AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #1 Skrevet 4. april 2024 Han sender alltid denne emojien, blir usikker og begynner å overtenke. 🙂 Anonymkode: 31099...eab
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #2 Skrevet 4. april 2024 Det er en smile emoji. Hva overtenker du pga det? Anonymkode: dfeeb...309 23
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #3 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en smile emoji. Hva overtenker du pga det? Anonymkode: dfeeb...309 Leste betydningen, den kan også være ironisk. Anonymkode: 31099...eab 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #4 Skrevet 4. april 2024 Ta en titt på svarene her. Du trenger nok ikke å være bekymret kun pga dette. Anonymkode: 6751f...871 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #5 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Leste betydningen, den kan også være ironisk. Anonymkode: 31099...eab Jeg lærte nettopp at den kan være ironisk, blant de yngste. Men ikke blant de over 25. Selv er jeg 40, og vi bruker den flittig og mener null ironi med det. Det er i tillegg den smileyen som kommer ved default på mange apper og program om man skriver ":)" Så vi er en hel haug med folk som er ironiske uten å mene eller vite det. Antar dette er et trolleinnlegg, men jeg synes det er litt interessant dette med emoji-språk. For ikke å kalle det dialekter. Jeg (og mange med meg) synes for eksempel tommel opp 👍 i noen tilfeller er kaldt og bruker den ironisk, men må skru om hodet litt når jeg dater menn som er eldre enn meg som bruker den emojien til alt og slettes ikke mener noe negativt med det 🤭 Anonymkode: 5e1e1...4f9 7 1
Isambard Skrevet 4. april 2024 #6 Skrevet 4. april 2024 Hvorfor tror du han mener det ironisk? Hvis det er ironisk bør det gå frem av konteksten. 3 2
Virrevirrevapp Skrevet 4. april 2024 #7 Skrevet 4. april 2024 Han mener nok faktisk smil/glede og ikke ironisk/passivaggressivt "smil". 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #8 Skrevet 4. april 2024 Verden, altsåååå! Det er et smil, så da smiler han/er hyggelig. Jeg bruker den masse i jobbsammenheng (ikke mange ganger i samme kommunikasjon, men ofte i hver enkelt til ulike folk). Mener ikke noe ironisk. Må jeg liksom bruke andre smileys utfra hvor gammel den jeg kommuniserer med er? Hilsen sidelengs-smiley-generasjonen Anonymkode: 2b5c9...d6c 3 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #9 Skrevet 4. april 2024 Har selv sluttet å bruke emojier, de tolkes individuelt så er umulig å kommunisere med. Anonymkode: aca80...e23 2
Snublefot62 Skrevet 4. april 2024 #10 Skrevet 4. april 2024 Med tilgang til flere tusen emojis rundtomkring så legger jeg ikke enormt mye innsats i å undersøke om følelse og mening kommuniseres perfekt og utvetydig hver gang de brukes. Er jeg i tvil og budskapet kan misforstås så dropper jeg heller emojis. Men mange i dag tolker jo det frekt. Så dammed if you do, dammed if you dont. Konklusjon? Ikke overtenk. Lurer du på noe så spør du. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #11 Skrevet 4. april 2024 Jeg har alltid tolket den som «smil, men ikke helt blid» Spesielt hvis den plutselig dukker opp når vedkommende vanligvis ikke bruker den. Liker den ikke🤣 Anonymkode: 31957...062 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #12 Skrevet 4. april 2024 🦵🏼hva betyr denne? Blir lei meg når jeg får denne, men burde kanskje ikke det? Anonymkode: dfb85...77e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #13 Skrevet 4. april 2024 Det er jo noen som smiler sånn, type forsiktige, litt tørre personer? Eller hvis man er i ræva humør og ikke orker spm kan man smile sånn. Anonymkode: 108eb...a25 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #14 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 🦵🏼hva betyr denne? Blir lei meg når jeg får denne, men burde kanskje ikke det? Anonymkode: dfb85...77e Lol den har jeg aldri fått. Omg. Så smakløst. 🫢 Anonymkode: 108eb...a25
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #15 Skrevet 4. april 2024 Jeg blir alltid litt usikker av den. Tolker den som smil, men ikke helt fornøyd. Eller smil, men mener det egentlig ikke. Aner ikke egentlig, men jeg er ikke noe glad i den og bruker den ikke selv hvis ikke den andre parten konsekvent bruker den. Jeg liker heller ikke tommel opp, men den er så vanlig at jeg ikke bryr meg lenger. En jeg ikke liker heller er denne 🤣 Hadde en ex som alltid brukte denne når han skulle være slem og gjøre narr på melding. Anonymkode: 7eb82...3db 1
Akkarogg Skrevet 4. april 2024 #17 Skrevet 4. april 2024 (endret) 8 hours ago, AnonymBruker said: Verden, altsåååå! Det er et smil, så da smiler han/er hyggelig. Jeg bruker den masse i jobbsammenheng (ikke mange ganger i samme kommunikasjon, men ofte i hver enkelt til ulike folk). Mener ikke noe ironisk. Må jeg liksom bruke andre smileys utfra hvor gammel den jeg kommuniserer med er? Hilsen sidelengs-smiley-generasjonen Anonymkode: 2b5c9...d6c Alle vet at dette er hvordan en ordentlig smiley skal være 😊 Endret 4. april 2024 av Akkarogg 4
Akkarogg Skrevet 4. april 2024 #18 Skrevet 4. april 2024 (endret) 31 minutter siden, svartkatt said: Reprise-spørsmål. Hvorfor? Det er en uentusiastisk "plikt" smiley. Endret 4. april 2024 av Akkarogg 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #19 Skrevet 4. april 2024 Akkarogg skrev (3 minutter siden): Det er en uentusiastisk "plikt" smiley. Ungdommen gjør alt så komplisert. Anonymkode: ed565...6f0 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #20 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har selv sluttet å bruke emojier, de tolkes individuelt så er umulig å kommunisere med. Anonymkode: aca80...e23 Jeg å. Mine barn får helt noja når jeg sender tommelen opp f.eks. Og når jeg sender et punktum etter en setning. Som jeg sier til dem. Dere er helt håpløs. Anonymkode: 41a70...294 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå