AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Del Skrevet 3. april 2024 Tenker jeg prøver å spør her om det er noe tips, fordi jeg kan ikke være den eneste som sliter med å steke hamburgere. Hver eneste gang jeg skal steke frossne burgere på panna, så blir det enormt mye røyk, og føler smøret/fettet i pannen også spruter så mye så det blir så mye søl. Jeg har prøvd å hatt mer eller mindre smør oppi, hatt litt svakere varme, men føler ingenting hjelper. Like redd hver gang jeg steker burger og det kommer enorm røy, da vi leier og er redd brannalarmen skal gå av, fordi den går rett til sentralen😶 så hvordan er det når dere steker frossne burgere? Får dere også like mye røyk og søl eller er det noe jeg kan gjøre anderledes?😊 på forhånd takk for tips, da jeg er litt dårlig på og svare av og til😅 Anonymkode: cd2f6...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Del Skrevet 3. april 2024 Anonymkode: 4627d...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsker sjokolade Skrevet 3. april 2024 #3 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 4627d...062 Skulle akkurat til å foreslå denne. Genial. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #4 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Anonymkode: 4627d...062 Vet den hjelper på søl, men vil den hjelpe på røyken også?🤔 er røyken som er det værste Anonymkode: cd2f6...432 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gentleman59 Skrevet 3. april 2024 #5 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker jeg prøver å spør her om det er noe tips, fordi jeg kan ikke være den eneste som sliter med å steke hamburgere. Hver eneste gang jeg skal steke frossne burgere på panna, så blir det enormt mye røyk, og føler smøret/fettet i pannen også spruter så mye så det blir så mye søl. Jeg har prøvd å hatt mer eller mindre smør oppi, hatt litt svakere varme, men føler ingenting hjelper. Like redd hver gang jeg steker burger og det kommer enorm røy, da vi leier og er redd brannalarmen skal gå av, fordi den går rett til sentralen😶 så hvordan er det når dere steker frossne burgere? Får dere også like mye røyk og søl eller er det noe jeg kan gjøre anderledes?😊 på forhånd takk for tips, da jeg er litt dårlig på og svare av og til😅 Anonymkode: cd2f6...432 Man steker eller griller ikke noe som er frossent. Så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 3. april 2024 #6 Del Skrevet 3. april 2024 Trur du har for varm panne. Steiker du i smør eller olje? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #7 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet den hjelper på søl, men vil den hjelpe på røyken også?🤔 er røyken som er det værste Anonymkode: cd2f6...432 Hjelper mye på røyken og, men kjøkken vifte er jo kjekt da Anonymkode: 4627d...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #8 Del Skrevet 3. april 2024 Gentleman59 skrev (Akkurat nå): Man steker eller griller ikke noe som er frossent. Så enkelt. Hva gjør du hvis du vil ha frossne burgere da? Lar de tine først? Det er normalt og steke de frossne. Frossne grønnsaker stekes også når de er frossne osv.. Anonymkode: cd2f6...432 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 3. april 2024 #9 Del Skrevet 3. april 2024 Ingen problem å steke frosne burgere, rart du får så mye røyk. Hva smører du panna med? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #10 Del Skrevet 3. april 2024 Capazitet skrev (1 minutt siden): Trur du har for varm panne. Steiker du i smør eller olje? Steker i smør, melange flaskesmør pleier jeg å bruke. Ja har tenkt på det, har prøvd å skru ned litt. Men samtidig leste jeg på nettet at burgere skulle stekes på høy varme. Anonymkode: cd2f6...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #11 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hjelper mye på røyken og, men kjøkken vifte er jo kjekt da Anonymkode: 4627d...062 Okay, da får jeg kjøpe en slik igjen. Hadde en før men den ble kastet😅 har jo selvfølgelig kjøkkenvifte, det er jo normalt på et kjøkken, men er ikke den beste viften heller da siden vi leier. Ser litt gammel ut Anonymkode: cd2f6...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #12 Del Skrevet 3. april 2024 Pappi skrev (2 minutter siden): Ingen problem å steke frosne burgere, rart du får så mye røyk. Hva smører du panna med? Ja jeg synts også det. Jeg pleier å bruke melange på flaske. Vet ikke om det kanskje er bedre med et annet smør🤔 Anonymkode: cd2f6...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 3. april 2024 #13 Del Skrevet 3. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet den hjelper på søl, men vil den hjelpe på røyken også?🤔 er røyken som er det værste Anonymkode: cd2f6...432 Tin & temperer burgere . Is mot glovarmt fett = røyk .å ikke bruk full varme . Men middels pluss . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #14 Del Skrevet 3. april 2024 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Tin & temperer burgere . Is mot glovarmt fett = røyk .å ikke bruk full varme . Men middels pluss . Takk for tips, da skal jeg teste det! Anonymkode: cd2f6...432 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 3. april 2024 #15 Del Skrevet 3. april 2024 Prøv å steik i meierismør, ikkje margarin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 3. april 2024 #16 Del Skrevet 3. april 2024 Smør eller olje er det jeg bruker og begge funker. Is+varme blir ikke røyk men damp. Er fryseren din dårlig slik at det ligger mye is på de frosne burgerene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #17 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Steker i smør, melange flaskesmør pleier jeg å bruke. Anonymkode: cd2f6...432 Melange er margarin, ikke smør. Ingredienser: Rapsolje (78 %), vann, skummet melk (4 %), fullherdet rapsolje, salt, emulgator (soyalecitin), konserveringsmiddel (kaliumsorbat), surhetsregulerende middel (melkesyre), vitamin A, vitamin D, fargestoff (betakaroten), aroma, stabiliseringsmiddel (nitrogen) Men tips: kjøp hamburgere av høyere kvalitet. Det er ikke kjøttet som spruter, det er vannet. Kjøp burgere med 100% kjøtt og uten tilsatt vann. Anonymkode: 45f79...b21 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #18 Del Skrevet 4. april 2024 Jeg steker burgere med plata på 5 av 9. Selvfølgelig temperert først, og hvis jeg vil ha ost på så legger jeg på osten på slutten og så legger et lokk på panna Anonymkode: a23f5...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #19 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kjøp burgere med 100% kjøtt og uten tilsatt vann. Det finnes ikke, du får ikke burgere med 100% med mindre du kverner kjøttet selv. Anonymkode: a23f5...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #20 Del Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det finnes ikke, du får ikke burgere med 100% med mindre du kverner kjøttet selv. Anonymkode: a23f5...3f9 Joda, det finnes flere av dem i butikkene. De fleste er tilsatt salt da, så det står 99% kjøtt på, men dette er de eneste ingrediensene. Det regner jeg som 100% kjøtt fordi det ikke inneholder tull som potetmel. Anonymkode: 45f79...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå