AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #1 Skrevet 3. april 2024 Med første barnet så var jeg superstressa og redd for at noe skulle skje, så babyen sov i egen seng hver eneste natt. Og fordi hun ikke var så vanskelig å få til å sove, så gikk det greit nok. Samsov første gang da babyen var over 9mnd. Med nr.2 derimot... har ikke lykkes med å legge henne i egen seng i det hele tatt. Samsover i dobbeltseng og liker det ikke, men har ikke hatt sjans til å få henne til å sove i egen seng. Nå er hun 7mnd og jeg begynner å bekymre meg mindre, kanskje fordi jeg opplever henne som fysisk sterk. Vet ikke om det er grunn til det men innbiller meg at det spiller en rolle. Hva med deg? Når senket du skuldrene på dette her? Forresten, når begynte dere å sove sammen begge foreldrene og babyen? (Hvis aktuelt) Anonymkode: 9f0b7...c37
AnonymBruker Skrevet 3. april 2024 #2 Skrevet 3. april 2024 For å være ærlig så er jeg fremdeles litt redd og min er 2 år... Vet det er irrasjonelt. Men er for eksempel vant til at hun våkner ofte om natta, så når hun plustelig sover noen timer i strekk så blir jeg bekymret. Vi samsover ikke 100% men baby har nesten alltid sovet på min side av sengen og jeg i midten i perioder vi samsov, gjør det fremdeles. Men mannen har aldri sovet på annet rom. Anonymkode: aaf42...376 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #3 Skrevet 4. april 2024 Med min første samsov jeg (ble alene med henne ganske kjapt) og mener det roet seg da hun var rundt 7 mnd. Hun var veldig god til å bevege seg, var mer redd hun skulle ramle ut av sengen enn at hun skulle bli fast under dynen/ liggende på magen osv. Var også ganske rolig da hun begynte å sove på eget rom i 1 års alderen. Følte ikke behov for å sjekke henne ofte. Denne babyen samsover vi med, jeg ligger i midten. Da det blir litt trangere pga vi er to voksne stresser jeg en del med det. Planlegger å få baby over i egen seng nå snart (4 mnd), men det blir nok bare frem til hun skal ammes i 04 tiden en gang. Synes det er utrolig koselig og godt å ha baby hos meg, men kjenner også på en uro hver gang jeg våkner rundt om hun fortsatt puster. Anonymkode: de002...f25
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #4 Skrevet 4. april 2024 Den verste perioden var når han begynte snu seg til magen konsekvent. Trodde jeg skulle dø av bekymring. Det gikk over etter 10 mnds tid, da var hannsterk nok til å reise seg og klage i senga Anonymkode: 826ed...d65
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #5 Skrevet 4. april 2024 For meg var det rundt 6 måneder. Baby stod på alle fire hele dagen, så jeg visste at han var sterk nok til å løfte seg opp. I tillegg kjentes han liksom mer robust ut. Nå på 8 måneder er jeg ikke stresset i det hele tatt, bortsett fra den lille bekymringen som nok alltid kommer til å ligge i bakhodet. Før 6 måneder samsov vi også, men da hadde vi en seng som stod inntil vår, og så kunne jeg ligge nesten inntil der. Det føltes tryggere. Anonymkode: 449d9...16e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2024 #6 Skrevet 4. april 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): For å være ærlig så er jeg fremdeles litt redd og min er 2 år... Vet det er irrasjonelt. Men er for eksempel vant til at hun våkner ofte om natta, så når hun plustelig sover noen timer i strekk så blir jeg bekymret. Vi samsover ikke 100% men baby har nesten alltid sovet på min side av sengen og jeg i midten i perioder vi samsov, gjør det fremdeles. Men mannen har aldri sovet på annet rom. Anonymkode: aaf42...376 Dette kunne vært skrevet av meg. Jeg har ikke slappet helt av før mine barn var veldig store. Anonymkode: 7d874...5b6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #7 Skrevet 5. april 2024 Jeg ble syk av bekymring med første, så med nummer to har vi Owlet Sock. Det hjelper. Vi samsover. Baby i ene delen Av dobbelsenga og jeg i andre. Når pappa har nettene sover baby i egen seng, men med Owlet-sokken på så klart. Anonymkode: c300a...e2f
Fame Skrevet 5. april 2024 #8 Skrevet 5. april 2024 Aldri vært bekymret. Det er svært usannsynlig. Vi samsover i dobbeltseng og koser oss med det
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #9 Skrevet 5. april 2024 Jeg går fremdeles inn hver kveld når hun har sovnet for å sjekke at hun puster. Hun er 8 😅 Anonymkode: 6443a...456 2
luxifine Skrevet 5. april 2024 #10 Skrevet 5. april 2024 (endret) 3-4 år. Las for mye om temaet og det gjorde inntrykk. Første fikk ikke pute før 3-4 års alderen, yngste sluttet å puste på nettene så han hadde et annet opplegg rundt seg. Begge hadde refluks og sov opphøyd på nettene, minsten som nå er 11 sover enda opphøyd med pute under madrassen. I tillegg til pute som han sover på. Endret 5. april 2024 av luxifine Ja, han HAR pute nå, før noen spør..
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #11 Skrevet 5. april 2024 Fame skrev (2 timer siden): Aldri vært bekymret. Det er svært usannsynlig. Vi samsover i dobbeltseng og koser oss med det Samme her. Vi samsov vel fra hun var rundt 6 uker, hvor vi alle lå i samme seng, men jeg lå med armen rundt henne. Sluttet å samsove sa hun var 7 mnd og jeg begynte på jobb. Men da ble jeg jo nesten mer bekymret, for jeg var så vant til å høre pusten hennes ved siden av meg og vite at hun hadde det bra. Men det gikk over raskt. Anonymkode: dc460...1cc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #12 Skrevet 5. april 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Samme her. Vi samsov vel fra hun var rundt 6 uker, hvor vi alle lå i samme seng, men jeg lå med armen rundt henne. Sluttet å samsove sa hun var 7 mnd og jeg begynte på jobb. Men da ble jeg jo nesten mer bekymret, for jeg var så vant til å høre pusten hennes ved siden av meg og vite at hun hadde det bra. Men det gikk over raskt. Anonymkode: dc460...1cc Flaks det gikk bra! Anonymkode: 826ed...d65 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #13 Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Flaks det gikk bra! Anonymkode: 826ed...d65 Nei, vi fulgte den instruksen vi fikk brosjyre på fra sykehuset, med armen i en c-form, ingen dyne og pute til barnet osv. Så ikke flaks, bare fulgte trygg samsoving 🙂 Anonymkode: dc460...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #14 Skrevet 5. april 2024 For å være helt ærlig - ikke bekymret i det hele tatt. Min er 5 måneder akkurat, og vi har samsovet fra dag 1. Far har flyttet på eget rom midlertidig, så jeg og barnet har dobbeltseng hvor hun sover innerst, inntil vegg. Hun sover «alene» på den ene siden av sengen, med egen babydyne. Likevel våkner jeg alltid med henne i armkroken, under samme dyne som meg hver eneste morgen ☺️☺️😅 Samsoving er normalt, og de aller fleste mødre opererer med samsoving over hele verden, hver dag. En mor er alltid på jobb, selvom vi sover, og det å rulle over eller kvele i søvne skjer så å si aldri. Likevel er det veldig viktig med forsvarlig samsoving; hard madrass, egen dyne/sovepose og selvfølgelig aldri(!!) etter alkohol, rus eller nikotin. Å samsove med baby er det koseligste og beste jeg vet. Jeg koser og klemmer og nusser så mye på det barnet i senga og jeg blir helt mør 🥰 Anbefaler det på det varmeste Anonymkode: c6247...1f9 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #15 Skrevet 5. april 2024 Aldri tenkt tanken, og ikke vært bekymret. Babyen er nå 2 mnder gammel. Sterk og frisk er hun Anonymkode: d63bd...c3c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #16 Skrevet 6. april 2024 Er det noen som har prøvd eller vurdert Owlet smart sock? Anonymkode: f31ee...7b8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #17 Skrevet 6. april 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen som har prøvd eller vurdert Owlet smart sock? Anonymkode: f31ee...7b8 Vi vurderte alt av utstyr, men vi landet på at det er bare en falsk trygghet. Om noe skal skje, så skjer det, og det er ingenting vi kan gjøre for å forhindre det annet enn å følge råd. Anonymkode: 826ed...d65
Willat Skrevet 6. april 2024 #18 Skrevet 6. april 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen som har prøvd eller vurdert Owlet smart sock? Anonymkode: f31ee...7b8 Vi har den og elsker den. Noen, som over, vil sikkert si det er falsk trygghet, men den virker. Man ser oksygennivå i blodet og puls. Alarmen går og vekker dere hvis det blir for lave (eller høye målinger). Man får også oversikt over dyp søvn vs lett søvn, antall oppvåkninger og tid innspvning tar hvis man ønsker det. Jeg er utrolig fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #19 Skrevet 7. april 2024 Har vel ikke bekymret meg så mye. Vi samsover, og baby ligger stabilt ved siden av meg pga god madrass, så har aldri vært redd for at baby skal rulle mot meg. Føler meg ekstra trygg nå som han har bikket 6 måneder. Han er sterkere og mer mobil. Men har jo lest saker om krybbedød nesten opp til 2 års alder. Så ligger jo i litt i bakhodet akkurat det. Anonymkode: 4dbfd...903
kaleidoskop Skrevet 7. april 2024 #20 Skrevet 7. april 2024 Bekymring varte til opp mot 3 år 😂 Men ikke redd, bare bekymret. Titter inn til 5 åringen innimellom også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå