Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jente 21 her. Etter første date som varte i 5 timer begynte jeg etterhvert å gå tom for ting å spørre/snakke om. Jeg liker mannen og skal på date nr 2 men er litt redd for at det skal bli lite å snakke om etterhvert, har som sagt ikke noe med lite interesse fra min side for jeg liker han allerede. Fler som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 448cb...a3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som 21-åring hadde jeg sikkert kjent meg igjen, men nå er jeg 33 og det er lettere å holde i gang gode samtaler da. Prøv å gå litt forsiktig på dypet. Det er veldig fint å snakke om følelser. Om dere ikke kom inn på tidligere forhold, så er det fint på en 2. Date, typ hvor lenge siden sist han var i et forhold og hvorfor det ble slutt f.eks.? Da vil du få et bedre inntrykk av hvem han er også. 

Prøv også bare å ha fokus på å lytte, isteden for å tenke på hva du skal si. Grip tak i ting han sier og still oppfølgingsspørsmål. Slik blir det en fin flyt i samtalen. Prøv å ikke stresse med hva du selv skal si, men ha et fokus på at du er skikkelig interessert i å lære noe om han! Et typisk oppfølgingsspørsmål vil jo være å be han om å utdype noe han sier. Hvis han f.eks. sier at han brukte å spille i korps da han var liten, så kan du spørre enten "overfladiske" oppfølgingsspørsmål, hva han spilte, hvor lenge osv, eller "dype" oppfølgingsspørsmål, hvorfor han slutta, osv. Men uansett ha fokus på å lytte og lære så mye du kan om han, samtidig som du tør å bli personlig å fortelle noe om ditt indre liv! (F.eks. at du alltid skulle ønske du hadde spilt et instrument, men du turte ikke pga dårlig selvtillit eller noe sånne greier..det kan åpne for litt dypere samtale)

Anonymkode: 07699...669

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller gått for lette og ledige temaer på en date nr to. Ha det moro og prøv å få han til og le, det utløser lykke-hormoner. 

Anonymkode: 19112...80f

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Ver ikkje redd for å stille dei litt meir alvorlege spøsmåla, det går som regel greit det og! https://www.forskning.no/psykologi/ble-overrasket-da-forskerne-ba-dem-sla-av-en-en-prat-med-en-fremmed/1941269

Og så må det ikkje vere flyt i samtalen heile tida heller, det er heilt greit at det blir litt stille innimellom. Kanskje dokker kan gjere ein aktivitet saman? For eksempel gå ein tur, dra på bowling, klatre eller svømme.

Og spør mange spørsmål!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...