Gå til innhold

Nabo som fortsetter å støye etter føre klager og advarsel!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan jeg få litt tips og hjelp til hva nettopp DU ville gjort i en slik setting? Har du liknende erfaringer og hva hendte? 

Jeg har en nabo som til stadighet har spilt høy bass over tid. Både ukedager, helg og helligdager. Etter hver klage så blir det stille i omtrent en måned eller noen uker. 

Dette er på natta. Og det skal være ro fra 23-07. (Vertfall 06) Dette klarer de å holde etter hver klage i noen uker. Ellers foregår det på natta!

Styret tar tak hver gang, siden det roer seg jo betraktelig. Akuratt som de går i hi.

Men, det går aldri lange tiden før de starter igjen med å falle tilbake til samme spor. 

Det er ikke det at bassen er så vannvittig høy på natta, men den kan være det i perioder. Normalt er det lav bass men den høres inn.

Så spørsmålet mitt blir hva tenker dere her. Skal jeg fortsette å klage til styret selv om de allerede har mottatt klager?  

Burde en anmeldelse være greit snart? 

Dette har pågått i 2 år nå. 

Jeg føler de holder katt og mus lek. man føler seg rett og slett holden for nær! 

Når kan man begynne p kreve at styret starter utkastelse prosessen?

Veldig slitsomt å starte på ny klage gang etter gang, bare fordi disse idiotene ikke klarer å respektere andre.

Anonymkode: 4d67b...3a8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg få litt tips og hjelp til hva nettopp DU ville gjort i en slik setting? Har du liknende erfaringer og hva hendte? 

Jeg har en nabo som til stadighet har spilt høy bass over tid. Både ukedager, helg og helligdager. Etter hver klage så blir det stille i omtrent en måned eller noen uker. 

Dette er på natta. Og det skal være ro fra 23-07. (Vertfall 06) Dette klarer de å holde etter hver klage i noen uker. Ellers foregår det på natta!

Styret tar tak hver gang, siden det roer seg jo betraktelig. Akuratt som de går i hi.

Men, det går aldri lange tiden før de starter igjen med å falle tilbake til samme spor. 

Det er ikke det at bassen er så vannvittig høy på natta, men den kan være det i perioder. Normalt er det lav bass men den høres inn.

Så spørsmålet mitt blir hva tenker dere her. Skal jeg fortsette å klage til styret selv om de allerede har mottatt klager?  

Burde en anmeldelse være greit snart? 

Dette har pågått i 2 år nå. 

Jeg føler de holder katt og mus lek. man føler seg rett og slett holden for nær! 

Når kan man begynne p kreve at styret starter utkastelse prosessen?

Veldig slitsomt å starte på ny klage gang etter gang, bare fordi disse idiotene ikke klarer å respektere andre.

Beklager skrivefeil i oversikten. Det skulle være flere, ikke føre. Jeg for ikke endret dette da det gikk litt fort for seg i skrivende stund. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager skrivefeil i oversikten. Det skulle være flere, ikke føre. Jeg for ikke endret dette da det gikk litt fort for seg i skrivende stund. Ts

Off overskriften beklager igjen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville klaget og klaget til styret. Spurt om hva de ønsker å gjøre med dette og hva prosessen videre er. For det har faktisk gått 2 år nå. Ville presset mer på styret jeg. Spurt de om jeg skal begynne å melde til politiet. Ikke særlig gøy å få politibil her hele tiden heller (drar ned verdien hvis noen ønsker å selge). 

Anonymkode: f0bad...47c

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bass på natta?? Idioter, hadde glatt ringt politiet, gjentatte telefoner så kan de beslaglegge utstyr.

Bass drønner i vegger og tak som vibrasjoner, er heller ikke mulig å stenge ute med ørepropper, man føler det gjennom dem. 

Anonymkode: ae88b...693

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bass på natta?? Idioter, hadde glatt ringt politiet, gjentatte telefoner så kan de beslaglegge utstyr.

Bass drønner i vegger og tak som vibrasjoner, er heller ikke mulig å stenge ute med ørepropper, man føler det gjennom dem. 

Skal mye til for at de beslaglegger utstyr. Ville fokusert på styret og fått de til å presse mer på naboen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ville klaget og klaget til styret. Spurt om hva de ønsker å gjøre med dette og hva prosessen videre er. For det har faktisk gått 2 år nå. Ville presset mer på styret jeg. Spurt de om jeg skal begynne å melde til politiet. Ikke særlig gøy å få politibil her hele tiden heller (drar ned verdien hvis noen ønsker å selge). 

Sist jeg klaga fikk jeg ikke svar. Men det ble likevel roligere rett etter. Jeg har fått svar hver gang. Dette skuffet meg. Men, igjen det stopper ikke meg fra å klage. De tar jo tak i det til en viss grad, men man skulle egentlig trodd at nå var utkastelsen startet. Men nei.

Hvor mange sjanser skal de få liksom. Er sikker på de beklager seg gang etter gang, men her mener jeg styret bør se det store bildet og faktisk starte prosessen. Jeg kan ikke fatte å begripe at det skal være mulig å få sjans på sjans etter ja 5 -6 klager og til og med en annen nabo og som har klaga.

Men  veldig gode råd du ga meg. Tusen Takk

ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sist jeg klaga fikk jeg ikke svar. Men det ble likevel roligere rett etter. Jeg har fått svar hver gang. Dette skuffet meg. Men, igjen det stopper ikke meg fra å klage. De tar jo tak i det til en viss grad, men man skulle egentlig trodd at nå var utkastelsen startet. Men nei.

Hvor mange sjanser skal de få liksom. Er sikker på de beklager seg gang etter gang, men her mener jeg styret bør se det store bildet og faktisk starte prosessen. Jeg kan ikke fatte å begripe at det skal være mulig å få sjans på sjans etter ja 5 -6 klager og til og med en annen nabo og som har klaga.

ts

Veldig urettferdig at det ikke skjer de noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort og godt, ring politiet hver gang dette skjer. Slike ting som høy musikk er ting politiet kan slå ned på.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lavmålet skrev (7 minutter siden):

Klage hver gang. Med dato og klokkeslett.

Ja. Greia her er at de er sleipe som f...n

De kan ha en natt rolig og så kan de starte igjen dagen etter eller to dager på rad. Så man vet aldri når. Men jeg noterer ned hver gang jeg hører noe etter 23. Det har jeg gjort fra start i klageprossessen. Så har de en vane der de stiller opp og ned lyden.  Selv om det ikke er særlig høyt så hører man ljomen godt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare politiet som har myndighet til å gjøre noe her. Styret kan snakke med naboen, men de har jo ikke akkurat så mye å stille opp med. Prosessen for å få noen ut er veldig lang og dryg, og du kan se langt etter en quick fix. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts

Så irriterende! Kan du snakke med andre naboer og gå sammen for å klage til styret? Spør hva de tenker, hva de skal gjøre fremover og hvordan de ser for seg dette skal gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De kan ha en natt rolig og så kan de starte igjen dagen etter eller to dager på rad. Så man vet aldri når. Men jeg noterer ned hver gang jeg hører noe etter 23. Det har jeg gjort fra start i klageprossessen. Så har de en vane der de stiller opp og ned lyden.  Selv om det ikke er særlig høyt så hører man ljomen godt!

Klag til styret hver eneste gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes det er utrolig at du holder ut frem til 23, bass er ikke vanlig lyd, det støyer og forstyrrer, mange blokker og rekkehus har forbud mot bassbruk nettopp fordi det forplanter seg til flere.... jeg hadde ikke holdt ut å sitre i det flere timer, så igjen på natta, jævlig ego folk. Man trenger ikke at det står på særlig høyt nei, bassen bærer uansett den 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To ting:

1.ring politiet - hver gang! Til slutt vil de ta beslag i anlegget.

2. Enda viktigere: Styret i borettslaget bør skiftes ut!

Styret har anledning til å gi skriftlig advarsel til beboer - og også kreve at andelseier selger leiligheten. Når beboer likevel fortsetter å bryte vedtekter/reglene for borettslaget og norsk lov, så kan de kreve at andelseier selger leiligheten. Her har andelseier holdt på slik i to år, tross flere advarsler (antar jeg) - da burde styret sørget for å kreve at eier selger leiligheten! At styret ikke har gjort dette betyr at enten har noen i styret for tett kontakt med den som bryter borettslagreglene, eller så er styret ikke godt nok egnet til å utføre de oppgavene et styre skal ta seg av!

https://osloadvokatene.no/slik-kan-du-kaste-ut-en-selveier/eiendom/nabokonflikt/

Du kan også kontakte boligbyggelaget, og varsle om at sittende styre ikke gjør den jobben de er pliktig å gjøre.

Anonymkode: 2b3ea...69d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jo flere skriftlige klager, jo sterkere blir saken. Så lenge de er rimelige. 

Jo flere som klager, Jo bedre. Så ville ha forhørt meg med nærmeste naboer og oppfordre til å klage. Mange er for unnvikende og feige til å sende skriftlig klage. 

Anonymkode: 3a135...5ab

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har de bassen på gulvet? Bor de over deg?

Jeg tror jeg hadde gått til innkjøp av noe lyddempende utstyr, som feks en matte eller knotter de kan legge under bassen, eventuelt bak hvis den er inntill veggen, for å dempe vibrasjonen. Så hadde jeg ringt på døra deres med det, og gitt det til dem.

Anonymkode: 3599d...67a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har de bassen på gulvet? Bor de over deg?

Jeg tror jeg hadde gått til innkjøp av noe lyddempende utstyr, som feks en matte eller knotter de kan legge under bassen, eventuelt bak hvis den er inntill veggen, for å dempe vibrasjonen. Så hadde jeg ringt på døra deres med det, og gitt det til dem.

Anonymkode: 3599d...67a

De bor ikke i samme bygg faktisk. Rett på siden. Så du kan bare se for deg hvor lytt det er her og hvor høyt de spiller, siden vi på siden hører det. Det er selveier. 

Disse naboene går det ikke an å kommunisere med dessverre. Vi har sendt melding fra start og andre har gått på døra. Uten at de åpner. 😕 såvidt styret har de åpnet for, men de åpner for de. De må vel det.

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo flere skriftlige klager, jo sterkere blir saken. Så lenge de er rimelige. 

Jo flere som klager, Jo bedre. Så ville ha forhørt meg med nærmeste naboer og oppfordre til å klage. Mange er for unnvikende og feige til å sende skriftlig klage. 

Anonymkode: 3a135...5ab

Ja, det er derfor jeg har sendt flere.  Ja det skulle jeg så gjerne ønske, men vet kun om en nabo som har klaget. Den som bor over dem. Den naboen har hatt et helvete stakkars.  Om andre har klagd eller ikke aner jeg ikke. Enten er folk konfliktsky eller så har de allerede sendt klage. Det er vel taushetsplikt jeg vet ikke. For ikke vite noe.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...