Gå til innhold

Jeg har lyst å prøve mango på pizza....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å prøve mango på pizza, men sliter mitt med hva som passer til mango på pizza. Lurer derfor om noen her har testet det ut? Jeg vurderer BBQ marinert kylling til... Noen som kan gi meg noen ideer? :) Føler meg litt lite kreativ på matfronten om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker det på taco.  Men usikker på hvor god den blir om den er stekt, ville kanskje tatt det på rett før servering. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker mango til veldig mye som taco og hamburger og salater til div middager. Men det er litt som du sier, usikker på hvordan den vil tåle en runde i ovnen. Mulig det kan hjelpe med å ha ost som beskytter mango mot direkte varme... 

Mulig jeg kunne laget en mango salat som en hiver på etter på... ikke dum ide :) Takk for tips.

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm! Hva med å legge på tynne mangoskiver rett etter steking? Kombinert med noe salt spekeskinke eller noe. Hvit pizza?

Anonymkode: c696b...da4

AnonymBruker
Skrevet

Men syns også bbq kylling hørtes digg ut til!!

Anonymkode: c696b...da4

Skrevet (endret)

Elsker mango :) 

Men ikke stek den! Hakk heller små terninger eller flak og ha oppå straks pizzaen kommer ut av ovnen, så varmes mangoen indirekte opp også.

Mango og ananas er to frukter som passer til hverandre, så du kan godt steke pizza med ananas også hvis du er en av disse ;) 

BBQ-kylling på blir aldri feil. Eventuelt en skinkepizza. Eller uansett, mango passer til alt :)

https://www.curiouscuisiniere.com/mango-bbq-chicken-pizza/ 

NAM!

Endret av Bombasi
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reker og chili. Ha rekene på pizzaen når den nesten er ferdigstekt slik at de bare blir varme og ikke seige, og mango og frisk koriander på når den kommer ut av ovnen. Pluss limebåter til å skvise over rekene.

Anonymkode: e47ad...2e6

• Liker 2
Skrevet

Vil tro det passer godt til pølser med litt sting i, som chorizo og nduja. Men som andre skriver, så er det sikkert best om man har det oppå pizzaen etter den er stekt. Men du kan jo prøve å mose litt mango i hvit pizzasaus med litt chili i. Og toppe pizzaen med feks spekeskinke og rødløk.

Jeg bruker ofte å lage en mangosalsa til taco, og det kan jo kanskje passe til en pizza også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tomatsaus, mango, bacon og smuldret fetaost er digg! 

Anonymkode: 05313...0eb

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Kinder said:

Jeg bruker ofte å lage en mangosalsa til taco, og det kan jo kanskje passe til en pizza også.

Slo meg litt mår jeg leste kommentaren din at, kan jo prøve på en type taco pizza og. 
Nduja er et godt tips og. Bare finne en Nduja jeg er fornøyd med. 
får så masse bra ideer av å lese andres forslag 😁

• Liker 1
Gjest Humlemor
Skrevet (endret)
Lodott skrev (1 time siden):

Jeg har lyst å prøve mango på pizza, men sliter mitt med hva som passer til mango på pizza. Lurer derfor om noen her har testet det ut? Jeg vurderer BBQ marinert kylling til... Noen som kan gi meg noen ideer? :) Føler meg litt lite kreativ på matfronten om dagen.

BBQ-Kylling er snadder på mango-pizza. Du kan toppe med mais, ananas, rød eller grønn paprika, ost og bacon - finhakka løk og chili om du liker at det er litt sterkt :laugh:

Endret av Humlemor
AnonymBruker
Skrevet

Chicken satay pizza med mango og koriander er en super kombinasjon. Chipotle chili er også veldig godt med mango, og mais og monterey ost. En annen kombinasjon jeg har laget er chorizo, geitost og litt jalapenos. 

Alle med tomatbasert saus. Det søte i mangoen trenger noe krydret, gjerne litt sterkt, så en hvit pizzsasaus vil ikke bære dette godt nok. 

Anonymkode: 3c7c1...334

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...