AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Vi har fire barn. Tre mellom 3 og 7 og en tenåring. Skal nå bestille oss Spaniatur. Dette blir jo dyrt, men jeg vil gjerne ha all inklusiv. Dette pga de minste barna spiser ofte og lite, så ser for meg det både er praktisk og økonomisk. Men mannen vil på ny restaurant hver dag. Jeg orker ikke tanken på å gå rundt og lete etter dagens spisested. Vil helst slappe av mest mulig, og jeg har ikke stort behov for opplevelser. Noen tanker her om hva som er best? Anonymkode: b4642...7f4 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Skrevet 3. april 2024 På all innclusive er det lettere å bli matforgiftet da det ofte er buffé folk som tar på maten osv 🤢 Anonymkode: 3fcc2...828 15 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #3 Skrevet 3. april 2024 Hva om dere inngår et kompromiss der dere har all inclusive men hver 2. eller 3. dag går ut på restaurant for ett av måltidene? (Litt avhengig av lengden på ferien). Da må mannen og ta ansvar for å researche på forhånd restauranter som er greit å komme seg til fra hotellet som er barnevennlige, og bestille bord der det er nødvendig. Anonymkode: b3d8d...3ca 6 7
Gjest Bromance Skrevet 3. april 2024 #4 Skrevet 3. april 2024 Bestille leilighetshotell slik at dere kan lage mat selv? Billigere blir det også. Ellers, ut fra de valgene du skisserer her, så er jeg enig med mannen din.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #5 Skrevet 3. april 2024 Personlig liker jeg ikke all inklusive. Det er dyrt og dårlig, men dere kan evt ha kompromiss. All inklusive noen dager og mat ute andre? Anonymkode: 8cb2e...ea2 15
Akryl Skrevet 3. april 2024 #6 Skrevet 3. april 2024 Mannen kan gjøre research på forhånd. Men enig i at ny restaurant hver eneste dag blir litt i overkant 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #7 Skrevet 4. april 2024 Ny restaurant hver dag er også dyrt når dere er så mange. Vi har hatt all inclusive en gang, det var helt OK, men jeg føler at det legger begrensninger og litt stress på turen. Vi er av den sorten som liker å se mye forskjellig, har leiebil og reiser rundt, og det å føle at man må komme tilbake til hotellet for å spise når man har betalt for det er litt stressende. Men hvis dere planlegger å være på hotellet mesteparten av tiden er det en annen sak. Det virker absolutt mest lettvint å ha all inclusive, ev. frokost og middag, når dere har så mange barn og ønsker en rolig slapp av-ferie. Anonymkode: 1d373...469 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #8 Skrevet 4. april 2024 Med frokost inkludert for eksempel kan du jo fortsatt spise på hotellets restautrant når du vil så jeg skjønner ikke problemstillingen? Det er ikke slik at uten all inclusive kan man ikke spise på hotellet.. Anonymkode: 7d7cf...b98
Majer Skrevet 4. april 2024 #9 Skrevet 4. april 2024 Hele poenget med å dra til utlandet er vel å dra på resturant? Der man samler minner. Det er dessuten ofte bæsj i maten om man velger buffet (seriøst) 11
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #10 Skrevet 4. april 2024 Om dere ikke skal lage noe mat selv og få all mat servert, så er sannsynligvis all inclusive billigere enn å gå på ulike restauranter og spise alle måltider hver dag. Har gjort begge deler mange ganger. All inclusice er praktisk og fint på flere måter, og som regel grei mat. Selv liker jeg bedre å gå på a la carte. Maten er som regel bedre. Men det er utvilsomt dyrere og mer stress om man har barn. Anonymkode: 14a11...856 7
Carrot Skrevet 4. april 2024 #11 Skrevet 4. april 2024 (endret) Majer skrev (2 minutter siden): Hele poenget med å dra til utlandet er vel å dra på resturant? Der man samler minner. Det er dessuten ofte bæsj i maten om man velger buffet (seriøst) Virkelig? har aldri oplevd dette på noen av de stedene vi har vært hverken i "syden" eller eksempelvis Thailand, Australia, New Zealand osv osv.. Aldri - tvert imot er det slik jeg har opplevd det som oftest "god sirkulasjon" på buffetene og man kan også bestille fra kjøkkenet. Når det er sagt kan man jo fint bestille maten på hotellet selv om man ikke har "all inclusive" Endret 4. april 2024 av Carrot 6 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #12 Skrevet 4. april 2024 All inklusive er perfekt for barnefamilier. Spesielt hvis anlegget er stort med flere restauranter og basseng. Anonymkode: 329c1...647 11 2
IkkeStudentLenger Skrevet 4. april 2024 #13 Skrevet 4. april 2024 Leilighet kan være et fint kompromiss, dere kan lage mat selv eller gå ut på restaurant, og velge det dag for dag. 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #14 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har fire barn. Tre mellom 3 og 7 og en tenåring. Skal nå bestille oss Spaniatur. Dette blir jo dyrt, men jeg vil gjerne ha all inklusiv. Dette pga de minste barna spiser ofte og lite, så ser for meg det både er praktisk og økonomisk. Men mannen vil på ny restaurant hver dag. Jeg orker ikke tanken på å gå rundt og lete etter dagens spisested. Vil helst slappe av mest mulig, og jeg har ikke stort behov for opplevelser. Noen tanker her om hva som er best? Anonymkode: b4642...7f4 All inclusive med barn er gull verdt. Ikke spis salat og spis godt stekt kjøtt. Anonymkode: d2c56...98e 9 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #15 Skrevet 4. april 2024 IkkeStudentLenger skrev (Akkurat nå): Leilighet kan være et fint kompromiss, dere kan lage mat selv eller gå ut på restaurant, og velge det dag for dag. For de som står og lager mat hjemme hver dag er det lite ferie for å reise på ferie og lage mat.. Anonymkode: d2c56...98e 19 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #16 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For de som står og lager mat hjemme hver dag er det lite ferie for å reise på ferie og lage mat.. Anonymkode: d2c56...98e Det er lite ferie for de som velger all inclusive med buffé, så ender de opp med matforgiftning i stede 🤢 da er det bedre å lage maten i leiligheten noen dager, så gå ut å spise noen dager. Anonymkode: 3fcc2...828 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #17 Skrevet 4. april 2024 Majer skrev (10 minutter siden): Hele poenget med å dra til utlandet er vel å dra på resturant? Der man samler minner. Det er dessuten ofte bæsj i maten om man velger buffet (seriøst) Nei, det nekter jeg å tro er seriøst. At det ofte er avføring i buffetmat må du i tilfelle dokumentere. Anonymkode: f70b1...505 9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #18 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er lite ferie for de som velger all inclusive med buffé, så ender de opp med matforgiftning i stede 🤢 da er det bedre å lage maten i leiligheten noen dager, så gå ut å spise noen dager. Anonymkode: 3fcc2...828 For noe tull. Har feriert helt sikkert ti ganger på all inklusive i Tyrkia, Spania, Kypros og Hellas, ikke en gang har jeg blitt matforgiftet. Vær forsiktig med salat og kjøtt. Thats it Anonymkode: 329c1...647 12
Gekko Skrevet 4. april 2024 #19 Skrevet 4. april 2024 All inclusive er veldig lettvint med barn, selv om jeg egentlig er veldig glad i å utforske restauranter. Det aller beste er kanskje at man kan hente mat umiddelbart og det er ingen ventetid på meny, servering, regning etc. Det i seg selv betyr mye for måltidsopplevelsen. Jeg ville nok ønsket all inc, men kanskje gått ut og spist en gang eller to for variasjonens del. 5
ikkeenrobot Skrevet 4. april 2024 #20 Skrevet 4. april 2024 Kanskje dere kan ha halvpensjon? Frukost og lunsj på buffeten på hotellet. Middag ute. Men som flere skriver, det blir nok mye dyrere å dra ut hver dag for middag. Spesielt hvis barna spiser lite, er kresne etc. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå