Gå til innhold

Kan man ha på sokker etter fotkrem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Kjøpte scholl fotkrem til sprukkene hæler. Står at man skal bruke det morgen & kveld. Lurer på om man kan ta på sokker etter å ha smurt kremen? Eller mister man effekten da?

Anonymkode: 2d6ce...244

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som i alle fall gir best effekt er om du har noe plast rundt, kan være små poser eller plastfolie, for å gi det litt tid til å trekke inn. Tar du på sokker så vil jo en del av kremen bli tørket bort før det for virket. Tror plasten fanger inn fukten så det virker mer effektivt enn å bare la det lufttørke. Jeg merker stor forskjell om jeg gjør dette, selv om jeg bare gjør det i 10 min. Kanskje noe upraktisk på morgenen men veldig gjennomførbart på kvelden. Blir lettere å bevege seg rundt om du tar sokker utenpå plasten igjen.  

Har selv slitt mye med sprukken hel og storetå p.g.a. for mye hard og tørr hud og kan varmt anbefale denne om kremen ikke gjør susen. 

AnonymBruker
Skrevet
tebrok skrev (14 minutter siden):

Det som i alle fall gir best effekt er om du har noe plast rundt, kan være små poser eller plastfolie, for å gi det litt tid til å trekke inn. Tar du på sokker så vil jo en del av kremen bli tørket bort før det for virket. Tror plasten fanger inn fukten så det virker mer effektivt enn å bare la det lufttørke. Jeg merker stor forskjell om jeg gjør dette, selv om jeg bare gjør det i 10 min. Kanskje noe upraktisk på morgenen men veldig gjennomførbart på kvelden. Blir lettere å bevege seg rundt om du tar sokker utenpå plasten igjen.  

Har selv slitt mye med sprukken hel og storetå p.g.a. for mye hard og tørr hud og kan varmt anbefale denne om kremen ikke gjør susen. 

179 kr for kun et par?? Så dyrt🙄

Mn takk for svaret😇

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mn takk for svaret😇

Bare vent til du skjønner at de bare kan brukes en gang og…. 

Men fra spøk til alvor: Tror ikke du forstår produktet. Du flasser, bokstavelig talt FELLER av all den døde huden ila to uker. Du trenger ikke mer enn ett par, og så går det ganske lang tid før du trenger en ny runde. Mye billigere enn fotkrem, og de er GRÅDIG! Effektive også. Anbefales på det sterkeste fra meg!!!

Anonymkode: 98501...748

AnonymBruker
Skrevet

Slike peelingsokker droppet jeg for mange år siden. Det er mye bedre å kjøpe en elektrisk fotfil, og bruke den jevnlig på områdene med hard hud. Da slipper du også kjemikaliene - og prisen. 

Når det gjelder spørsmål om krem så smører jeg, lar det trekke inn, så kan du fint ta på sokker. 

Anonymkode: 0f4b2...3a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slike peelingsokker droppet jeg for mange år siden. Det er mye bedre å kjøpe en elektrisk fotfil, og bruke den jevnlig på områdene med hard hud. Da slipper du også kjemikaliene - og prisen. 

Når det gjelder spørsmål om krem så smører jeg, lar det trekke inn, så kan du fint ta på sokker. 

Enig! Også passe på å ta fotbad, da er det mye lettere å bruke fil og holder mye lenger føttene myke og fine. Jeg tar fotbad en gang i uken, filer og smører. Smører føttene hver dag etter dusj og bruker Babyfoot krem, tar på sokker med en gang siden den trekker veldig fort inn.

Anonymkode: 80b23...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Putt føttene i små blanke plastposer og ta sokker utenpå. 

Anonymkode: 8af96...27b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men vent til det er ordentlig tørt/trukket inn før du tar på sokker. Anbefaler ikke å ta plastpose på beina rett etterpå som "anonymbruker" ovenfor foreslo, det kan fort bli klamt og svett og er det noe bakterier elsker så er det nettopp det. 

Anonymkode: cc189...b2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, men vent til det er ordentlig tørt/trukket inn før du tar på sokker. Anbefaler ikke å ta plastpose på beina rett etterpå som "anonymbruker" ovenfor foreslo, det kan fort bli klamt og svett og er det noe bakterier elsker så er det nettopp det. 

Anonymkode: cc189...b2a

Og ikke minst oppskriften på fotsopp 🤢

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Mn takk for svaret😇

Ja, enig det er veldig dyrt. Men for meg blir det som alternativ til å dra til fotterapaut. Holder å gjøre det 1-2 ganger i året for miin del. Som noen andre så tror jeg heller ikke det er så veldig dyrt sammenlignet med krem mtp hvor effektivt sokkene faktisk er. 

Enig i at å bruke fotskrubb etter å ha bløtgjort føttene er bra for vedlikehold, men for min del i alle fall er det en veldig, veldig lang vei å skrubbe ned føttene når de har begynt å sprekke. Mye enklere med fotsokker, spesielt den jeg linket til. Har hatt varierende hell med andre typer. Var også den hun på apoteket anbefalte. 

Dersom du har antydning til fotsopp kan det jo være lurt å ikke ha føttene "embalmed" med plast for lenge, men det er altså ikke snakk om at du skal gå rundt slik hele dagen om det var det inntrykket jeg ga! Jeg pleier å bli lei etter maks 30 min og har i alle fall ikke slitt med sopp issues på føttene, men folk har jo litt ulik flora så sikkert lurt å teste seg frem. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke de plaststrømpene, det flasser noe så inni hampen når huden løsner. Jeg bruker skalpell, ikke den skarpe siden, og skraper av hard hud etter at jeg har dusjet.

Anonymkode: 9f474...343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...