AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #1 Skrevet 4. april 2024 Begge mine hofter låser/hekter seg til tider. Er 48 år og har hatt problemer med høyre hofte med mye smerte siden jeg var i 30 årene. Nå kan jeg kan ikke ligge på noen av hoftene uten at jeg våkner av smerte i løpet av natten. Har tatt noen røntgen av høyre hofte for mange år siden, og de finner ikke noe galt, litt slitasje bare. Hvis jeg sykler, noe jeg nå ikke har gjort på flere år, så låser høyre hofte seg. Det hadde sikkert venstre gjort også nå. Lenge siden jeg har vært til lege med det nå og ser ikke poenget i.o.m at de sier det ikke er noe galt, bortsett fra at jeg har mer el mindre kronisk trokanterbrusitt. Tar fast paralgin forte hver kveld for å kunne sove. Det er uansett veldig vond å ha smerte i begge hofter og veldig vondt når de låser seg. Noen som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: da02e...aa2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #2 Skrevet 4. april 2024 Har ikke legen sendt deg til MR undersøkelse? De burde jo det, for å se på andre ting enn skjelettet. Det kan være betennelser og bløtdeler som er betente, som muligens kan lindres med betennelsesdempende medisin? Jeg nevner dette fordi jeg hadde økende smerte i hoftekulene på begge sider, liksom der lårbenskulen gikk inn i selve hofta. Dette gjorde vondt å ligge på når jeg lå på siden, særlig var høyre side verst. Ved en tilfeldighet tok jeg betennelsesdempende medisin for noe annet noen dager på rad, og plutselig merket jeg at hoftesmertene ble mindre og føltes noe bedre for første gang på tre år. Så jeg fortsatte med betennelsesdempende en god stund til (et par mnd) og ble faktisk helt bra igjen. Nå kan jeg ligge på siden og sove som normalt, kjenner ingen smerter lengre i hoftene. Jeg ble sendt til MR undersøkelse og det var der de fant ut at det var litt betennelse der. Det sto "liten", men det gjorde vondt nok å ligge på det, men det gikk greit å gå normalt. Uansett, jeg ble fin igjen. Jeg er noen få år eldre enn deg. Anonymkode: a3f44...e41
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #3 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har ikke legen sendt deg til MR undersøkelse? De burde jo det, for å se på andre ting enn skjelettet. Det kan være betennelser og bløtdeler som er betente, som muligens kan lindres med betennelsesdempende medisin? Jeg nevner dette fordi jeg hadde økende smerte i hoftekulene på begge sider, liksom der lårbenskulen gikk inn i selve hofta. Dette gjorde vondt å ligge på når jeg lå på siden, særlig var høyre side verst. Ved en tilfeldighet tok jeg betennelsesdempende medisin for noe annet noen dager på rad, og plutselig merket jeg at hoftesmertene ble mindre og føltes noe bedre for første gang på tre år. Så jeg fortsatte med betennelsesdempende en god stund til (et par mnd) og ble faktisk helt bra igjen. Nå kan jeg ligge på siden og sove som normalt, kjenner ingen smerter lengre i hoftene. Jeg ble sendt til MR undersøkelse og det var der de fant ut at det var litt betennelse der. Det sto "liten", men det gjorde vondt nok å ligge på det, men det gikk greit å gå normalt. Uansett, jeg ble fin igjen. Jeg er noen få år eldre enn deg. Anonymkode: a3f44...e41 Takk for svar. Nei, har aldri blitt sendt på MR, bare røntgen. Jeg er hypermobil i alle ledd, så når leger har undersøkt så er jeg ikke stiv som ofte andre med hoftesmerter er. Men jeg er stiv i forhold til min normal, men det forstår ikke leger, selv om jeg prøver å forklare. Har gått på betennelsesdempende, men det har ikke hjulpet. Men jeg skal prøve å få tatt MR. Anonymkode: da02e...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå