AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Hei! Sønnen min skal konfirmeres i mai. Far nekter plutselig og betale halvparten av utgiftene. Sønnen min bor 100% hos meg, far betaler bidrag og mener at han da ikke skal betale noe for konfirmasjonen. Jeg er uføretrygdet og har spart penger til halvparten av utgiftene, men blir veldig mye om jeg må betale for alt. Har jeg rett til noe støtte fra nav? Kan de eventuelt kreve far for penger. Må jeg eventuelt legge ut for hele selskapet og vise frem kvitteringer til nav ? Anonymkode: 2a917...2fd
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Skrevet 3. april 2024 Du må planlegge for en feiring du har råd til. Kjipt av far og ikke ønske å bidra, men det kan det jo være mange grunner til (gode og dårlige). Anonymkode: 0c7f1...00d 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #3 Skrevet 3. april 2024 https://www.nav.no/bidrag-utgifter Anonymkode: b67c4...cdb
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Sønnen min skal konfirmeres i mai. Far nekter plutselig og betale halvparten av utgiftene. Sønnen min bor 100% hos meg, far betaler bidrag og mener at han da ikke skal betale noe for konfirmasjonen. Jeg er uføretrygdet og har spart penger til halvparten av utgiftene, men blir veldig mye om jeg må betale for alt. Har jeg rett til noe støtte fra nav? Kan de eventuelt kreve far for penger. Må jeg eventuelt legge ut for hele selskapet og vise frem kvitteringer til nav ? Anonymkode: 2a917...2fd Et kjapt googlesøk og du finner ut av alt dette. Been there, done that. Anonymkode: 3cd53...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #5 Skrevet 3. april 2024 Hadde den hjemme. Ikke spesielt religiøse noen av oss. Laget alt selv, kostet 7K totalt. Inkludert gave og bevertning. Men mulig det var kostbart hos oss,hadde 27 gjester samlet i stua på knappe 60 Kvm. Men fikk han en kraftig baksmell på skatt,så er han nok litt gjerrig nå. Anonymkode: 29e34...4d9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #6 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei! Sønnen min skal konfirmeres i mai. Far nekter plutselig og betale halvparten av utgiftene. Sønnen min bor 100% hos meg, far betaler bidrag og mener at han da ikke skal betale noe for konfirmasjonen. Jeg er uføretrygdet og har spart penger til halvparten av utgiftene, men blir veldig mye om jeg må betale for alt. Har jeg rett til noe støtte fra nav? Kan de eventuelt kreve far for penger. Må jeg eventuelt legge ut for hele selskapet og vise frem kvitteringer til nav Nav??? Anonymkode: 29e34...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #7 Skrevet 3. april 2024 Mener du kan søke til nav om støtte. Så kan du jo velge å droppe å invitere fars familie siden han ikke støtter det. Anonymkode: e27f5...567 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #8 Skrevet 3. april 2024 En konfirmasjon trenger da ikke å koste noe utover det daglige. Men skal du betale for flybilletter fra Madagaskar så blir det fort dyrt Anonymkode: 29e34...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #9 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du kan søke til nav om støtte. Så kan du jo velge å droppe å invitere fars familie siden han ikke støtter det. Anonymkode: e27f5...567 Noen er fattige/andre er gjerrige. Men klarer nok å gi en middag til 25 personer for under 500 Kr. Om man ikke er heeelt borte... Anonymkode: 29e34...4d9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen er fattige/andre er gjerrige. Men klarer nok å gi en middag til 25 personer for under 500 Kr. Om man ikke er heeelt borte... Anonymkode: 29e34...4d9 Man trenger heller ingen middag. Et enkelt koldtbord hjemme koster ikke all verden. Man trenger heller ikke invitere mange, men begrense til nærmeste familie. Anonymkode: 19dad...229
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #11 Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En konfirmasjon trenger da ikke å koste noe utover det daglige. Men skal du betale for flybilletter fra Madagaskar så blir det fort dyrt Anonymkode: 29e34...4d9 Ingen gjester? Anonymkode: 10cbc...630
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #12 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 0.15): Hei! Sønnen min skal konfirmeres i mai. Far nekter plutselig og betale halvparten av utgiftene. Sønnen min bor 100% hos meg, far betaler bidrag og mener at han da ikke skal betale noe for konfirmasjonen. Jeg er uføretrygdet og har spart penger til halvparten av utgiftene, men blir veldig mye om jeg må betale for alt. Har jeg rett til noe støtte fra nav? Kan de eventuelt kreve far for penger. Må jeg eventuelt legge ut for hele selskapet og vise frem kvitteringer til nav ? Anonymkode: 2a917...2fd Her skjedde det samme,men her hjalp eks svigerforeldrene til, uten jeg ba dem, men du må jo lage et selskap du får råd til, nav hjelper ikke til med dette, så lenge dette er noe mor og far skal dele Anonymkode: adb04...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 0.45): Ingen gjester? Anonymkode: 10cbc...630 Jo,men de fleste evner da å komme uten att herskapet skal betale for transport vel? Anonymkode: 29e34...4d9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #14 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her skjedde det samme,men her hjalp eks svigerforeldrene til, uten jeg ba dem, men du må jo lage et selskap du får råd til, nav hjelper ikke til med dette, så lenge dette er noe mor og far skal dele Anonymkode: adb04...8b8 Det stemmer ikke. Du kan søke økonomisk sosialhjelp av NAV for dette. Kan også søke om særbidrag fra far gjennom nav. Anonymkode: 5b736...e40
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #15 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jo,men de fleste evner da å komme uten att herskapet skal betale for transport vel? Anonymkode: 29e34...4d9 Du skrev at det ikke kostet noe utover det daglige. Klart det gjør, med dagens priser så koster det med mat og drikke til flere. Anonymkode: 10cbc...630
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #16 Skrevet 7. april 2024 Skaler ned. Ha det hjemme. Lag enkel fingermat - utnytt tilbud i forkant. Ha det eventuelt hos noen andre om plass er et problem. Det må ikke være langbord så lenge alle har en sitteplass ett eller annet sted. Hør med familie om baking. Det er en helt fair sak å si at "det er dette jeg har råd til alene". Inviter alle, ikke straff barn og øvrig familie/relasjonen, bare fordi faren er dust. Anonymkode: f816d...ff3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #17 Skrevet 7. april 2024 For en kjiping. Forventer han å komme også, eller er han typen som plutselig uteblir? Lag enkel og rimelig mat, og hør med venner og naboer om de kan bake. Kanskje nabobarn kan plukke hvitveis for deg til bordpynt. Anonymkode: 999c4...4da
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #18 Skrevet 7. april 2024 Kjipt Her har mor 100%, får barnebidrag, støtte fra staten i hue og rævva. Også krever hun jeg skal betale for mat og selskap for hennes familie. Mange mødre eier rett og slett ikke og økonomisk planlegging Anonymkode: f6611...10a 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #19 Skrevet 7. april 2024 Hvor mye bidrag betaler far pr mnd? Anonymkode: 1ff5c...276
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #20 Skrevet 7. april 2024 Far er pliktig å betale halvparten om han er invitert. Nekter han fremdeles, så hadde jeg ikke invitert far og hans familie. Anonymkode: 34ed3...a50 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå