Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Sparka stortåa i fjor i juni. Neglen og tåa så ikke ut. Etter det så har den forbaska neglen vokst feil.  Prøvd alle råd om klipping, fotbad, fotterapeut har prøvd å klippe den og fikse, men hver gang så ender den opp med å vokse ned i kanten og innover i tåa.  Denne gangen har den bare blitt ennå værre🙈 Prøvde i desperasjon å få klippet noe av den greia som vokser ned i tåa midt på natten i går og sprayet på honning i håp om at den kunne roe seg ned litt. Men nei🤬 Sånn lett tortur at noe kommer borti tåa nå. 

Fastlegen hadde ikke time før i mai🙈Og hvis ikke de kan gjøre noe ser jeg for meg at det kan være sykt lang ventetid på sykehuset. Vurderer å bare gå privat og fjerne neglen. Noen som vet hva det ca koster? Fant pris på volvat, men det har vi ikke her. Eller noen andre tips som jeg kan prøve😑 

Anonymkode: 29790...985

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legge en liten dings(plastflik av for eks et brukt lokk av isboks) eller gasbind under den biten som vokser feil. 

Om du bruker gasbind må den selvsagt være ren og stor nok til å få tak på å dra fram igjen. 

Mulig dette kan fungere. Har prøvd det på kanter av negl men ikke en som gror feil vei. 

Og hold d rent og tørt. Ikke fotbad i all evighet da blir d bare oppbløtt. 5 min er nok. Hvis det er sår under så er det noe annet. 

*uten ansvar 🤭 men er sykepleier og fotpleier 

Anonymkode: cadea...bca

AnonymBruker
Skrevet

Beskriv gjerne nærmere. Det er litt vanskelig å se for seg. Er neglen helt vanlig, men en bit vokser skjevt? 

Er det rødt, hovent, sårt? 

AnonymBruker
Skrevet

Forresten opplever jeg at bacimycin lindrer.. Men har lest at man ikke skal bruke det på inngrodd negl. 

AnonymBruker
Skrevet

Grønnsåpebad to ganger om dagen. og evt hastelinje hos legen for å få skåret opp.

Anonymkode: 87fd4...f2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei, 

Sparka stortåa i fjor i juni. Neglen og tåa så ikke ut. Etter det så har den forbaska neglen vokst feil.  Prøvd alle råd om klipping, fotbad, fotterapeut har prøvd å klippe den og fikse, men hver gang så ender den opp med å vokse ned i kanten og innover i tåa.  Denne gangen har den bare blitt ennå værre🙈 Prøvde i desperasjon å få klippet noe av den greia som vokser ned i tåa midt på natten i går og sprayet på honning i håp om at den kunne roe seg ned litt. Men nei🤬 Sånn lett tortur at noe kommer borti tåa nå. 

Fastlegen hadde ikke time før i mai🙈Og hvis ikke de kan gjøre noe ser jeg for meg at det kan være sykt lang ventetid på sykehuset. Vurderer å bare gå privat og fjerne neglen. Noen som vet hva det ca koster? Fant pris på volvat, men det har vi ikke her. Eller noen andre tips som jeg kan prøve😑 

Usjh, det er helt jævlig, har gjort det samme men spente foten hardt i døtkammen, hele nagla datt av og det blødde, en smertefull måte å "klippe" negler på xD

Privat mener du da Aleris?

Anonymkode: 12f61...a6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Legge en liten dings(plastflik av for eks et brukt lokk av isboks) eller gasbind under den biten som vokser feil. 

Om du bruker gasbind må den selvsagt være ren og stor nok til å få tak på å dra fram igjen. 

Mulig dette kan fungere. Har prøvd det på kanter av negl men ikke en som gror feil vei. 

Og hold d rent og tørt. Ikke fotbad i all evighet da blir d bare oppbløtt. 5 min er nok. Hvis det er sår under så er det noe annet. 

*uten ansvar 🤭 men er sykepleier og fotpleier 

Heisann,

Takker for tipset :) 

Prøvde det i dag etter å hatt foten i grønnsåpe. Fikk klippet og kilet opp neglen ennå mer men nei😑 Med fare for å høres teit ut så tror jeg at jeg har klart å få en liten spiss av en negl som vokse nesten helt delt fra den vanlige neglen inni den huden på siden av 🙈

Nå er tåa så vond, hoven, rød og det kommer verk ut av siden 😑 Så har sendt melding til legen igjen.  

Ts

AnonymBruker
Skrevet

fastlegen kanlitt om alt, jeg ville ikke gått til fastlege med eette (erfaringsmessig) da de gjerne "opererer" selv og det ikke fører til annet enn flere problemer, jeg ville gått til en fotpleier - ofte i en periode, en autorisert en med skikkelig utdanning.. 

Anonymkode: b6a60...574

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Heisann,

Prøvde det i dag etter å hatt foten i grønnsåpe. Fikk klippet og kilet opp neglen ennå mer men nei😑 Med fare for å høres teit ut så tror jeg at jeg har klart å få en liten spiss av en negl som vokse nesten helt delt fra den vanlige neglen inni den huden på siden av 🙈

Nå er tåa så vond, hoven, rød og det kommer verk ut av siden 😑 Så har sendt melding til legen igjen.  

Ts

Når du har verk må du ha akuttime. Da har du infeksjon. Ha de daglegevakt i kommunen din?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heisann,

Ts

Grønnsåpe? Da går jeg ut fra at du bruker medisinsk grønnsåpe. 

Men man har gått bort fra grønnsåpebad i nyere tids fotterapi. 

Jeg leser på nettsiden til "stordpraksis, spørsmål og svar inngrodde tånegler"

Det anbefales heller lactacyd eller rett og slett salt i vannet. Søk opp siden selv. 

LYKKE til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...