Gå til innhold

kveldssnacks

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hva jeg kan spise utover kvelden som er sunt og med få kalorier?

Skal skjerpe meg, kutte ut kveldsgodteriet, men jeg blir så sugen på noe! Vet at jeg kan drikke te f.eks.. Men det blir litt kjedelig! Er frukt ok? Appelsin f.eks?

Tar imot tips med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihihi.. Det er flere av oss ja... Tror gulrøtter er sunt ja! Men.. blir liksom litt lei. hm.. Er vel bare å innse at man må avtså fra en del godt, dersom man skal ned i vekt! Finnes ingen lure triks..? Eller?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle gulrøtter vært fetende?

Spis gulrøtter og andre grønnsaker så mye dere kan, ingenting i veien med det så lenge det ikke er snakk om 10 kg, hvilket jeg tviler veldig sterkt på at dere overhodet klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oliven er det da ganske mange kalorier i. Men det er sunt da...

De aller fleste grønnsaker kan man spise nesten så mye man bare klarer å proppe i seg.

Litt frukt er da bra.

Yoplai 0,1% er ikke så dumt.

Eller naturell yoghurt med eplebiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander ca. 1 dl mager kesam med funlight saft. Det er kjempegodt og ganske sunt :)

Hvis du kjøper en pose frosne bær og tar opp litt av gangen, er det veldig godt å blande med også.

Ellers spiser jeg rosiner og mandler blandet. Det er en del kalorier i det, men "sunnere" kalorier enn sjokolade. Dream is heller ikke så galt.

Appelsinjuice smaker veldig godt når du presser den selv! Mango og ananas er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker med salsa eller kesam-dip. Du kan lage sunn potetgull selv ved å høvle poteter og tørke med kjøkkenpapir. Vend i litt olje og bre utover et stekebrett, stek i ovnen til de er gylne og sprø. Ellers er selvpoppet popcorn bra snacks, bruk så lite olje som mulig. Smoothies er både sunt og godt. Fruktsalat, gjerne med litt vaniljekesam på. Er du veldig fysen på sjokolade kan du drikke en kopp Options. Frukt og grønnsaker kan du spise omtrent så mye du vil av. Sukkeret i frukt kan ikke sammenlignes med sukkeret i godteri o.l., og dessuten får du masse næringstoffer samtidig. Lag gelé eller saftis av sukkerfri saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrot og selleri i staver med en yoghurt eller kesamdip til.

Blander yoghurten med litt sennep, tabasco, litt hvitløk og litt sitronsaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Grønnsaksstenger med hummus! Hvis du lager hummusen selv kan du regulere hvor mye olje og sesamfrøguffe du bruker slik at fettinnholdet ikke blir altfor høyt.

Det enkleste er å bruke kikerter på boks eller glass, så slipper man å legge i vann kvelden før, og koke og sånt.

En boks eller to - alt etter hvor mye du skal lage. Et par hvitløksfedd, litt olje, et par spiseskjeer tahini (sesamfrøpasta), litt sitron eller limejuice etter smak.

Stapp i hurtigmikseren, kjør til en fin masse. Smak til med salt, pepper, og sitron/lime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Elfrida, hummus og grønnsaker er nydelig! Og for å få passe konsistens på hummusen når du reduserer oljemengden kan du f.eks. erstatte det meste av oljen med yoghurt naturell eller rett og slett litt vann.

Jeg kan dessuten anbefale denne bønnedippen (men jeg pleier å sløyfe den ferske korianderen). Knallgod! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Når du spiser kålrot, forbrenner du faktisk flere kalorier enn du får i deg.

Noe å tenke på..... ;)

Er det sant?? Hvorfor det tro..?

Mange gode tips her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLETTER(Grethe Rode)

4 posjoner

100 g cottage cheese

11/2 ss hvetemel

1 egg

evnt.flytende søtstoff

vanilje smak evnt.

1/4 ts salt

# 1 ts lett syltetøy

Blandes sammen,

stekes i teflonpanne

Blir ca 8 stk,

en posjon er to pletter m/syltetøy

PR:POSJON 70 KCAL

Nam,nam jeg har nettop laget meg og spist,litt flere enn to pletter da!!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PLETTER(Grethe Rode)

4 posjoner

100 g cottage cheese

11/2 ss hvetemel

1 egg

evnt.flytende søtstoff

vanilje smak evnt.

1/4 ts salt

# 1 ts lett syltetøy

Blandes sammen,

stekes i teflonpanne

Blir ca 8 stk,

en posjon er to pletter m/syltetøy

PR:POSJON 70 KCAL

Nam,nam jeg har nettop laget meg og spist,litt flere enn to pletter da!!!! :sjarmor:

Hmm... det tror jeg jeg skal prøve meg på imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...