Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fortid hvor jeg har blitt utsatt for mye svik og utroskap. Jeg vet at jeg derfor av og til kan mistolke ting som blir sagt og gjort, og bli usikker på hva som er realitet og hva som er feiltolkning fra min side. Jeg har nå for første gang et forhold til en mann hvor jeg virkelig opplever at jeg har brutt mønsteret fra fortiden, at jeg har valgt en mann som virkelig respekterer meg, ser meg og forstår meg, og hvor kjærligheten og respekten er totalt gjensidig. Jeg har også nå for første gang venninner som jeg har tenkt er virkelig gode venninner og som jeg kan stole helt på, men har ikke vært i forhold etter at jeg ble venninne med dem før nå. 

Han ble introdusert for venninnene mine for litt siden, og jeg la merke til to ting som vekket alarmberedskapen min. Det første var at da jeg møtte den ene venninnen min, som er den eneste single, i gangen før hun skulle hilse på han, fikset hun håret sitt i speilet og sa "ser vel ikke helt fæl ut". Min umiddelbare reaksjon i hodet mitt var "hvorfor pynte deg for min kjæreste?". Det andre jeg reagerte på var at han, etter at de hadde dratt, spurte hva hun jobbet med, men ikke hva den andre venninnen min jobbet med. Men jeg har fortalt han tidligere at førstnevnte er min aller beste venninne, så vet ikke om det var derfor han spurte. Jeg spurte han hvorfor han lurte på det, og da sa han at han spurte bare for å være hyggelig.

Jeg spurte han i ettertid om han kunne vært sammen med noen av venninnene mine dersom jeg ikke eksisterte, og han sa nei - han tror ikke at han passer med noen av dem.

Jeg har ikke tatt opp dette i det hele tatt siden da, og opplever at han bekrefter kjærligheten til meg mye, ved både handlinger og ord. 

Kan noen her, som forhåpentligvis ikke har bagasje selv slik jeg har, helt ærlig og objektivt fortelle meg om dere tenker at dette er totalt irrasjonelt eller om det kan være noe i det? Jeg har egentlig bestemt meg for å legge det vekk, men alarmsenteret i hjernen vil liksom ikke helt. 

Anonymkode: b6d67...167

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting alarmerende med noe av det du skriver, det er helt normal oppførsel fra både venninne som vil gjøre godt inntrykk på en person som er viktig for deg, og helt normalt samtaleemne fra kjæresten din. Min mann har kvinnelige venninner som i perioder har vært singel, det har ikke vært noe problem, og de er kun venner ikke noe mer. Jeg har mannlige venner som har vært single mens vi har kjent hverandre, og det har ikke vært noe mer mellom oss enn vennskap også. Vi treffer disse vennene både alene og sammen. Mannen min er også på byen med disse venninnene uten meg. Vi stoler på hverandre, og dette er alle sammen  hyggelige folk som ikke har baktanker :)

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er etter mening 110% irrasjonelt. Det virker jo som du blåser opp ting som ikke betyr noen ting for å lete etter ting å ta dem på! Blir nesten litt skremt når jeg leser sånt.

Anonymkode: d2d65...b2e

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil si at du ut fra dette alene overreagerer ja.

Får du hjelp til å behandle disse mønstrene dine?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
IkkeStudentLenger skrev (1 minutt siden):

Det er ingenting alarmerende med noe av det du skriver, det er helt normal oppførsel fra både venninne som vil gjøre godt inntrykk på en person som er viktig for deg, og helt normalt samtaleemne fra kjæresten din. Min mann har kvinnelige venninner som i perioder har vært singel, det har ikke vært noe problem, og de er kun venner ikke noe mer. Jeg har mannlige venner som har vært single mens vi har kjent hverandre, og det har ikke vært noe mer mellom oss enn vennskap også. Vi treffer disse vennene både alene og sammen. Mannen min er også på byen med disse venninnene uten meg. Vi stoler på hverandre, og dette er alle sammen  hyggelige folk som ikke har baktanker :)

Tusen takk, det var beroligende og det jeg trengte å høre :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er etter mening 110% irrasjonelt. Det virker jo som du blåser opp ting som ikke betyr noen ting for å lete etter ting å ta dem på! Blir nesten litt skremt når jeg leser sånt.

Anonymkode: d2d65...b2e

Her tror jeg at det er du som blåser det opp. Han har masse venninner og jeg reagerer null på det. Les at jeg har en fortid som jeg selv er bevisst på og reflekterer over. Men hva kunne jeg vel forvente av svar når jeg poster på dette forumet.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Jeg vil si at du ut fra dette alene overreagerer ja.

Får du hjelp til å behandle disse mønstrene dine?

Jeg har gått til psykolog for det jeg har opplevd og har en jobb som gjør meg god på å reflektere, og dette har bare vært en liten mygg i bakhodet som jeg tror er naturlig når jeg for første gang er i et sunt forhold. Så jeg opplever ikke at det er behov for det. Trengte bare en bitte liten bekreftelse på at dette er irrasjonelt. 

• Hjerte 3
Skrevet

Hvis man har med seg bagasje fra tidligere forhold, så er ofte radaren litt "overaktiv", og noen ganger helt ute av drift. 😅
Det er helt naturlig at man veldig fort går i beredskap og nesten "venter på" svik eller noe negativt, hvis det er det man er vant med. Fint at du er det bevisst og spør om råd og jobber med det. 😊❤️
Basert på hva du skriver, ser jeg ikke noen "røde flagg". 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skal treffe nye folk, så prøver jeg å se litt presentabel ut. Selv om jeg jeg kun vil ha MIN kjæreste. 😊

Jeg kunne også i løpet av besøket bitt meg merke i noe som ble sagt, og blitt nysgjerrig på hva vedkommende jobbet med. I tillegg er det en fin egenskap å vise interesse for andre mennesker. Det er å være hyggelig, ikke tegn på at man er troende til å være utro.

Jeg var sammen med en utro sinnatagg. Og forholdet etter det, så måtte jeg virkelig venne meg til at jeg var sammen med en normal mann 😀 Det blir lett sånn at man "ser" ting som ikke er der 😊

Anonymkode: 9e5de...7c8

• Liker 2
Gjest ZarahSweet
Skrevet (endret)

Du er ikke mistenksom. Du er paranoid.

Jeg pynter meg og vil se bra ut om jeg skal møte nye mennesker via venner. Det handler om at jeg vil føle meg vel med meg selv. Men er kun interessert i kjæresten min.

Å spørre om han vil likt venninner om jeg ikke eksisterte er rett og slett idiotisk ting å spørre om. Det er ikke normalt å spørre om. Godt mulig han hadde falt for en av dem om du ikke eksisterte. Det er jo umulig for NOEN å svare på. 

Er mange potensielle menn jeg kunne falt for om jeg var singel. Men siden jeg har funnet drømmemannen min så er jeg ikke åpen eller tilgjengelig til å utforske andre alternativer da jeg har funnet alt jeg vil i han. Og vi har det så utrolig bra sammen på alle nivåer at ingen andre menn er interessante.

Endret av ZarahSweet
AnonymBruker
Skrevet

70% av menn og 93% av kvinner er utro så jeg hadde også vært mistenksom

Anonymkode: 6b273...688

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

70% av menn og 93% av kvinner er utro så jeg hadde også vært mistenksom

Anonymkode: 6b273...688

Så søtt 🤣

Anonymkode: a0ca0...df7

• Liker 1
Skrevet

Dette er vel en påminnelse om at du ikke har brutt tidligere tankemønstre og det bør du gjøre noe med.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke fikset håret selv for å hilse på en venninnes kjæreste men noen damer er mer opptatt av slikt så det i seg selv er ikke noe merkelig, og å spørre hva hun jobber med men ikke de andre er i seg selv heller ikke uvanlig om de andre har tatt det opp selv i løpet av samtalen osv osv - men, jeg skjønner at for deg kan disse tingene sett sammen bli en greie, og jeg vil ikke si det er overmistenksomet men kanskje mer en normalreaksjon som du jo er klar over og jobber med - det er bra, men, jobber du med det og legger det bort eller kommer det og forstyrrer deg slik at du tenker unormalt mye på det likevel? 

Traumer og bagasje forsvinner ikke selv om man jobber med dem, det beste du kan gjøre er vel å være oppmerksom selv og velge hva du gir næring. I ditt tilfelle ville jeg gitt næing til relasjonen og ikke til tankene, for den eneste måte å komme gjennom dette på er å VELGE stole på han og hans intensjoner

❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg spurte han i ettertid om han kunne vært sammen med noen av venninnene mine dersom jeg ikke eksisterte, og han sa nei - han tror ikke at han passer med noen av dem

Slike spørsmål forstår jeg virkelig ikke hensikten med.

Anonymkode: c1cdc...8cb

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...