Gå til innhold

Forskjell på disse bilstolene? HJELP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjell på Britax Kidfix 2S og Britax KidFix i-Size? Ser i bilstolgruppa at 2S ofte anbefales til mindre barn, men hvorfor det når i-Size er nyest?

Anonymkode: 1ab46...558

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De svarer kanskje fordi de selv har hatt S2 og ikke vet det har kommet en nyere? Jeg vet ikke forskjell på dem, på britax egen nettside er eneste jeg ser at den nyeste er i-size (er vel nyere godkjenning?) og at det står kun lengde istedet for vekt på størrelsen den skal passe til..? Jeg ville nok kjøpt den nyeste da.

Anonymkode: d231b...be7

AnonymBruker
Skrevet

Fordi 2s er mye kortere i sittedelen og vil dermed kunne passe et mindre barn. i-Size passer best fra rundt 130 cm, muligens også tidligere om lengden er i beina. Men vår åtteåring med lange bein sitter fortsatt best i 2s.

Husk at bilstoler skal man vokse ut av, ikke inn i, så de skal passe når man kjøper de og ikke kjøpes for store da det gir feil belteføring og kan bli fatalt.

Anonymkode: 6c8b5...3d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi 2s er mye kortere i sittedelen og vil dermed kunne passe et mindre barn. i-Size passer best fra rundt 130 cm, muligens også tidligere om lengden er i beina. Men vår åtteåring med lange bein sitter fortsatt best i 2s.

Husk at bilstoler skal man vokse ut av, ikke inn i, så de skal passe når man kjøper de og ikke kjøpes for store da det gir feil belteføring og kan bli fatalt.

Anonymkode: 6c8b5...3d0

Men hva med alle de nye sikkerhetsgreiene i-size har, er mindre relevant hvis barnet er i minste laget for stolen?

Anonymkode: 1ab46...558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...