Izaria Skrevet 6. februar 2006 #1 Skrevet 6. februar 2006 Hei, vurderer å kjøpe en kjole fra Bridesave, altså via nettet. Noen her inne som har gjort det før? Erfaringer tas i mot med takk. Også var det disse størrelsene da...jeg er en norsk str 34/36 - hvilken amerikanske str må jeg ha da? Anyone? Legger ved linken her: http://bridesave.com/search/index.cfm?acti...roduct_id=15505
monikabrx Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Husk at du må betale toll for varer som kommer til norge, jeg har skjelden fåt pakker fra utlandet som ikke har blit stoppa i tollen. Så ta med det i prisberegningen. Til bryllupet vårt, kjøpte jeg pynten til å ha oppå kaken fra usa. Den kostet ca 250.- efter gebyr, porto og toll kom den på nesten 700!!! (Tror selgern tok mye for gebyr og porto) men ver obs. lykke til
*Emma* Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har ikke bestilt derfra men skal kanskje. Det er viktig å huske at du ikke bare kan bruke en sånn standard konverterer når du skal handle brudekjole. Srudekjoler er annerledes i str enn "vanlige klær". Du må ta mål av kroppen din (bryst, liv og hofte) og sjekke med den tabellen som ligger nede på siden. Du skal velge den strørrelsen som passer ditt største mål såvidt jeg har forstårtt. Så må du heller sy inn kjoler der den er for stor. Ang toll. (Slenger det med i tilfelle du ikke vet). For å beregne hvor mye det blir med toll. Kjolen din koster 134 $ Vet ikke hva frakt er men si 66$ for enkelthets skyld..... Kursen akkurat nå er vel ca 6.5 tror jeg. Kjolen koster da inkludert frakt 1300kr. Så må du legge til toll som er 13% på brudekjoler....da er du oppe i 1469kr. Også kommer norsk mva på 24% påoppen av det hele....... KJOLEN vil da koste (inkludert alle avgifter) 1822 NOK
Izaria Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2006 Kjolen skal ikke brukes som brudekjole men evnt som forloverkjole eller vanlig gjest-i-bryllup-kjole. Jeg har svigerforeldre i usa, så den blir evnt sendt dit, så slipper jeg å betale toll o.l. Håper det er noe som har positive erfaringer med bridesave, utifra hjemmesiden deres virker de i hvert fall forholdsvis profesjonelle..
snartmammatil6 Skrevet 8. februar 2006 #6 Skrevet 8. februar 2006 (endret) Jeg har ikke bestilt derfra men skal kanskje. Det er viktig å huske at du ikke bare kan bruke en sånn standard konverterer når du skal handle brudekjole. Srudekjoler er annerledes i str enn "vanlige klær". Du må ta mål av kroppen din (bryst, liv og hofte) og sjekke med den tabellen som ligger nede på siden. Du skal velge den strørrelsen som passer ditt største mål såvidt jeg har forstårtt. Så må du heller sy inn kjoler der den er for stor. Ang toll. (Slenger det med i tilfelle du ikke vet). For å beregne hvor mye det blir med toll. Kjolen din koster 134 $ Vet ikke hva frakt er men si 66$ for enkelthets skyld..... Bridesave tar $150 i porto for en brudekjole Kursen akkurat nå er vel ca 6.5 tror jeg. Kursen er nærmere 6.7 Kjolen koster da inkludert frakt 1300kr. Så må du legge til toll som er 13% på brudekjoler....da er du oppe i 1469kr. Også kommer norsk mva på 24% påoppen av det hele....... KJOLEN vil da koste (inkludert alle avgifter) 1822 NOK ← Endret 8. februar 2006 av snartmammatil6
monikabrx Skrevet 8. februar 2006 #7 Skrevet 8. februar 2006 Hvis du får familie eller venner til å sende den som gift wrap og slenge på et happy birthday , slipper du toll og moms
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå