AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #1 Skrevet 4. april 2024 Hvor mye koster sånn ca konfirmasjonsfeiringen? Hva betalte dere og hva inngikk i summen? Hvor mange inviterte dere? Hva er det vanlig at konfirmanten får av foreldre og søsken? Sum?Hva er passelig antrekk når konfirmanten ikke ønsker bunad? Er det noen uskrevne regler? Anonymkode: 43b23...acb
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #2 Skrevet 4. april 2024 Satte alt opp i et regneark da jeg hadde konfirmant for to år siden og ser vi brukte 24000 på: Dress inkl alt tilbehør Leie av lokale Mat Pynt og bordkort Fotograf Invitasjoner og takkekort Påmelding til konfirmasjon Da var vi 39 gjester, 25 voksne og 14 barn (fra 4-15år). Det var foreldre, besteforeldre, søskenbarn, faddere m familie, pluss et nabopar som har fungert som et ekstra sett besteforeldre. Av meg og stefar fikk han 10000 pluss dress i gave (resten av selskapet delte vi regningen for). Av far og stemor fikk han 15000 på konto til førerkort. Av søsken fikk han en symbolsk gave som ikke var dyr, et smykke. Jeg bakte èn kake selv, resten fikk jeg av venner og familie (Vi baker til hverandre når vi har konfirmant). Jeg hadde tre veninner som hjalp på kjøkkenet og bar ting ut og inn. Vi hjelper hverandre, men kjøpte også en liten gave til de som takk Min konfirmant (gutt) hadde ny dress for anledningen, bunad var ikke aktuelt da han vokste veldig i den perioden. Det var flere jenter uten bunad, de hadde en fin sommerkjole. Tror ikke det er noen regler sånn sett Anonymkode: 582ae...beb
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 8.31): Satte alt opp i et regneark da jeg hadde konfirmant for to år siden og ser vi brukte 24000 på: Dress inkl alt tilbehør Leie av lokale Mat Pynt og bordkort Fotograf Invitasjoner og takkekort Påmelding til konfirmasjon Da var vi 39 gjester, 25 voksne og 14 barn (fra 4-15år). Det var foreldre, besteforeldre, søskenbarn, faddere m familie, pluss et nabopar som har fungert som et ekstra sett besteforeldre. Av meg og stefar fikk han 10000 pluss dress i gave (resten av selskapet delte vi regningen for). Av far og stemor fikk han 15000 på konto til førerkort. Av søsken fikk han en symbolsk gave som ikke var dyr, et smykke. Jeg bakte èn kake selv, resten fikk jeg av venner og familie (Vi baker til hverandre når vi har konfirmant). Jeg hadde tre veninner som hjalp på kjøkkenet og bar ting ut og inn. Vi hjelper hverandre, men kjøpte også en liten gave til de som takk Min konfirmant (gutt) hadde ny dress for anledningen, bunad var ikke aktuelt da han vokste veldig i den perioden. Det var flere jenter uten bunad, de hadde en fin sommerkjole. Tror ikke det er noen regler sånn sett Anonymkode: 582ae...beb Hadde stemor og stefar vært lenge inn i bildet siden de var med og betalte halvparten av ganske store gavesummer? Jeg er i et 9mnd gammel forhold nå, med en mann som har en datter som skal konfirmeres nå i vår. Jeg er så usikker på hva jeg skal gi i gave. Vil gi penger, men er usikker på sum. Har ikke møtt henne så mange ganger enda, men både kjæresten og moren til konfirmanten vil at jeg skal komme i konfirmasjonen. Hva tenker du/dere om gavestørrelse fra meg i dette tilfellet? Har spurt kjæresten litt rundt dette, men han var selv usikker foreløpig på hva han skal gi, også kom vi ikke noe særlig lenger i samtalen. Anonymkode: 8cf23...df0
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #4 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde stemor og stefar vært lenge inn i bildet siden de var med og betalte halvparten av ganske store gavesummer? Jeg er i et 9mnd gammel forhold nå, med en mann som har en datter som skal konfirmeres nå i vår. Jeg er så usikker på hva jeg skal gi i gave. Vil gi penger, men er usikker på sum. Har ikke møtt henne så mange ganger enda, men både kjæresten og moren til konfirmanten vil at jeg skal komme i konfirmasjonen. Hva tenker du/dere om gavestørrelse fra meg i dette tilfellet? Har spurt kjæresten litt rundt dette, men han var selv usikker foreløpig på hva han skal gi, også kom vi ikke noe særlig lenger i samtalen. Anonymkode: 8cf23...df0 Ja, vi gikk fra hverandre da konfirmanten var 5 år. Mannen min kom inn i bildet da han var 7 og ungene bor her 80% så det er naturlig for oss at vi deler på det. Fars forhold hadde vel vart to år kanskje, de giftet seg året etterpå. Så det hadde jo vart en god stund. Jeg tenker at siden ditt forhold har vært noe kortere så kan det være naturlig å gi egen gave, feks 500 eller 1000 (etter hva du tenker du har mulighet til, selvfølgelig ). Anonymkode: 582ae...beb
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #5 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 8.21): Hvor mye koster sånn ca konfirmasjonsfeiringen? Hva betalte dere og hva inngikk i summen? Hvor mange inviterte dere? Hva er det vanlig at konfirmanten får av foreldre og søsken? Sum?Hva er passelig antrekk når konfirmanten ikke ønsker bunad? Er det noen uskrevne regler? Anonymkode: 43b23...acb Vi har hatt 3 forskjellige konfirmasjoner. Latt konfirmanten velge hvordan selskap de ønsker seg. Førstemann: hele familien med hvor grensen ble satt til til min mann og meg sine onkler og tanter. Vi var ca 40 stk. koldtbord ca 9.000 (mange år siden), lokalet ca 2.500 (klubbhus) sydde duker selv av stoff, div blomster ca 2.000. Kaker og kaffe 1500. Div lys og servietter under 1000 lappen. Andremann: ønsket kun nærmeste familie. Ca 15 stk. tapas via venninne som driver catering så fikk veldig rabatt, husker ikke prisen men si 4500,- , kaker/kake/mkneralvann ca 1500,-. Mineralvann 500,-. Bordpynt/blomster, servietter osv 1000,-. Sistemann: leide ett lite overnattingssted som også driver med mat, totalt ca 16.000. Kaker ca 2.000. Gaver: vi har spart til alle barna fra de er født til utgifter til konfirmasjon og førerkort. Ca 50.000 til hver. Så de fikk velge om de skulle ha stor eller lite selskap, for pengene til selskapet brukte jeg av den summen vi hadde spart. Det som ble til overs ble gaven til konfirmasjonen; dvs førerkort evt ekstra penger inn på sparekontoen deres -alt ettersom hva som ble igjen etter selskapet. Anonymkode: c835f...62a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 Sønnen min konfirmerer seg nå i mai og vi blir 42 gjester. Vårt budsjett er på ca. 30 000,- (gave ekskludert). Anonymkode: 62707...6b6
Arkana Skrevet 10. april 2024 #7 Skrevet 10. april 2024 Hvor mye koster sånn ca konfirmasjonsfeiringen? Hvor langt er et tau? Dette kan variere voldsomt etter hva slags type feiring dere har. Leie av lokale samt middagen er det aller dyreste. Jeg aner ikke hva vi endte på, men vi hadde selskapet hjemme og det sparte vi jo ganske mye på. Hva betalte dere og hva inngikk i summen? Utenom gaven kostet det oss under 10 000 uten at jeg har noen mer nøyaktig sum enn det. Da var det 4000 kr for maten (buffet med fire ulike kinesiske retter, ris og tilbehør til 20 personer, alt fra en lokal restaurant). Kakene bakte jeg selv utenom en marsipankake som vi bestilte fra bakeri. Resten var antrekk til konfirmanten, frisør, duker og bordpynt, drikke, invitasjoner og takkekort. Hvor mange inviterte dere? Vi inviterte 17, to kunne ikke komme og med oss fem endte vi på 20. Vi inviterte konfirmantens besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn samt to litt fjernere slektninger vi har nær kontakt med og en eldre venn av familien. Hva er det vanlig at konfirmanten får av foreldre og søsken? Vår fikk penger (10 000) av oss. Jeg opplevde at penger var det vanligste for gutter mens bunad var vanligere blant jentene. Med et så dyrt plagg er det normalt at det blir gaven. Hva er passelig antrekk når konfirmanten ikke ønsker bunad? Dress til gutter og en pen kjole til jenter. Under seremonien så jeg at alle guttene hadde dress (og alle unntatt to var mørkeblå) mens alle utenom én jente hadde bunad (hun som ikke hadde brukte en svart kjole). Er det noen uskrevne regler? Nei, ikke annet enn at jeg ble overrasket over hvor lite variasjon det var i antrekkene og om konfirmanten selv ikke ønsker å skille seg ut kan det være greit å vite hva som er vanlig.
mimifin72 Skrevet 10. april 2024 #8 Skrevet 10. april 2024 30 gjester. Leie av lokale og 3-retters. Kaker. Pynt. Budsjett ca 35 000.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #9 Skrevet 12. april 2024 30 gjester. Lokale gratis (låner av jobben min). Bestiller mat til 10 000 kr 5000 for andre innkjøp (drikke, dessert, snacks, bordpynt etc). Vi har ingen utgift for gave, fordi vi gir konfirmanten det fondet som vi har spart i fra hun ble født. Får innsyn i fondet, da, gjennom en app hun kan laste ned, det blir stående i vårt navn, øremerket boligkjøp. Er 50 000 der. Tenker at det ikke er nødvendig å gi andre penger i tillegg, fra oss foreldre. Konfirmanten låner en bunad på ubestemt tid, som en gammel tante har, som ikke passer tanten lenger. Anonymkode: 00840...359
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #10 Skrevet 12. april 2024 Avhengiger av mange forskjellige ting. Men mellom 15-20.000 er innenfor normen dersom det er en del gjester, leie av lokale etc. Anonymkode: efe5c...09d
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #11 Skrevet 14. april 2024 Det varierer veldig. Vi hadde det på hotell, ca 45 gjester, bestilte stort sett alle kakene, og totalt med gave fra oss var vi oppe i ca 100.000kr. Da regner jeg totalkostnaden; full pakke klær/sko/alt til konfirmanten, klær og sko til de av oss som trengte det, fiksing av min bunad, invitasjoner og takkekort, blomster og pynt, hele pakka. Anonymkode: 7da66...f00
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #12 Skrevet 14. april 2024 Vi var ca 20 i selskapet. Hadde det hjemme og lagde maten selv. Brukte kanskje 5000 kr på mat (3 retter), kaker og brus. Ca 2000 på blomster og pynt. Ca 2500 på frisør i forkant (farget og stripet håret). Gaven var bunad. Blomst til kjøkkenhjelpen (betalte ikke fordi jeg hjalp henne i hennes barns konfirmasjon). Anonymkode: 3c2be...2f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå