Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere ytterjakka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare nysgjerrig på hva som er vanlig : ) 

Anonymkode: 39037...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjelden. Men har mange jakker jeg varierer med. Kanskje en gang per år? 

Anonymkode: f9cde...4ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri. Jeg tror knapt nok jeg noensinne har vasket en eneste ytterjakke for å være ærlig.

Jeg flekkfjerner, lufter og kan finne på å steame eller fryse jakker men det er det.

Anonymkode: 64d01...a7e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, ett par ganger per sesong, evt og etter jeg har vært i nærheten av bål:)

Anonymkode: 41812...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vasker når de er skitten😅 Jakka til finbruk har jeg aldri vasket, mens jakkene som brukes til tur og trening vaskes noen ganger i løpet av vinteren.

Anonymkode: 4e57d...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ytterjakker. Den jeg bruker mest er i et lett vaskbart materiale og vaskes ca 1 gang i året. Så har jeg en jeg bruker mest til trening, skiturer og sånt og den vaskes nok rundt 2 ganger i året. Og så har jeg en kjempetykk en som knapt får plass i vaskemaskina og som jeg aldri har på uten at det er mange minusgrader, flere lag klær under, etc - så den får verken søle/gjørme på seg utenfra eller svette innenfra. Den har jeg hatt i snart 10 år uten å vaske den ordentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det varierer, men det skjer hvis den er skitten eller begynner å lukte "ufriskt". 

Anonymkode: d4832...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svært sjeldent jeg vasker ytterjakka, kan ikke huske sist jeg vasket den.

Anonymkode: 3d25f...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på ytterjakken det. Jeg har noen jakker som aldri har vært vasket. Og jeg har jakker som blir vasket ganske ofte igjennom en sesong. Jeg er veldig glad i å fyre opp bål, så den jakken jeg typisk bruker da blir vasket en del. Noen vasker jeg etter endt sesong mens andre igjen aldri. Noen får seg en lett skylling i forbindelse med impregnering så det er så ymse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ytterjakker og jeg vasker de i gjennomsnitt en gang i året. Litt oftere hvis de blir skitne eller begynner å lukte "ureint"/"ufriskt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tur og trening vaskes ved søl, eller lukt.

Øvrige vaskes aldri. Kun en bløt klut om jeg har klart å søle noe, typisk om jeg kommer nær bilen når jeg løfter ting inn/ut. 

Anonymkode: e50e9...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jakke jeg bruker til turgåing og til og fra trening og slikt som blir ganske svett og den vasker jeg innimellom, ellers med "vanlige" jakker så er det veldig sjelden/aldri 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vaskes ett par ganger i sesongen, andre jakker har iallefall ikke blitt vasket på fem år.

Min 40 år gamle skinnkåpe er nok aldri vasket. Dongrijakka som har vært med på mange "litt fuktige" festivaler og konserter har nok blitt vasket opptil ukentlig enkelte år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En gang i året, før jeg henger jakken bort for sesongen. Kan den ikke vaskes, henger jeg den bare ut til lufting og leverer til rens hvis den har flekker. 

Anonymkode: 200ba...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved behov, ellers stort sett bare vasket når de henges bort for sesongen, tar flekker etc etterhvert som de oppstår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. 

Synst dei blir så slaskete i stoffet av vask.

Burde kanskje sendt på rens? Men tenker at det er bortkasta, viss dei ikkje luktar eller har flekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de blir skitne, eventuelt hvis de lukter. Kan gå en hel sesong uten å vaske, og så plutselig søler jeg vin på en den ene uken og sitter ved bål den neste og vasker to uker på rappen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vasker de som tåler det ved sesongslutt, før jeg henger dem bort. Kåper og sånt lufter jeg godt før de henges bort. Har stativ på bod til de som ikke er i bruk.

Anonymkode: 57ba5...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs jo på jakken. De jeg ikke er redd for hiver jeg i vaskemaskinen her og der, noen går på rens, og noen blir aldri vasket men bare luftet og fjernet litt flekker av og sånt. 

Anonymkode: 0d51c...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom.Krus

Vasker/renser ytterjakker minst en gang i året (tørker bort flekker o.l. med en gang det oppstår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...