen.

Amossa skrev (På 5.4.2024 den 21.12):

Høyre ønsker å gjeninnføre ABE-reformen som vil øke produktiviteten i det offentlige og redusere byråkratiet og dermed øke handlingsrommet som kan brukes blant annet på å redusere skattene til folk flest og til næringslivet, slik de gjorde sist de regjerte. At skattelettene bare gikk til de rike er feil, uansett hvor ofte venstresiden gjentar denne usannheten.

Økningen i forsvarsbudsjettet for å nå 2% målet til NATO er det bred politisk enighet om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at høyre vant kommunevalget og fikk flere høyrestyrte kommuner, så har innbyggerne i flere av disse kommunene opplevd høyere kommunale avgifter og eiendomsskatt, kutt i velferd,  I avisene skriker folk og gir regjeringspartiene  skylden.  Da er kommunepolitikken glemt, og de stemmer fortsatt på høyrepartiene.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2024/04/08/195994281/store-i-strupen-pa-hoyre-folk-far-darligere-rad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (På 5.4.2024 den 23.18):

Ap og Sp har falt som steiner på meningsmålingene, så velgerne er åpenbart ikke enige i at de gjør mye fornuftig. 

Nettopp. De gjør det veldig dårlig. 

Mobilforbudet synes jeg er en bra ting, men det tror jeg hadde blitt vedtatt uavhengig av regjering. Det er vel et globalt fenomen mer enn noe annet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amossa skrev (På 5.4.2024 den 11.25):

Takk for avklaring.  
Jeg ser også at regjeringen ikke klarer å innfri alle løftene de ga fordi verden ble annerledes enn man hadde forventet.  At vi må investere så enormt mye i forsvar, beredskap og infrastruktur, hadde neppe noen regnet med.  Men det må gjøres selv om det er upopulært.  

Upopulært? Forsvarsøkningen skal jo finansieres rett fra oljefondet og går ikke ut annet. Ellers ser man ikke store infrastruktursatsninger. 

Forskjellen mellom APs og Høyres politikk var i mange år liten.  Synes det er kommet seg nå, og da kanskje ved hjelp av press fra SV og Rødt.  Jeg er glad for at barnefattigdom og familieøkonomi er gjort mye med. Det kommer de gruppene det gjelder til å merke på pengeboka.  

Hva er gjort med barnefattigdom? Ser du noen endringer i forhold til tidligere?

Den globale prisveksten de siste par år har ført til importert Inflasjon.  Så langt har regjeringen gjort alt etter boka. Næringslivet går godt, og arbeidsledigheten er lav. 

Det var i fjor en økning i konkurset økning i antall konkurser - Google-søk og arbeidsledigheten er på vei opp Økning i arbeidsledigheten – SSB

Jeg håper at ikke lønnsoppgjøret bidrar til en lønns- og prisspiral som ingen er tjent med.  I og med at en del av oppgjøret ligger i krav om opplæring, kan vi unngå det.  
Den norske kronen har svekket seg i de 10 siste årene.  Opposisjonspartiene  later som om det er nytt, og ergo regjeringens feil.  Men nå kan det se ut til at inflasjonen i eurosonen og i USA går nedover.  Da vil de sette ned renten, og Norges Bank kan gjøre det samme (eller holde vår stille).  Det er rentedifferansen (innenlands mot utenlandsk) som i hovedsak påvirker kronen.  Ikke regjeringen!  Regjeringen kan bidra med tiltak for å dempe negative effekter, og det gjør de. 

Så du tenker det ikke er relevant at investeringer i Norge anses etter hvert som ustabilt politisk område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (På 4.4.2024 den 20.43):

- fjerner mobil i skolen

AP medlem ? 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyne skrev (På 8.4.2024 den 14.50):

Etter at høyre vant kommunevalget og fikk flere høyrestyrte kommuner, så har innbyggerne i flere av disse kommunene opplevd høyere kommunale avgifter og eiendomsskatt, kutt i velferd,  I avisene skriker folk og gir regjeringspartiene  skylden.  Da er kommunepolitikken glemt, og de stemmer fortsatt på høyrepartiene.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2024/04/08/195994281/store-i-strupen-pa-hoyre-folk-far-darligere-rad

Høyere kommunale avgifter ligger på de fleste kommuner både kommuner med venstresidens styrte kommuner og høyrestyrte kommuner, der er det liten forskjell.  Det som er hovedårsaken er rammebet gelsene fra venstresiden sin politkk på regjeringsnivå med strammere kommunale overføringer. 

Endret av Stina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...