Gå til innhold

Konstante smerter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere her som lever med konstante smerter døgnet rundt? Hva gjør dere for å overleve?

Anonymkode: a671a...152

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, blir vant til det etterhvert! Og man lærer seg at man aldri blir uthvilt da det tar mye energi å gå med smerter hele tiden. Etterhvert blir smertene bare barnemat i forhold til å være sliten hele tiden haha

Anonymkode: 91d12...9f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også veldig på. Har en nerveskade, så går med smerter konstant. Livet ble snudd veldig opp-ned for to år siden for å si det mildt... Ekstremt slitsomt. 

Hva slags type smerter har du?

Anonymkode: af56d...37f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det flere her som lever med konstante smerter døgnet rundt? Hva gjør dere for å overleve?

Lever. Og vet det e andre som har det værre. Men eg  kan ikke huske når eg var smertefri. Kjenner ikke til noe aent. 
Men…

Det nytter ikke å legge seg ned å gråte. Galgen humor e viktig☺️☺️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Setter bunnstreken for smerte noen nivå høyere enn de som ikke har smerte. 

For meg går skalaen fra 3-10, der dager med kun 3 i smerte er gode dager og de jeg streber etter. Hadde jeg ikke vært "fornøyd" på det nivået, så hadde jeg gått under. 

Anonymkode: 9e573...626

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har levd med konstante psykiske smerter og jeg blir gal av det. Det gjør så utholdbart vondt innvendig.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk hodepine. Det er nesten 24 timer i døgnet. Har milde eller moderate smerter for det meste, men noen ganger ligger jeg på gulvet  og griner av intense smerter og får...ja...veldig mørke tanker. Det er heldigvis bare innimellom.

Tygger smertestillende etter behov, og gleder meg over de smertefrie stundene jeg får. Prøver å ikke tenke på hvor langt livet er...

Anonymkode: f68eb...662

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Har hatt konstante smerter siden 2019. Er nok pga bekhterevs. Kona ble til slutt lei av at jeg var et skall etter jobb. Så sykemeldte meg, og er nå på aap. Smertestillende virker ikke. Blir til slutt nummen av smertene. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja, lever vet jeg ikke. Eksisterer omtrent bare føles det. 

Har 10-årsjubileum i år. Konstant hodepine som varierer mye i intensitet og plassering. Også nervesmerter i beina, også endometriose. Endometriosen går over med tiden om ikke annet, mens nervesmertene vil bli verre. Men har en kort syklus, så har kun fire-fem dager i måneden uten endo-smertene. 

Hodepinen, vel, den kan plutselig en dag gå over… men når, det vet ingen. Lite forskning på denne hodepinen. 

All sosial aktivitet er utmattende og øker smertene. Ingen medisiner hjelper mot hodepinen. Så tar kun Ibux og Paracet mot endometriosen, men vil ikke ta det for ofte/mye heller i fare for å utvikle medisinert hodepine. Har også migrene, men heldigvis sjeldent anfall. 

Hadde aldri trodd det skulle være så utmattende med smerter. Fatigue er ei bitch! Ja, er ufør. 

Min glede i livet er ungen og musikk. 

Anonymkode: 789d6...994

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når man lever med kroniske smerter så har man ikke noe annet valg enn å bare leve med det.

Anonymkode: 72fb9...11b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har levd med konstante smerter så lenge jeg kan huske. Over 40 år. Vet ikke hva jeg skal gjøre mere fordi det blir bare værre med tiden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gitt opp et godt svar fra leger, diagnoser gitt så langt på ulike utredninger er IBS,kronisk betennelse, mulig autoimmun, PMS, lavt blodtrykk, vann syster på eggstokkene ...løsningen...løpene resept på 500mg naporoxen og lev med det..tren, slutt med kaffe og x antall hormonpreparater som jeg ikke har tålt ( samler vann i kroppen,aggresjon,akner og utsett).. der har jeg fått da svar fra leger , innbilning,depresjon,allergi

Jeg bare lever med de, noen dager bra..andre dager har man ikke lyst å se dagslys. Men er i full jobb og mamma, så siste er ikke alternativ. 

Jeg er ikke ute etter å ha en diagnose for å bli syk, men frisk og smerte fri. Virker umulig innimellom å få gode svar på smerter og løsninger. ( hovner også opp av aktiviteter/ trening, samler vann) så om noen her har svar. Så sier jeg takk. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, har kronisk migrene og spenningshodepine. Får botox mot migrenen og det hjelper litt.

Har også ME og til tider ekstreme smerter/influensaliknende smerter i muskler og ledd. Kommer meg ikke opp av senga før to ibux og to paracet har begynt å fungere ordentlig. Mye smerter i føttene og under føttene også. 

Har emdometriose og pcos, og har kronisk "mensensmerter". Det eneste som hjelper er sterke smertestillemde legen ikke skriver ut og varmeflaske lindrer litt. 

Lever med konstant smerte, noen ganger verre enn andre. 

Hva slags smertebehandling får dere,og virker det for dere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen medisiner som fjerner den grusomme psykiske smerten innvendig. Ikke smertestillende heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette lurer jeg også veldig på. Har en nerveskade, så går med smerter konstant. Livet ble snudd veldig opp-ned for to år siden for å si det mildt... Ekstremt slitsomt. 

Hva slags type smerter har du?

Anonymkode: af56d...37f

Samme her, hva skjedde?

Anonymkode: 010cb...0a7

AnonymBruker
Skrevet

Har barn så har ingen andre valg enn å overleve uansett hva... Hatt det slik i 10 år nå og regner ikke med noe bedring heller. Men lite som kan blir gjort og er ikke interessert i å tygge sterke smertestillende heller eneste jeg tar av og til er paracet ellers så er det aktivitet som er tingen. Kunne kommet med en lang liste av alle mine kroniske sykdommer men det er jo meningsløst men mange av de medfører smerter i kroppen døgnet rundt. Har foreløpig ingen psykiske plager men kan forstå at man kan får det når man får rundt med slike smerter dag ut og dag inn. 

Anonymkode: a4f90...0bb

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...