Gå til innhold

Bivirkninger av medisiner. Drømmer hver natt. Husker alle drømmer detaljert. Nattesvette og hetetokter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss snakke om bivirkninger av medisiner. Jeg går på Cymbalta, Aduvanz og Lamictal. Har i 7år nå, drømt hver natt. Husker alle drømmene detaljert. De fleste av drømmene er "krisedrømmer" eller mareritt, men er så vandt til det, så det påvirker meg ikke følelsesmessig i drømmene.

Er i tillegg til dette kjempe glemsk og surrete. Slurver når jeg snakker og har ingen klar tankegang lenger

Nattesvette har jeg også. Altså i ekstrem grad, hvor dyne og madrass er helt våt, så det må byttes på. og hetetokter ellers. 

Finnes det noen der ute som går på samme medisiner som meg, med samme bivirkninger? Jeg skal til medisinsk vurdering nå i morgen, men jeg aner ikke hvilken av medisinene som gir disse bivirkningene.. Er så lei! Jeg er bare 26år.

Anonymkode: dc13d...d25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor prøver du ikke trening, sunt kosthold, frisk luft, mindre sukker og brus. Hvorfor alle disse medisinene? Selvfølgelig er det bivirkninger her. Sørgelig at så unge mennesker blir satt på så sterke medisiner over lang tid.

Anonymkode: 068e3...fd6

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk på Lamictal for noen år siden og hadde nattesvette. Ofte kunne jeg våkne opp klissvåt av svette og samtidig føle meg kald og fryse. 

Det ble mye mindre da jeg sluttet. Jeg kan fortsatt ha svettetokter, men er i overgangsalderen nå, og det arter seg annerledes. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvorfor prøver du ikke trening, sunt kosthold, frisk luft, mindre sukker og brus. Hvorfor alle disse medisinene? Selvfølgelig er det bivirkninger her. Sørgelig at så unge mennesker blir satt på så sterke medisiner over lang tid.

Anonymkode: 068e3...fd6

Her ser jeg at du har dømt meg som menneske, uten fakta. For å oppklare saken: Jeg går på medisiner for psyken, ikke for den fysiske helsen min. Forøvrig så både trener jeg på treningssenter, jogger ute flere ganger i uken og drikker ikke brus. Kostholdet mitt vil jeg se på som helt normalt, men sjokolade derimot er jeg veldig glad i..

Og som jeg skriver, jeg skal på medisinsk vurdering i morgen. Dette har jeg vært på flere ganger før, med forsøk på å trappe ned/slutte på noen av medisinene. Så nå håper jeg det går bra denne gangen. For når jeg har prøvd tidligere, har jeg rett og slett blitt kjempe syk/psyk igjen. 

Håper dette svaret var oppklarende. :) 

Skrevet
Kniv & gaffel skrev (44 minutter siden):

Jeg gikk på Lamictal for noen år siden og hadde nattesvette. Ofte kunne jeg våkne opp klissvåt av svette og samtidig føle meg kald og fryse. 

Det ble mye mindre da jeg sluttet. Jeg kan fortsatt ha svettetokter, men er i overgangsalderen nå, og det arter seg annerledes. 

Takk for at du deler din erfaring. :) ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: dc13d...d25

Du begynte ikke med alle tre samtidig så er der du bør starte. Men er flere antidepressiva folk får grusom nattesvette av. Vet om utrolig mange måtte slutte pga det. Så er nok antidepressivaen eller Lamictalen.  

Har psykiater og fastlegen sjekket at alle tre medisinene kan kombineres? Fornøyd med aduvanze, men tar de ikke hver dag. Ikke alle adhd medisiner skal kombineres med SSRI heller og det er mange fastleger sløve på. 

at du husker drømmene hver natt er tegn på at du aldri kommer helt i dyp søvn. Om du snøvler ville jeg vurdert om jeg hadde for høy dose. 

Anonymkode: 766e6...9f9

AnonymBruker
Skrevet

Angst, depresjon og adhd er vel diagnosene for de medisinene. Heftig å sette noen på så sterke medisiner i 7år. Ville bare si at jeg håper du blir ekspert på egen helse og at du følger med. På aduvanze skal du b.la ha EKG og div med noen års mellomrom. Føler du ikke helt vet hva som skjer rundt deg og får en ekkel følelse av at du kanskje kke blir fulgt opp som du skal. 

Anonymkode: 766e6...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...