AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Hvis man har fått hekseskudd i ryggen (eller noe lignende), kan man melde seg syk fra jobb pga det? Hvis smertene er så ille at det gjør vondt når du går, sitter og står? Til og med når du sitter helt stille stråler smertene. Jeg har lest at man skal holde seg i aktivitet, men det er vel ikke lurt når man jobber med mennesker og i visse situasjoner må foreta løft osv..? Jeg har en arbeidsgiver som alltid graver og spør etter årsak til sykdom, og svak som jeg er må jeg alltid si det. Klarer ikke være sterk og si "det er privat" eller "det har ikke du noe med". For arbeidsgivere skal jo ikke ha krav på å vite slikt. Frykter at leder vil presse meg til å gå på jobb hvis jeg sier det er pga vondt i ryggen. Anonymkode: 032c9...737
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #3 Skrevet 4. april 2024 1) Du trenger ikke fortelle sjefen hvorfor du er syk. 2) Er du syk nok når du må vurdere dette opp og ned. Anonymkode: fa23e...0d4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #4 Skrevet 4. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: 1) Du trenger ikke fortelle sjefen hvorfor du er syk. 2) Er du syk nok når du må vurdere dette opp og ned. Anonymkode: fa23e...0d4 Du trenger ikke, men da har du ikke jobb. Mange sjefer fryser ut arbeidstakere som ikke er "lydige" mot dem. Anonymkode: 010ca...6f6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #5 Skrevet 4. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du trenger ikke, men da har du ikke jobb. Mange sjefer fryser ut arbeidstakere som ikke er "lydige" mot dem. Anonymkode: 010ca...6f6 Da foreslår jeg du bytter jobb, for det høres ikke ut som er sunt arbeidsmiljø man har lyst å være del av. Anonymkode: fa23e...0d4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #6 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du trenger ikke, men da har du ikke jobb. Mange sjefer fryser ut arbeidstakere som ikke er "lydige" mot dem. Anonymkode: 010ca...6f6 Har en kommunal jobb, så den er nok ganske trygg. Har en fraværsdag siden august. Anonymkode: 032c9...737
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #7 Skrevet 4. april 2024 Har selv tatt egenmelding på grunn av kink i brystryggen. Sliter da med å puste og kan ikke gjøre stort annet enn å ligge. Det løsner vanligvis ila et par dager. Sa til sjefen at det var ryggen og at jeg var sengeliggende. Det er nå bare slik. Evt. får du dra til legen å få en sykmld? Anonymkode: 8aef9...8af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå