Gå til innhold

Hvorfor tar finnkjøpere det for gitt at selger skal betale for emballasje?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg selger en del ting på Finn og innimellom ønsker folk å få sendt varer, selv om jeg har krysset av på at jeg ikke sender, og får ofte melding om at NN har betalt inn beløpet og ønsker sending selv om varen  koster bare 100,-

Jeg er altfor snill og går med på å sende, men oppdager etterpå at jeg ikke har riktig emballasje.

Jeg spør da om de er villig til å betale for emballasje og 1 av 8 er det, mens andre skriver at det er jo bare å kaste varen i en pappeske for det er jo ikke så nøye, men da blir jo varen ødelagt.

Tenker kjøpere at vi selgere skal betale emballasje og sende for 100,- kr?

Anonymkode: bf855...56b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da du skrev NN tenkte jeg på nytelse.no som sender anonymt, oppført som NN 😂

For å svare på innlegget ditt: Emballasjen plusses på selve fraktkostnaden hos posten eller hvem du bruker. Frakten koster 100 kr, men totalen vil komme på f.eks 170. Det er opp til dem om de vil betale eller ikke. Posten har div esker i ymse størrelser som koster så og så mye, så når du skal oppgi fraktkostnad, kan du finne riktig eske fra postens nettsider og så legge til selve fraktkostnaden. 

Priser for frimerker, frakt og andre tjenester 2024 (posten.no)

Anonymkode: 8162f...20e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du selger ting som må pakkes inn for å ikke knuses så skriv i annonsen at de må betale for emballasje. 

De fleste uknuselige ting kan pakkes i en plastpose, så som regel er emballasje nærmest gratis 

Anonymkode: 6bc2e...509

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da du skrev NN tenkte jeg på nytelse.no som sender anonymt, oppført som NN 😂

For å svare på innlegget ditt: Emballasjen plusses på selve fraktkostnaden hos posten eller hvem du bruker. Frakten koster 100 kr, men totalen vil komme på f.eks 170. Det er opp til dem om de vil betale eller ikke. Posten har div esker i ymse størrelser som koster så og så mye, så når du skal oppgi fraktkostnad, kan du finne riktig eske fra postens nettsider og så legge til selve fraktkostnaden. 

Priser for frimerker, frakt og andre tjenester 2024 (posten.no)

Anonymkode: 8162f...20e

Jeg har vært så dum at jeg trykket på "godta kjøpet", og så kom jeg på at jeg må jo ha emballasje etterpå.

Har sendt melding etterpå til kjøper 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta det med i prisen da, så vanskelig er det vel ikke? De fleste pakker uansett i poser eller gamle esker. Hvorfor lage et problem ut av et ikke-problem?

Anonymkode: ddce0...193

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger det alltid inn i salgspris, slik at frakten er ren frakt.

Anonymkode: 63bfb...d70

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det koster endel å få det tilsendt også.

Anonymkode: 5a2f5...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg mot formodning en sjelden gang tenker at "dette kan jeg gå med på å sende i posten" så skriver jeg alltid krystallklart i annonsen at kjøper betaler for både porto OG emballasjen. Jeg har ikke plass til å oppbevare en hel samling med pappesker i alle slags størrelser og utgaver, for å ha i tilfelle jeg en gang skulle selge noe og kjøperen vil ha gratis emballasje.

Nei, skal de ha det tilsendt, får de værsågod betale for både emballasje og portokostnaden. Ellers blir det nei til sending fra meg. Jeg bor i Oslo så jeg får uansett før eller siden solgt til noen som kan hente til slutt. Er ikke avhengig av å måtte sende noe for å få solgt det.

Skriv med store bokstaver at kjøper betaler for både emballasje og porto i annonsen din, for folk leser generelt forferdelig dårlig i annonser. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta det med i prisen da, så vanskelig er det vel ikke? De fleste pakker uansett i poser eller gamle esker. Hvorfor lage et problem ut av et ikke-problem?

Anonymkode: ddce0...193

At kan ikke pakkes i "gamle poser og esker".

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det koster endel å få det tilsendt også.

Anonymkode: 5a2f5...627

Nå er frakten 19,- gjennom fiks&ferdig

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du lager virkelig problemer av en ikke-sak…. Det er da bare å plusse på det? Herregud så tafatt….

Anonymkode: 4321f...700

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er frakten 19,- gjennom fiks&ferdig

Ts

Er det inkludert emballasje? Hvordan i all verden klarer noe selskap å frakte en stol fra Kristiansand til Bergen for kr 19?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det for gitt at når jeg spørs selger hva det koster å få det sendt så er alle utgifter knyttet til å få det sendt tatt med, inkludert evnt behov for emballasje.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg selger en del ting på Finn og innimellom ønsker folk å få sendt varer, selv om jeg har krysset av på at jeg ikke sender, og får ofte melding om at NN har betalt inn beløpet og ønsker sending selv om varen  koster bare 100,-

Jeg er altfor snill og går med på å sende, men oppdager etterpå at jeg ikke har riktig emballasje.

Jeg spør da om de er villig til å betale for emballasje og 1 av 8 er det, mens andre skriver at det er jo bare å kaste varen i en pappeske for det er jo ikke så nøye, men da blir jo varen ødelagt.

Sender folk deg penger ut av det blå på forhånd og ber deg sende varen?😳

Aldri opplevd, og jeg selger myyyyye på finn.no

Anonymkode: 83221...003

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du allerede har godtatt kjøpsprisen med frakt, er det for sent å be kjøper ta kostnaden for emballasje. 

Finn sin fiks ferdig ordning tar ikke høyde for emballasjekost, så skal du bruke den, må du prise varen høyt nok til at prisen er inkludert embalasje for sending. 
Evt. kan du skrive dette i annonsen, at dersom varen hentes hos deg, kan du gå ned på prisen. 

For min del bruker jeg kun fiks ferdig på ting jeg har mulighet til å bruke emballasje jeg allerede har på. Pappesker er noe jeg så godt som aldri har. Men jeg har sendt en del i diverse bæreposer fra forskjellige butikker. Eller i konvolutter vi har kjøpt for mange år siden, og som jeg ønsker å bli kvitt. 
For alt annet tilbyr jeg i utgangspunktet ikke å sende. 

Om en kjøper ber om at jeg kan sende, forklarer jeg at jeg kan det, men at kjøper da tar både kostnad og risiko, og så gir jeg beskjed om hva kostnaden blir. Og da har jeg mulighet til å inkludere kost for emballasje. 

Anonymkode: c0deb...245

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sender folk deg penger ut av det blå på forhånd og ber deg sende varen?😳

Aldri opplevd, og jeg selger myyyyye på finn.no

Anonymkode: 83221...003

Ja, uten at det står i annonsen at jeg sender varen.

Veldig frekt synes jeg.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Legger det alltid inn i salgspris, slik at frakten er ren frakt.

Anonymkode: 63bfb...d70

Jeg også. 
Og hvis man skriver i annonsen at man ikke sender, men bestemmer seg for å gjøre det likevel ved direkte forespørsel, må man legge til pris for emballasje MED EN GANG. Ikke kom med det etterpå. For da har man allerede gjort en avtale. 

Anonymkode: 6c1d6...443

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Jeg tenker ikke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, uten at det står i annonsen at jeg sender varen.

Veldig frekt synes jeg.

Ts

Jeg solgte ganske dyre ubrukte sko til ei og hun bare forventa at jeg som selger skulle dekke frakten. Det syns jeg var frekt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (1 time siden):

Er det inkludert emballasje? Hvordan i all verden klarer noe selskap å frakte en stol fra Kristiansand til Bergen for kr 19?

Frakten er akkurat nå kr. 19 for en pakke med maksimalmål 25x35x12 cm og vekt under 5 kg. Så nei, ingen stol kan sendes for kr. 19.

Anonymkode: b64b9...ec4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...