Gå til innhold

Hjelp til å tolke stoffskifteprøver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har akkurat fått info fra legen om at han blir henvist til sykehuset for videre utredning. Hun nevnte betennelse i skjoldbruskkjertelen. Ser det er 12 ukers ventetid på sykehuset. Betyr det da at det ikke er noe farlig?

Slik så prøvene ut:

TSH <0,01

T4 18

T3 8,2

TPO 0

Anonymkode: 84613...283

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med mennesker som ikke skjønner at medisinske spm, det tar man med legen sin.

Anonymkode: dacc9...4f1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mannen min har akkurat fått info fra legen om at han blir henvist til sykehuset for videre utredning. Hun nevnte betennelse i skjoldbruskkjertelen. Ser det er 12 ukers ventetid på sykehuset. Betyr det da at det ikke er noe farlig?

Slik så prøvene ut:

TSH <0,01

T4 18

T3 8,2

TPO 0

Man spør leger om medisinske spørsmål- ikke fremmede på nett! 

Anonymkode: 64404...e74

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slik så prøvene ut:

TSH <0,01

T4 18

T3 8,2

TPO 0

Legen som vurderer henvisningen, vil vurdere forsvarlig ventetid ut i fra fastlegens henvisning. 

Anonymkode: 85719...480

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forhøyet stoffskifte. Bør ta flere prøver for å se om dette er forbigående. TSI bør også tas. Kan være en thyreoiditt som vil gå over, eller det kan bety permanent høyt stoffskifte som må behandles.

Anonymkode: a37b7...75d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slik så prøvene ut:

TSH <0,01

T4 18

T3 8,2

TPO 0

Så du ventetid på nett? Det er en generell ventetid på ting som ikke haster. Legen som vurderer henvisningen vil vurdere hvor raskt dere får time. Er du usikker, ta kontakt med fastlegen og få svar på det du lurer på.

Anonymkode: 13b84...f0f

• Nyttig 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Matas,mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...