Gå til innhold

Nerveskade etter fjerning av visdomstann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen flere her som har fått en nerveskade etter fjerning av visdomstann. Blir det noen gang bedre, ev.t. noen som har noen erfaringer med tanke på varighet?

To år siden jeg fikk skaden, og er mildt sagt sliten av de konstante smertene jeg sliter med. 

Anonymkode: 537a6...c5f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så leit å høre. Går det an å blokkere nerven? 

Anonymkode: ee1ea...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Du må sjekke tanna ved siden av den trekte visdomstanna. Jeg opplevde at røttene i visdomstanna jeg trakk hadde infiltrert seg i tanna ved siden av. Denne ble ufattelig vond pga skaden, og måtte til sist trekkes den også etter å ha blitt behandlet med rotfylling og det som var. 

Anonymkode: ce2b5...23b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk, men skaden medførte ikke smerter. Jeg mistet følelsen i halve tunga og nedre del av munnhulen på samme side. Det ble delvis bedre over et par år, før det stoppet. Er 12 år siden nå, så tenker resten er permanent..

Anonymkode: a9cd3...5c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 9.20):

Du må sjekke tanna ved siden av den trekte visdomstanna. Jeg opplevde at røttene i visdomstanna jeg trakk hadde infiltrert seg i tanna ved siden av. Denne ble ufattelig vond pga skaden, og måtte til sist trekkes den også etter å ha blitt behandlet med rotfylling og det som var. 

Anonymkode: ce2b5...23b

Oi, hm! Jeg har vondt i en tann som er fire tenner ved siden av.

Hvor lenge hadde du vondt, evt hvor lang tid tok det før de fant det ut? Og hvordan vil du beskrive smerten? Jeg har nemlig litt nedsatt følelse i området også, så mistenker sterkt nerveskade..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt økt følsomhet i halve underleppen. Det er 3 år siden nerven ble skadet, og det startet med null følelse i dette området og så noen måneder med mye prikking og ubehag. Jeg tror ikke det har endret seg det siste året, i hvert fall ikke mye. Og jeg fikk beskjed for noen måneder siden at den følelsen jeg har der nå, nok er permanent. De sa også at økt følsomhet var sjelden, de fleste som får en nerveskade her opplever nummenhet/redusert følsomhet.

Men jeg er ikke så veldig plaget, og har jobbet med å få fokus vekk fra området. Konstante smerter høres derimot fælt ut, og jeg ville absolutt undersøkt om det var noe mer/annet enn nerveskade. 

Anonymkode: f1e90...af6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...