Gå til innhold

Blomster ved dødsfall

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venn av meg har mistet sin far plutselig. Vennen min hadde skaffet seg besøksforbud mot faren. Vennen min hadde brutt kontakten med faren for mange år siden. 

Jeg tenkte å kjøpe blomster og levere de personlig til vennen min. Det er vel greit? Selv om forholdet dem i mellom ikke var så greit? 

Anonymkode: 9a0d7...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs vel hvordan personen føler rundt dette.. Hvis du ikke vet det, tenker jeg kanskje det er best at du ikke sender blomster.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke nødvendigvis blomster, tenker jeg. Det blir en veldig typisk kondolanse. Er det noe annet du vet at vennen din setter pris på? Sjokolade, et blad, noe god mat? Da blir det ikke som en kondolanse, men du viser at du setter pris på og tenker på vennen din.

Vet med meg selv at selv om man kan hate familiemedlemmer, så kan det være en sorg når de dør. Ikke på grunn av tapet av personen, men på grunn av en tapt barndom eller en tapt unnskyldning. Man lever videre og har noe uoppgjort på et vis, som nå aldri kan gjøres godt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre henne? Om hun vil ha blomster, eller bare et besøk kanskje?Eller er det dumt? Hun er ikke så veldig glad i sjokolade 

Anonymkode: 9a0d7...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Mamma døde fikk jeg mye blomster, egentlig litt for mye. Hadde satt pris på å få noe mat eller noe sånn 

Anonymkode: 62a4c...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk at ved dødsfall og begravelser så er det mengder med blomster involvert.

Er gjerne derfor det ofte står i dødsannonser "likekjært som gaver/blomster er en gave til [forbund]".

Jeg ville gått for noe annet enn blomster. Kanskje en kurv med noe godt, sånn typ fruktkurv eller en "forundringskurv" med litt av hvert i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å gi blomster ville vært naturlig om de hadde hatt et normalt familieforhold, men når vennen din har brutt kontakten for mange år siden, så synes jeg ikke det passer. Kan nærmest oppfattes som litt som et hån. Jeg ville heller invitert på litt god mat og vin, enten hos deg eller på restaurant og et tilbud om å prate om vennen din har behov for det.

Anonymkode: b289b...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...