AnonymBruker Skrevet 4. april #1 Del Skrevet 4. april Jeg kjører 16:8, og liker å drikke en kopp grønn te før leggetid. Bruker vanligvis ikke noe i den, men synes den smaker bedre hvis jeg har en sukett eller to i. Bryter jeg fasten ved å ha suketter i teen min? Anonymkode: 84d3d...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg kjører 16:8, og liker å drikke en kopp grønn te før leggetid. Bruker vanligvis ikke noe i den, men synes den smaker bedre hvis jeg har en sukett eller to i. Bryter jeg fasten ved å ha suketter i teen min? Anonymkode: 84d3d...921 Hva legger du i å bryte fasten? Anonymkode: fb1bb...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #3 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg kjører 16:8, og liker å drikke en kopp grønn te før leggetid. Bruker vanligvis ikke noe i den, men synes den smaker bedre hvis jeg har en sukett eller to i. Bryter jeg fasten ved å ha suketter i teen min? Anonymkode: 84d3d...921 Om du drikker te med eller uten suketter tror jeg ikke spiller noen rolle, er jo ikke kalorier i de. Anonymkode: 801a7...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 4. april #4 Del Skrevet 4. april Delte meninger rundt dette, jeg personlig anser det ikke som å bryte fasten, dersom jeg ikke får blodsukkerstigning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #5 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva legger du i å bryte fasten? Anonymkode: fb1bb...49c Altså at blodsukkeret stiger. Ts Anonymkode: 84d3d...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Del Skrevet 4. april Ja, jeg ville sagt at det er å bryte fasten. Det kommer jo veldig an på hvorfor du gjør dette? Hvis det er for bedre helse, å gi kroppen tid til å gjøre nødvendig "renovasjon" i tarmen, så vil dette arbeidet bli avbrutt også av søtningsstoffer, selv om det ikke er kalorier. Anonymkode: a8516...f71 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #7 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, jeg ville sagt at det er å bryte fasten. Det kommer jo veldig an på hvorfor du gjør dette? Hvis det er for bedre helse, å gi kroppen tid til å gjøre nødvendig "renovasjon" i tarmen, så vil dette arbeidet bli avbrutt også av søtningsstoffer, selv om det ikke er kalorier. Anonymkode: a8516...f71 Ahh, skjønner. Dropper suketten da Ts Anonymkode: 84d3d...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #8 Del Skrevet 4. april Blir vel samme om diskusjonen å drikke farris vs. Pepsi Max. Mange mener det er ok å drikke Pepsi Max utenfor fasten, andre ikke. Anonymkode: 227d5...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #9 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ahh, skjønner. Dropper suketten da Ts Anonymkode: 84d3d...921 Tja, det viktigste du gjør for helsa er å gjøre noe som varer i lengden. Så om den suketten gir økt livsglede som gjør at du greier å følge opp ting så er det kanskje verdt det. Anonymkode: a8516...f71 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #10 Del Skrevet 4. april Samma det. Om du kjører 16:8 og har litt søtning i teen betyr ingenting om det er et kosthold du trives med, som gir deg de resultatene du ønsker og som du kan leve med i lengen. Helt enig med den overfor. Anonymkode: cb5a5...483 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #11 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samma det. Om du kjører 16:8 og har litt søtning i teen betyr ingenting om det er et kosthold du trives med, som gir deg de resultatene du ønsker og som du kan leve med i lengen. Helt enig med den overfor. Anonymkode: cb5a5...483 Tenkte mer på om fasten har noe for seg hvis den brytes av suketten. Da kan jeg jo egentlig ikke si at jeg faster? Da får jeg vel ikke noe igjen for fasten hvis den brytes på kvelden uansett? Usikker på hvordan det fungerer. Men har en app som tracker fasten, og ved så og så mange timer går man over i ketose osv. Ts Anonymkode: 84d3d...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #12 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, jeg ville sagt at det er å bryte fasten. Det kommer jo veldig an på hvorfor du gjør dette? Hvis det er for bedre helse, å gi kroppen tid til å gjøre nødvendig "renovasjon" i tarmen, så vil dette arbeidet bli avbrutt også av søtningsstoffer, selv om det ikke er kalorier. Anonymkode: a8516...f71 Blir ikke det du kaller «renovasjon» i tarmen avbrutt av svart kaffe eller vann med eller uten kullsyre også? Og det ligger jo mat i tynntarm og tykktarm selv om du ikke har spiste på en lang natt. Eller mener du magesekk og første del av tarm? Det er ikke sånn at fordøyelsen stanser opp helt, selv om det er lenge siden siste måltid. Stor blodsukkerstigning er derimot lurt å tenke på for dem som sliter med overvekt og er på vei mot diabetes. Men en sukett er ikke et stort problem her akkurat. Anonymkode: 07775...d9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #13 Del Skrevet 5. april Oppnår du ønsket resultat med sukketen ? Tenker det best er prøve seg litt fram, kosthold fungere bedre om du tilpasset litt. Anonymkode: 03a77...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #14 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tenkte mer på om fasten har noe for seg hvis den brytes av suketten. Da kan jeg jo egentlig ikke si at jeg faster? Da får jeg vel ikke noe igjen for fasten hvis den brytes på kvelden uansett? Usikker på hvordan det fungerer. Men har en app som tracker fasten, og ved så og så mange timer går man over i ketose osv. Ts Anonymkode: 84d3d...921 Du bryter en faste, ja. Muslimene drikker jo ikke vann en gang under Ramadan. Om du tenker på å ødelegge for "dietten" så er svaret nei. Fordelen med 16:8 er at man spiser mindre gjennom døgnet. Noen påstår også at det bedrer fordøyelse da magen får hvilke en lengre periode. Derfor mange likevel drikker kaffe med mer. Anonymkode: fb1bb...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #15 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du bryter en faste, ja. Muslimene drikker jo ikke vann en gang under Ramadan. Om du tenker på å ødelegge for "dietten" så er svaret nei. Fordelen med 16:8 er at man spiser mindre gjennom døgnet. Noen påstår også at det bedrer fordøyelse da magen får hvilke en lengre periode. Derfor mange likevel drikker kaffe med mer. Anonymkode: fb1bb...49c Vi må ikke blande sammen religiøs faste uten fokus på helsefordeler (de spiser store fete måltider og kaker hver natt som en fest) og fasting med tanke på helse og blodsukker/tarm fordeler mtp fasting. Religiøs faster tillater ikke vann fordi man skal kjenne på fasten (åndelig). Til ts sitt spørsmål: når du faster periodisk faste mtp helse så kan du drikke vann, te, sukett vil ikke påvirke blodsukker. Det er uten volum, fiber, sukker og du vil få helsefordeler. Suketter er såpass lite at det vil ikke påvirke og hvis det gjør at du klarer den livsstilen så er det bedre enn å droppe og sprekke. Anonymkode: 09665...11b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #16 Del Skrevet 8. april De sier at en skal holde seg innenfor inntil 50 kcal før fasten brytes (du finner mer info om dette på bla. Performance Lab). Så jeg koser meg med både Pepsi max og Redbull u. sukker. Anonymkode: 05ebf...3b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #17 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 8.43): Vi må ikke blande sammen religiøs faste uten fokus på helsefordeler (de spiser store fete måltider og kaker hver natt som en fest) og fasting med tanke på helse og blodsukker/tarm fordeler mtp fasting. Religiøs faster tillater ikke vann fordi man skal kjenne på fasten (åndelig). Til ts sitt spørsmål: når du faster periodisk faste mtp helse så kan du drikke vann, te, sukett vil ikke påvirke blodsukker. Det er uten volum, fiber, sukker og du vil få helsefordeler. Suketter er såpass lite at det vil ikke påvirke og hvis det gjør at du klarer den livsstilen så er det bedre enn å droppe og sprekke. Anonymkode: 09665...11b Det ene er fasting. Det andre er diett. Anonymkode: fb1bb...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april #18 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): De sier at en skal holde seg innenfor inntil 50 kcal før fasten brytes (du finner mer info om dette på bla. Performance Lab). Så jeg koser meg med både Pepsi max og Redbull u. sukker. Anonymkode: 05ebf...3b1 Nydelig😁🏆 Anonymkode: 84d3d...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå