Gå til innhold

kultur & kvinnesyn ???

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Lurer på om noen kjenner til bulgarsk kultur og ikke minst kvinnesyn?

Har møtt en kjempe søt gutt som opprinnelig er fra bulgaria.

Han virker veldig snill.

Problemet er at en venninne av meg sier at jeg bør holde meg langt unna!

Hun sier de er kvinnejegere og stort sett utro.

Hun har jobbet i bulgaria i 1 år og er egentlig ikke rassist.

Noen som har erfaring med dette og bør jeg ikke gi han en sjangs?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke så godt til Bulgaria, men derimot kjenner jeg godt til andre mellom- og sydeuropeiske land. Har truffet norske menn med forstokket kvinnesyn - og italienske og spanske menn med moderne og sunt kvinnesyn. Etter min erfaring, betyr det ikke nødvendigvis så mye hvilket land man er fra - men jeg har sett ekstrem stor forskjell på menn som er fra større byer og menn som er fra landsbygda. Gjelder ikke alle, men veldig mange. Samt at hvilken type familie mennene er oppvokst i, betyr mye for hvilket kvinnesyn de ender opp med. F.eks. hvilke kjønnsrollemønster det er i familien hans.

Du sier at han er "opprinnelig fra Bulgaria". Hvor lenge er det siden han bodde der?

Men jeg synes du skal gi mannen en sjanse, gjør deg opp din egen mening - og la din venninnes uttalelser foreløpig være hennes høyst private syn.

Skrevet

Kjenner heller ingen fra Bulgaria, men mannen min er kosovoalbaner og jeg fikk nok av advarsler fra "bedrevitere" da vi ble sammen. Men vi er lykkelig gift, etter å ha vært sammen i ca. 9 - 10 år. Men jeg har også hørt om de som har møtt drittsekker fra Kosovo, eller drittsekker fra Norge for den del. Folk er forskjellige uansett hvor de er fra, og du må bare gi han en sjangse for å finne ut hvordan han er. De kulturforskjeller vi har opplevd er så små at om en fra Sør -Norge gifter seg med en fra Nord-Norge er det sikkert like store forskjeller. Kvinnesynet hans er bedre enn hos de fleste menn jeg har truffet. Vi har flere andre utlendinger i vår omgangskrets, fra "alle verdens land", og alle mennene jeg kjenner er akkurat like kjekke og greie som nordmenn flest.

Skrevet

Ærlig talt - det går da ikke an å sette et helt folk i en bås bare fordi noen er sånn eller slik.

Alle norske gutter er sidrumpa nisser som drikker seg dritings hver helg og i fylla legge an på alt som går i skjørt..... f.eks.

Vi kan stort sett bare forholde oss til personer - med sine gode og mindre gode sider, men hele folkegrupper - da blir det fort generelle karakteristikker som kommer til uttrykk.

Stol på deg selv og det inntrykket du selv danner deg. Det er vel deg og ikke venninnen din denne mannen eventuelt skal ha et forhold til?

Skrevet

Så flotte svar du har fått!

Ta deg god tid til å bli kjent; en grei regel som gjelder alle mennesker.

Vibeke :briller:

(har bodd i et sentraleuropeisk land i 5 år)

Gjest Anonymous
Skrevet

Min nabo er bulgarer, han har bodd i Norge i 15 år. Kjempeflott mann, god far og det ser ut som om hans norske kone har det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...