Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått lagt negler i går, og de er lengre enn det jeg først hadde planlagt.

De ser nydelige ut, men jeg sliter med å være funksjonell. Alt er mye vanskeligere, som å kle på seg, skrive, trykke på knapper, åpne ting. 
Blir det bedre etter hvert som man blir vant til neglene? 😅 Kan jeg file eller klippe dem kortere (det er gel negler)?

lengden er omtrent som på bildet under

IMG_8300.thumb.jpeg.e65673133d1cfb7dfc05d996580a999b.jpeg

Anonymkode: 5b1f5...8c7

AnonymBruker
Skrevet

Du blir vant til det. Har nesten sånn lengde i naturlige negler. Rart i starten, men nå er det som om jeg har hatt det lenge. :)

Anonymkode: 1c0a4...098

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett lange negler. Man blir vant med det. Klarer til og med å trekke opp nylonstrømpebukser, uten uhell. Og skrive touch på maskin. 

Anonymkode: 9064e...1b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er og blir upraktisk og passer best for de som ikke trenger å f.eks. gjøre husarbeid, stelle barn osv. 

Ser fint ut, men er dessverre svært uhygienisk. 

Anonymkode: 289f5...919

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er og blir upraktisk og passer best for de som ikke trenger å f.eks. gjøre husarbeid, stelle barn osv. 

Ser fint ut, men er dessverre svært uhygienisk. 

Anonymkode: 289f5...919

Jeg har aldri forstått dette med "uhygienisk". Alle har litt negl. Der hvor mine er lange og raskt rengjøres med handvask og børste, da neglroten legger seg naturlig opp over neglen. Så legger ting seg veldig godt under de 1-3 mm mannen har, mellom negl og hud. 

Og kan love at begge bidrar likt både når det gjelder barn og husarbeid ;) 

Det er en vanesak. Som det jo er vanskelig for deg å uttale deg om dersom du ikke har praktisk erfaring over tid. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du blir vant til det. Generelt åpner man ting med siden av fingeren, generelt gjør mer med selve fingrene og ikke fingertuppene der neglene er.

Anonymkode: f2047...27d

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri forstått dette med "uhygienisk". Alle har litt negl. Der hvor mine er lange og raskt rengjøres med handvask og børste, da neglroten legger seg naturlig opp over neglen. Så legger ting seg veldig godt under de 1-3 mm mannen har, mellom negl og hud. 

Det er en vanesak. Som det jo er vanskelig for deg å uttale deg om dersom du ikke har praktisk erfaring over tid. 

Problemet er ikke den synlige skitten, men de usynlige bakteriene. Neglen er ikke like glatt på undersiden, så bakterier får bedre tak. Samme med neglelakk, man får mikroskopiske sprekker der bakteriene kan ligge og kose seg. 

Anonymkode: 9c2de...747

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Problemet er ikke den synlige skitten, men de usynlige bakteriene. Neglen er ikke like glatt på undersiden, så bakterier får bedre tak. Samme med neglelakk, man får mikroskopiske sprekker der bakteriene kan ligge og kose seg. 

Må bare legge til at for folk flest er ikke dette noe problem, men det er derfor helsepersonell (blant andre) skal ha korte negler uten neglelakk :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sprekker i neglelakk med bakteriedannelser. Og riller under neglene. Hva har du røykt i dag 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Må bare legge til at for folk flest er ikke dette noe problem, men det er derfor helsepersonell (blant andre) skal ha korte negler uten neglelakk :)

Og du bruker aldri ringer, ikke en gang giftering, fordi det er anbefalingen til helsepersonell? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De ser nydelige ut, men jeg sliter med å være funksjonell. Alt er mye vanskeligere, som å kle på seg, skrive, trykke på knapper, åpne ting. 
Blir det bedre etter hvert som man blir vant til neglene? 😅 Kan jeg file eller klippe dem kortere (det er gel negler)?

lengden er omtrent som på bildet under

IMG_8300.thumb.jpeg.e65673133d1cfb7dfc05d996580a999b.jpeg

Anonymkode: 5b1f5...8c7

Det blir en vanesak 😄 Mine er litt lenger enn de på bildet og jeg klarer meg fint i hverdagen 😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sprekker i neglelakk med bakteriedannelser. Og riller under neglene. Hva har du røykt i dag 😂

Dette er da allmennlære?

jeg lurer på hvordan man setter inn tampong med slike negler 🤯

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har selv lange negler, og har hatt både polygel og gellack, og det er ikke sjans at jeg klarer rengjøre det like bra selv med neglebørste i det neglene har begynt vokse litt. 

Men så har jeg hatt jobber hvor jeg har hatt mulighet til å kontrollere renhold på hender ved hjelp av både ATP-målinger og UV-lys. Nesten samtlige med lengde på negler har dårligere resultater enn hva de med korte negler har. 
Dessuten er det veldig få som går rundt med en neglebørste i lomma på jobb og ellers... Jeg bruker kun neglebørste når jeg vasker hendene hjemme og de er synlig møkkete. 

Anonymkode: cd662...00d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 9.39):

Vanesak! Krever litt tilvenning så går det fint. Har hatt lange negler i 10-12 år nå.. 

AnonymBruker
Skrevet

sxssaa~2.jpg

Anonymkode: c74dc...699

Skrevet

Jeg har hatt 2 cm lange naturlige negler, dvs målt fra «free edge» og utover, og alt er en vanesak når det gjelder å gjøre ting B659761F-FA7D-4548-93EE-6152CCEBF00F.gif.f6a2266ca24f0d31be90f5842737dd8f.gif 

AnonymBruker
Skrevet
On 4/5/2024 at 12:18 AM, Danseskjørt said:

Dette er da allmennlære?

jeg lurer på hvordan man setter inn tampong med slike negler 🤯

Jeg lurer også på dette. Eller menskopp!

Anonymkode: 7eea3...0f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg lurer også på dette. Eller menskopp!

Anonymkode: 7eea3...0f5

Du dytter jo bare tampongen inn?

Bruker tuppen av fingeren, da neglen? 

Anonymkode: 945ff...5cd

AnonymBruker
Skrevet
On 4/4/2024 at 8:31 PM, AnonymBruker said:

For all del, du får gjøre litt research på området selv og se hva du finner :)  Jeg skrev ikke at det var riller, men at neglen ikke er glatt som på oversiden. 

On 4/4/2024 at 8:32 PM, AnonymBruker said:

Og du bruker aldri ringer, ikke en gang giftering, fordi det er anbefalingen til helsepersonell? 

Regner med du misforstår med vilje, men jeg nevnte det med helsepersonell for å gi en begrunnelse på hvorfor det er uhygienisk. Folk må gjerne ha lange negler for min del. 

• Liker 1
Skrevet
On 4/7/2024 at 4:05 PM, AnonymBruker said:

Du dytter jo bare tampongen inn?

Bruker tuppen av fingeren, da neglen? 

Anonymkode: 945ff...5cd

Med neglen alene ville jeg unngått. Har brukt å ha på gummihansker for å unngå ekstra problemer der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...