AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #21 Skrevet 5. april 2024 newman01 skrev (10 minutter siden): Sbanken er jo ikke Sbanken lenger. De har fjernet nettbanken, og appen er byttet ut med en miniutgave med vesentlig færre funksjoner. Så å bli overført tilbake til Sbanken vil jo bare si at man får en bank med færre funksjoner. Det er fortsatt et bankkonsept med lavere priser enn DNB systemet. Så om man nå fortsatt har valgt å bli værende i konseptet, så bør man få lov til å velge hvilke priser man ønsker å betale. Jeg ble flyttet fra Sbanken til DnB på tross av at all info fra dem var at jeg skulle bli i Sbank konseptet. Tok en telefon, og fikk hjelp til å bytte over. Har en mistanke om at grunnen til at de gjorde dette var at jeg hadde tømt det meste av kontoer og sagt opp alle kort i Sbanken etter at de varslet at nettbanken ble lagt ned. Anonymkode: fa19a...768
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #22 Skrevet 5. april 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Makan til jamring om denne appen skal en lete lenge etter. Et kollektivt hysteri. Anonymkode: 03d79...ac1 Mange Sbanken-kunder har vært hobbyinvestorer i mange år med både aksjer og fond og aksjefond. Da er det ikke rart det blir oppstuss når de ikke finner igjen grunkene sine slik det er vant til å se dem. Nemlig oversiktlig og informativt på en stor dataskjerm på kontormåten i stedet for krympet inn i en mobilskjerm der man må klikke seg tregt rundt om man klarer å finne all info'en i det hele tatt i "appen". Anonymkode: 859de...a18 2
newman01 Skrevet 5. april 2024 #23 Skrevet 5. april 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, ikke nettbank. Sbanken har ikke nettbank. Anonymkode: 03d79...ac1 Jeg veit jo det. Jeg skrev det i posten du kommenterte på. Så hva er det du sikter til eller lurer på?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #24 Skrevet 5. april 2024 newman01 skrev (8 minutter siden): Jeg veit jo det. Jeg skrev det i posten du kommenterte på. Så hva er det du sikter til eller lurer på? Din første setning i det du siterte meg på er feil. Anonymkode: 03d79...ac1
newman01 Skrevet 5. april 2024 #25 Skrevet 5. april 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Din første setning i det du siterte meg på er feil. Anonymkode: 03d79...ac1 - 3 hours ago, AnonymBruker said: Makan til jamring om denne appen skal en lete lenge etter. Et kollektivt hysteri. Anonymkode: 03d79...ac1 3 hours ago, newman01 said: Det er vel mange som føler for å ytre seg når DNB slaktet hva veldig mange mente var Norges beste nettbank og mobilbank. DNB burde ha kastet egen nettbank i søpla og overført alle egne kunder til Sbanken-plattformen. De har laget noe nytt, trist og tafatt med nedstrippet funksjonalitet til Sbanken-kundene istedet, og fjernet den gode nettbank-løsningen. Hva er egentlig feil her? DNB slaktet både nettsiden og appen til Sbanken. Og erstattet den gode fine appen med en nedstrippet egenutviklet app. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #26 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 8.23): Nei, de er ikke der heller. Det virker som man må laste ned en ny app, spare? Altså herregud. For noe piss. Kan noen bekrefte eller avkrefte at dette stemmer? Anonymkode: e16a2...4f8 Finner ikke antall andeler i DNB heller. Og detaljer rundt transaksjoner kan ikke vises. På grensen til svindel, spør du meg. Finner ingenting i Spare appen heller. Anonymkode: 0eee5...e1d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #27 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 4.28): Hvordan flytter man fond dit? Og koster det mer penger? Anonymkode: e16a2...4f8 I Kron trykket jeg bare på en knapp i appen. Jeg måtte oppgi hvilken bank kontoen var i (tror jeg) og kontonummer (var litt knotete å finne i Sbankens gamle app, men det var der). Så tok det en 2-3 uker, og så var pengene kommet til en konto jeg hadde satt opp i Kron. Sbanken solgte først alle fondene, og så ble pengene overført til kontoen i Kron. Dette utløser IKKE skatt når det gjøres slik - informasjon om avkastning, skjermingsfradrag etc følger med fra Sbanken til Kron. MEN dessverre er det så mange som rømmer fra Sbanken nå at de har svært lang behandlingstid - flere måneder. Jeg flyttet heldigvis pengene ganske tidlig, jeg så hvilken vei det gikk, og rømte tidligere enn mange. Med Nordnet vet jeg ikke, for der tok jeg ut oppspart beløp fra Sbanken og overførte bare pengene selv. Anonymkode: cecf3...988
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #28 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sbanken solgte først alle fondene, og så ble pengene overført til kontoen i Kron. Men da har du i praksis solgt alle fondene dine? Kjøper Kron de inn på nytt? Vil du ikke tape masse penger på det? Og har kron alle fondene Sbanken har? Anonymkode: e16a2...4f8
trond_70 Skrevet 6. april 2024 #29 Skrevet 6. april 2024 Triste saker. Etter nesten 20 år som kunde i Skandiabanken/Sbanken flytter jeg til ny bank. Dessverre ingen som fyller tomrommet helt med samme tilbud, men vekter lån høyest og flytter til en aktør med gunstige betingelser og som har nettbank. Gapet blir på fleksibiliteten med aksjehandel og fond som Sbanken har, men får heller leve med litt flere aktører. Orker ikke DNB, nettbanken er lite brukervennlig, er vel banken som har størst nedetid og driftsbrudd. Marginene er blant de høyeste i Norge. Jeg trodde de skulle rendyrke Sbanken som et konsept, men med fjerning av nettbank og over på en app som var dårligere enn den gamle så ser man hvor veien går....
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #30 Skrevet 13. april 2024 On 4/4/2024 at 8:48 PM, Aristoteles said: Som tvangsflyttet til DNB, selv om jeg ikke engang hadde et kort tilknyttet den kontoen, så ser jeg ikke fondene mine i Sbanken 😕 Og Sbanken app kan jeg ikke bruke, siden jeg er deportert til DNB. Straks jeg ser dem igjen skal ALT flyttes og ferdig med det der vaset! Skremmende saker, er det i det hele tatt lovlig for banken å gjøre pengene til folk utilgjengelig i månedsvis? Hva om man trenger dem i forbindelse med boligkjøp e.l.? https://e24.no/naeringsliv/i/769L84/faar-ikke-tilgang-til-fond-med-over-100000-kroner-mister-all-tiltro-til-dnb-og-sbanken Hva hvis det samme skjer med bankinnskudd? Må banken erstatte tap man lider av at pengene forsvinner midlertidig? Anonymkode: 92dbe...bfe
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #31 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 13.26): Men da har du i praksis solgt alle fondene dine? Kjøper Kron de inn på nytt? Vil du ikke tape masse penger på det? Og har kron alle fondene Sbanken har? Anonymkode: e16a2...4f8 Ja, det som ble overført for meg var penger. Jeg kunne følge prosessen hvor Sbanken solgte fondene (jeg så salgene), var bare cash på ASK, så forsvant ASK, så kom det penger inn på ASKen i Kron, og så ble det kjøpt fond i Kron. Om du taper eller vinner på dette kommer an på hvordan verdiutviklingen er i den perioden du er ute av markedet. Det kan selvsagt gå begge veier. Jeg tror man også betaler avgift ved kjøp og salg av fond, men de prisene er mer skjult. Det kommer evt i tillegg. Normalt sett er man ikke ute mer enn 1,5-2,5, og da er det jo litt begrenset hvor mye penger man kan tape. Og man kan jo også vinne. Nå, derimot, når Sbanken bruker månedsvis, er det er usikkert. Jeg så heldigvis at det kom til å ende dårlig med Sbanken, og flyttet tidligere enn mange andre - før Sbanken «ikke hadde kapasitet». 🙄🙄🙄 Anonymkode: cecf3...988
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #32 Skrevet 13. april 2024 Der forsvant det et ord, det skulle stå at man normalt sett ikke er ute av markedet i mer enn 1,5-2,5 UKER. Anonymkode: cecf3...988
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #33 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det som ble overført for meg var penger. Jeg kunne følge prosessen hvor Sbanken solgte fondene (jeg så salgene), var bare cash på ASK, så forsvant ASK, så kom det penger inn på ASKen i Kron, og så ble det kjøpt fond i Kron. Om du taper eller vinner på dette kommer an på hvordan verdiutviklingen er i den perioden du er ute av markedet. Det kan selvsagt gå begge veier. Jeg tror man også betaler avgift ved kjøp og salg av fond, men de prisene er mer skjult. Det kommer evt i tillegg. Normalt sett er man ikke ute mer enn 1,5-2,5, og da er det jo litt begrenset hvor mye penger man kan tape. Og man kan jo også vinne. Nå, derimot, når Sbanken bruker månedsvis, er det er usikkert. Jeg så heldigvis at det kom til å ende dårlig med Sbanken, og flyttet tidligere enn mange andre - før Sbanken «ikke hadde kapasitet». 🙄🙄🙄 Anonymkode: cecf3...988 Klart du så at det kom til å ende dårlig... Anonymkode: 03d79...ac1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #34 Skrevet 14. april 2024 trond_70 skrev (På 6.4.2024 den 13.28): Triste saker. Etter nesten 20 år som kunde i Skandiabanken/Sbanken flytter jeg til ny bank. Dessverre ingen som fyller tomrommet helt med samme tilbud, men vekter lån høyest og flytter til en aktør med gunstige betingelser og som har nettbank. Gapet blir på fleksibiliteten med aksjehandel og fond som Sbanken har, men får heller leve med litt flere aktører. Orker ikke DNB, nettbanken er lite brukervennlig, er vel banken som har størst nedetid og driftsbrudd. Marginene er blant de høyeste i Norge. Jeg trodde de skulle rendyrke Sbanken som et konsept, men med fjerning av nettbank og over på en app som var dårligere enn den gamle så ser man hvor veien går.... Hvilken bank flyttet du til? Jeg har hatt Sbanken i alle år og vært fornøyd. Nå sliter jeg med appen og savner nettbanken. Boliglån (rammelån) og nettbank vektes høyest. Anonymkode: 36d35...df9
trond_70 Skrevet 14. april 2024 #35 Skrevet 14. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvilken bank flyttet du til? Jeg har hatt Sbanken i alle år og vært fornøyd. Nå sliter jeg med appen og savner nettbanken. Boliglån (rammelån) og nettbank vektes høyest. Anonymkode: 36d35...df9 Jeg har ennå ikke bestemt meg 100% ,men tror det blir enten: NorDirekte (nisjebank litt lik Sbanken eller Landkreditt (tradisjonell bank) hovedvektingen går på at begge har gunstige betingelser på rammelån. Begge har nettbank og 0 i pris på transaksjoner samt egen bankid. Begge har også mulighet til å gi finansieringsbevis for kjøp bolig når vi engang flytter (ikke alle nisjeaktørene har dette). Ingen av de er noe særlige på aksjer så flytter nok dette til Nordnet. Begge har noe fond, men igjen her er vel utvalget langt bedre hos Nordnet. NordDirekte har støtte for Google pay, men det har ikke Landkreditt. Begge har støtte for Apple pay. En work around kan vel være å bruke kreditkort i stedenfor debet kort dersom Goole pay er viktig. Dessverre ennå ingen som erstatter Sbanken fullt ut... Så antar at du bør se på de som har best rente på din type lån. PS. Balder har kun telefon app og ingen nettbank dersom det er viktig. Endret 14. april 2024 av trond_70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå