AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #1 Skrevet 4. april 2024 Jeg holder på med skattemeldingen nå og har et par fradrag på kredittrenter som skal legges ved. Problemet er at jeg finner ikke ut hvor dette skal ligge hen. Det går ikke an å legge det inn i Bank/lån/forsikring. Er det noen som kan hjelpe meg? Anonymkode: ceaad...07e
Million Skrevet 4. april 2024 #2 Skrevet 4. april 2024 (endret) Dersom dette er renter du opparbeidet deg i 2023, så skal det stå oppført der fra før. Hvilket kredittkortselskap er det? Er det et norsk utstedt kort? Husk at utsteder (kredittkortselskapet) kan hete noe annet enn selve kortet. YX Visa kredittkort for eksempel, står oppført under Resurs bank i en skattemelding, for det er de som er utstederne. Hvis du oppgir hva slags kort det er snakk om, kan andre kanskje hjelpe deg med å finne ut navnet på selskapet som utsteder det kortet. Eller sjekk en regning. Endret 4. april 2024 av Million
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #3 Skrevet 4. april 2024 Million skrev (1 minutt siden): Dersom dette er renter du opparbeidet deg i 2023, så skal det stå oppført der fra før. Hvilket kredittkortselskap er det? Er det et norsk utstedt kort? Husk at utsteder (kredittkortselskapet) kan hete noe annet enn selve kortet. YX Visa kredittkort for eksempel, står oppført under Resurs bank i en skattemelding, for det er de som er utstederne. Det gjør det ikke. Akkurat dette må jeg føre inn selv. Det er heller ikke noe kort, men en kreditt fra et firma. Anonymkode: ceaad...07e
Million Skrevet 4. april 2024 #4 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjør det ikke. Akkurat dette må jeg føre inn selv. Det er heller ikke noe kort, men en kreditt fra et firma. Anonymkode: ceaad...07e Er det Klarna? Er det ikke Nordea som drifter dette? Det skal ikke stå under Klarna i skattemeldingen i alle fall. Kan du ikke bare si navnet, så du får hjelp av folk som har samme og kjenner det igjen?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #5 Skrevet 4. april 2024 Million skrev (Akkurat nå): Er det Klarna? Er det ikke Nordea som drifter dette? Det skal ikke stå under Klarna i skattemeldingen i alle fall. Kan du ikke bare si navnet, så du får hjelp av folk som har samme og kjenner det igjen? Nei, det er ikke Nordea. Jeg har heller ikke noe bankkonto i den banken. Anonymkode: ceaad...07e
Million Skrevet 4. april 2024 #6 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke Nordea. Jeg har heller ikke noe bankkonto i den banken. Anonymkode: ceaad...07e Det er Nordea som administrer Klarna i Norge, jo. Klarna er svensk foretak, og Nordea gjør jobben i Norge med fakturering osv. Men hvis du ikke vil si navnet på kreditor, så la være. Jeg kan ikke hjelpe deg mer utover det jeg har sagt.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #7 Skrevet 4. april 2024 Jeg vil bare vite hvor dette skal føres opp siden det ikke er meldt inn. Hva selskapet heter, har ingenting å si. Anonymkode: ceaad...07e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #8 Skrevet 4. april 2024 Million skrev (Akkurat nå): Det er Nordea som administrer Klarna i Norge, jo. Klarna er svensk foretak, og Nordea gjør jobben i Norge med fakturering osv. Men hvis du ikke vil si navnet på kreditor, så la være. Jeg kan ikke hjelpe deg mer utover det jeg har sagt. Nordea står ikke oppført i fradragene mine. Anonymkode: ceaad...07e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #9 Skrevet 4. april 2024 Klarna sender ikke inn til skatteetaten. Gjeldsrenter skal skrives under lån. Jeg la det inn der og fikk det godkjent. Anonymkode: bf4d0...721
Million Skrevet 4. april 2024 #10 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nordea står ikke oppført i fradragene mine. Anonymkode: ceaad...07e Dette kunne du faktisk ha funnet ut på 15 sekunder med et google søk. Her er søkeresultatet på "Hvordan føre opp renter fra Klarna i skattemeldingen?", ferdig servert. Har du betalt renter til Klarna, så er det ikke forhåndsutfylt i skattemeldingen. Du må selv legge dette til i skattemeldingen under "Andre lån". Du trenger ikke å legge til identitetsnummer. Lån og renter på lån - Skatteetaten Skatteetaten
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #11 Skrevet 4. april 2024 Million skrev (Akkurat nå): Dette kunne du faktisk ha funnet ut på 15 sekunder med et google søk. Her er søkeresultatet på "Hvordan føre opp renter fra Klarna i skattemeldingen?", ferdig servert. Har du betalt renter til Klarna, så er det ikke forhåndsutfylt i skattemeldingen. Du må selv legge dette til i skattemeldingen under "Andre lån". Du trenger ikke å legge til identitetsnummer. Lån og renter på lån - Skatteetaten Skatteetaten Hvor står Andre Lån hen? Ser det ikke i meldingen i det hele tatt. Anonymkode: ceaad...07e
Million Skrevet 4. april 2024 #12 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor står Andre Lån hen? Ser det ikke i meldingen i det hele tatt. Anonymkode: ceaad...07e Vanligvis er dette i post 3.3.1, men renter i utlandet føres for eksempel i post 3.3.2. Som regel er post 3.3.1 ferdigutfylt når du får skattemeldingen din, fordi banker og kredittinstitusjoner gir informasjon til Skatteetaten om hvem som har betalt renter til dem, og hvor mye de har betalt. Rentefradrag for boliglån | Spar deg for mye skatt - Nordea Nordea Et annet treff: Gjeldsrente - få med alle fradrag på skattemeldingen Zensum NO https://www.zensum.no › blogg › gjeldsrente Fradrag for gjeldsrenter gis for alle betalte renter i løpet av et skatteår. Kostnadene føres i post 3.3.1 i skattemeldingen før du sender den inn.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #13 Skrevet 4. april 2024 Million skrev (2 minutter siden): Vanligvis er dette i post 3.3.1, men renter i utlandet føres for eksempel i post 3.3.2. Som regel er post 3.3.1 ferdigutfylt når du får skattemeldingen din, fordi banker og kredittinstitusjoner gir informasjon til Skatteetaten om hvem som har betalt renter til dem, og hvor mye de har betalt. Rentefradrag for boliglån | Spar deg for mye skatt - Nordea Nordea Et annet treff: Gjeldsrente - få med alle fradrag på skattemeldingen Zensum NO https://www.zensum.no › blogg › gjeldsrente Fradrag for gjeldsrenter gis for alle betalte renter i løpet av et skatteår. Kostnadene føres i post 3.3.1 i skattemeldingen før du sender den inn. Nå har ikke jeg boliglån eller konto i noen av disse bankene. Anonymkode: ceaad...07e
Million Skrevet 4. april 2024 #14 Skrevet 4. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå har ikke jeg boliglån eller konto i noen av disse bankene. Anonymkode: ceaad...07e Det trenger du ikke. Det er postnummeret (post i skattemeldingen) som er poenget her, det står nevnt i begge søketreffene jeg linker til. Let etter den posten i selvangivelsen, se rundt i det området på skattemeldingen. Dette med gjeldsrenter og slikt er samlet på skattemeldingen. Se om du finner en linje du kan klikke på for å få opp redigeringsmodus der du kan legge inn Klarna-rentene. Endret 4. april 2024 av Million
Wedding Skrevet 4. april 2024 #15 Skrevet 4. april 2024 (endret) Se etter om du finner LEGG TIL BANK OG KONTOOPPLYSNINGER rett ned for bank og forsikring. Hvis du scroller lengre ned så står det ANDRE OPPLYSNINGER DU KAN LEGGE TIL. Der finnes en lang list som kan legges til bla. andre lån, legg det inn der. Endret 4. april 2024 av Wedding 1
Million Skrevet 4. april 2024 #16 Skrevet 4. april 2024 Bruker Wedding over meg her har skrevet den riktige tekstlinjen du skal se etter og klikke på. Den står nederst under området BANK, GJELD OG FORSIKRING (tror jeg det var det het). Når du klikker på LEGG TIL BANK OG KONTOOPPLYSNINGER, får du opp en redigeringslinje der du kan fylle ut Klarna beløpene og kreditornavn.
Wedding Skrevet 4. april 2024 #17 Skrevet 4. april 2024 Million skrev (1 minutt siden): Bruker Wedding over meg her har skrevet den riktige tekstlinjen du skal se etter og klikke på. Den står nederst under området BANK, GJELD OG FORSIKRING (tror jeg det var det het). Når du klikker på LEGG TIL BANK OG KONTOOPPLYSNINGER, får du opp en redigeringslinje der du kan fylle ut Klarna beløpene og kreditornavn. Jeg endret nettopp på innlegget må finn andre lån, det er rett plass.
Million Skrevet 4. april 2024 #18 Skrevet 4. april 2024 Wedding skrev (5 minutter siden): Jeg endret nettopp på innlegget må finn andre lån, det er rett plass. Bra 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå