AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Jeg er ei mor som snart går rettens veg for å få hovedomsorgen for min sønn og lurer på om det er noen som vet hvor tungt hans stemme veier, da han er en moden gutt som ønsker å være mest med meg. Hans far er mest opptatt av å ha makten over han - noe vår sønn har begynt å skjønne... Er det slik at han mer, eller mindre kan gi beskjed om at han vil skal ha hovedomsorgen og at en dermed kanskje ikke trenger mer enn et rettsforbedrende møte og ikke hele rettsaken? Setter pris på saklige svar fra folk som vet hva de snakker om. Gjerne pm Anonymkode: 70363...205 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #2 Skrevet 4. april 2024 Trodde barn fikk bestemme selv hvem de vil bo hos fra 12 år? Anonymkode: 6b9d3...e22 3 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. april 2024 #3 Skrevet 4. april 2024 Veier tungt. Om han nekter å bo med far vil han ikke bli tvunget til samvær🤷🏻♀️
Million Skrevet 4. april 2024 #4 Skrevet 4. april 2024 Bare nevner det....: Ingen kan sende deg pm når du skriver under Anonymbruker. Du må skrive under ditt eget brukernavn. 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #5 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Trodde barn fikk bestemme selv hvem de vil bo hos fra 12 år? Anonymkode: 6b9d3...e22 De har medbestemmelsesrett og meningene dere skal veies høyt, først når de er femten kannde bestemme det selv. Anonymkode: d2f9e...c9d 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #6 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Trodde barn fikk bestemme selv hvem de vil bo hos fra 12 år? Anonymkode: 6b9d3...e22 Nei, meningen deres skal tillegges stor vekt men dersom feks den ene forelderen er virdert uegnet av sakkyndig veier dette tyngre. Anonymkode: e831f...091 1 1
Tinka71 Skrevet 4. april 2024 #7 Skrevet 4. april 2024 (endret) Million skrev (3 timer siden): Bare nevner det....: Ingen kan sende deg pm når du skriver under Anonymbruker. Du må skrive under ditt eget brukernavn. Oi, det er jo sant... Og får ikke til å redigere. Takker for påminnelse! Endret 4. april 2024 av Tinka71 Vil være anonym
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #8 Skrevet 4. april 2024 Stemmer det! Takker for påminnelsen Anonymkode: 70363...205
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 8.35): Nei, meningen deres skal tillegges stor vekt men dersom feks den ene forelderen er virdert uegnet av sakkyndig veier dette tyngre. Anonymkode: e831f...091 Min x kommer nok til å bruke mitt tidligere alkoholforbruk imot meg og jeg har ikke testet meg på noen år så ser det kan bli brukt i mot meg, meg nå er det lenge siden og min situasjon har forandret seg til det bedre ift at jeg har fått meg jobb, sertfikat, bil og holder på med ei barne- og ungdomsbok om mobbing. Håper jo på at dette 'indikerer' at jeg lever et fornuftig og stabilt liv, men vet ikke om det holder, liksom... Anonymkode: 70363...205
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 Den skal veie tungt, men trumfer ikke omsorgssvikt eller manipulering. Av og til mistenker de jo at en av partene har manipulert barna til å si hvem de vil bo sammen med. Synd at det har gått så langt at dere må gå rettens vei. Det er grusomt for et barn, og sier noe om hvem minst én av dere foreldre er. Anonymkode: 48aaf...e78 2
Thyra Skrevet 6. april 2024 #11 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min x kommer nok til å bruke mitt tidligere alkoholforbruk imot meg og jeg har ikke testet meg på noen år så ser det kan bli brukt i mot meg, meg nå er det lenge siden og min situasjon har forandret seg til det bedre ift at jeg har fått meg jobb, sertfikat, bil og holder på med ei barne- og ungdomsbok om mobbing. Håper jo på at dette 'indikerer' at jeg lever et fornuftig og stabilt liv, men vet ikke om det holder, liksom... Anonymkode: 70363...205 Om det er alkoholforbruk et som er problemet, så betyr vel ikke jobb, sertifikat og bil så mye i den sammenhengen, siden alkoholproblemer finnes hos alle slags mennesker, også der alt på overflaten virker å være "på stell". Men sønnen kan vel uttale seg om dette? Han merker jo om du har et problematisk forhold til alkohol eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #12 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min x kommer nok til å bruke mitt tidligere alkoholforbruk imot meg og jeg har ikke testet meg på noen år så ser det kan bli brukt i mot meg, meg nå er det lenge siden og min situasjon har forandret seg til det bedre ift at jeg har fått meg jobb, sertfikat, bil og holder på med ei barne- og ungdomsbok om mobbing. Håper jo på at dette 'indikerer' at jeg lever et fornuftig og stabilt liv, men vet ikke om det holder, liksom... Anonymkode: 70363...205 Så lenge du spiller med åpne kort, innrømmer alkoholproblemene du hadde, hva du gjør for å havne der igjen osv, så vil det gå helt fint. Hans må bevise sine anklager. Jeg har en historie med narkotikabruk (før barn), og det er jeg helt ærlig om. Har vært mange runder med bv og i retten, men det har aldri blitt et tema. Det har vært oppe ja, men det er kun fordi bf alltid skal ta det opp. Det blir veldig fort avvist. Jeg sier også til alle at jeg kan ta en test når som helst, også uanmeldt. Anonymkode: abb63...1fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Min x kommer nok til å bruke mitt tidligere alkoholforbruk imot meg og jeg har ikke testet meg på noen år så ser det kan bli brukt i mot meg Be fastlegen om å ta en PEth-test hver måned, så har du bevis på at du er edru. Anonymkode: 7ee10...4eb 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #14 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 8.30): Den skal veie tungt, men trumfer ikke omsorgssvikt eller manipulering. Av og til mistenker de jo at en av partene har manipulert barna til å si hvem de vil bo sammen med. Synd at det har gått så langt at dere må gå rettens vei. Det er grusomt for et barn, og sier noe om hvem minst én av dere foreldre er. Anonymkode: 48aaf...e78 Takker for vetig svar! I utgangspunktet liker jeg svært lite at jeg blir nødt for å gå rettens veg og 'tvinge' gutten min til å velge, men så lenge det er snakk om en person med personlighetsforstyrrelse blir en nesten nødt... For at den dette gjelder skal bli hørt på og bestemme selv ser jeg at jeg blir heldt nødt for å gå rettens veg. Har vitner på at x motarbeider meg og jr. Anonymkode: 70363...205
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #15 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 13.05): Så lenge du spiller med åpne kort, innrømmer alkoholproblemene du hadde, hva du gjør for å havne der igjen osv, så vil det gå helt fint. Hans må bevise sine anklager. Jeg har en historie med narkotikabruk (før barn), og det er jeg helt ærlig om. Har vært mange runder med bv og i retten, men det har aldri blitt et tema. Det har vært oppe ja, men det er kun fordi bf alltid skal ta det opp. Det blir veldig fort avvist. Jeg sier også til alle at jeg kan ta en test når som helst, også uanmeldt. Anonymkode: abb63...1fb Takker for svar! Ja, x vil nok bruke tiden da jeg drakk imot meg for det det er verdt, enda jeg var det en kaller en kaller 'fult fungerende' Det med å si at jeg når som helst kan ta en test uanmeldt var en veldig god ide og også noe jeg kan Anonymkode: 70363...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå