Gå til innhold

Menn - hvor fort etter et brudd var dere klare til nytt forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

… Og da mener jeg forhold som ble varig?

Dater en som er 3 måneder ut fra et 3-års forhold, ikke barn sammen, men han har fra før. Forholdet var ganske vanskelig til tider som jeg har forstått og han har erkjent at han burde ha klart å gå tidligere (hun hadde ofte hatt sjalusiutbrudd som grenset til vold, var kontrollerende). 

Så på noen måter var han ferdig med forholdet før det endelig ble brudd, på den andre siden preger et slikt forhold kanskje lenger. 

Hva sier menn mer erfaringer fra lignende brudd og ellers?

Hvordan vet man om den andre er på ekte klar til noe nytt og varig?

Anonymkode: 27696...d0d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig har jeg alltid trengt lang tid. Første bruddet mitt som 20 åring tok 2-3 år og komme helt over. Brudd etter det har vært endel enklere men trenger fortsatt mye tid før jeg klarer omstille meg helt. Skal sies at dette er de gangene jeg har blitt dumpa. Den ene gangen jeg dumpa henne var jeg mentalt klar for nytt forhold ganske raskt. 

Anonymkode: afe19...545

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Langvarig forhold her, 20 +år.

Hadde et brudd for noen år siden, men fant tilbake etter 5 mnd, var da ikke klar for nytt forhold og hadde en rebound. Nå i fjor var jeg ferdig med forholdet på dagen jeg gikk ut av forholdet. Begynte å date etter 3 mnd for å gi det tid. Nå snart et år etter bruddet tror jeg at jeg har møtt min andre store kjærlighet, møtte henne etter ca 7 mnd etter brudd

Endret av Fjellmannover190
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si. Min forrige kjæreste sa at ekskona var sjukt kontrollerende og bestemte over han. 

Seks uker etter at han dumpa meg var han i nytt forhold. Noen takler ikke å være alene. Handler ikke om sex, men de greier ikke være alene. 

Anonymkode: 5dbe9...332

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ca. 1 time

Anonymkode: c809c...2e6

AnonymBruker
Skrevet

Over et år

Anonymkode: e8259...dce

• Hjerte 1
Skrevet

Ca 4 år.

Min første.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kan være litt emosjonelt traumatisert. Men ellers høres det ut som et brudd som har vært bra for ham og da er han nok klar rimelig raskt. Om han trenger rebound eller ikke kommer helt an på hva slags type han er. 

Jeg har ikke sansen for rebounding. Jeg gikk ut av et tilsvarende dårlig forhold, men mitt var over 20 år langt. Brukte et år med terapi pluss et halvår med å finne roen og leve for meg selv. Dater nå ei jeg håper blir langvarig. Snart 2 år etterpå. 

Anonymkode: fe2ef...981

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

-2 uker siden jeg var ferdig med et i mitt hode før jeg gikk.

Anonymkode: a81b7...ea0

Skrevet

Kan sikkert være klar på en time om man skjønte at det var den veien det gikk. Hva sier man på første date etter dette?

Ta en løgn eller si sannheten at man var igjennom et brudd for bare dager siden?

Sannheten gjør vel at de fleste(nye dater) vil ha litt kvaler med å gå videre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 21.54):

… Og da mener jeg forhold som ble varig?

Dater en som er 3 måneder ut fra et 3-års forhold, ikke barn sammen, men han har fra før. Forholdet var ganske vanskelig til tider som jeg har forstått og han har erkjent at han burde ha klart å gå tidligere (hun hadde ofte hatt sjalusiutbrudd som grenset til vold, var kontrollerende). 

Så på noen måter var han ferdig med forholdet før det endelig ble brudd, på den andre siden preger et slikt forhold kanskje lenger. 

Hva sier menn mer erfaringer fra lignende brudd og ellers?

Hvordan vet man om den andre er på ekte klar til noe nytt og varig?

Anonymkode: 27696...d0d

Det vet man ikke helt i starten. Det finnes ingen fasit på dette. Da jeg var singel møtte jeg single damer som hadde vært single i årevis. Allikevel hadde de ikke bearbeidet tidligere erfaringer og var ikke klare for noe nytt.

Ting vil dukke opp etterhvert, så det er viktig at du har ett øye åpent, men at du samtidig har tillit til han. Hvis ikke risikerer du å skape problemer selv.

Skrevet

Jeg kommer ikke over brudd på den måten at jeg slutter å ha følelser, men jeg er klar for et nytt forhold en stund etterpå. Jeg som har slått opp. Ikke hatt mer enn ett dårlig brudd så vet ikke i hvilken grad det påvirker

AnonymBruker
Skrevet

tenker man er klar når man føler seg klar, og informerer ny partner om hva man tenker og føler om situasjonen. Med go kommunikasjon rundt det, vil jo den andre parten ta hensyn. Man behøver ikke å bygge Rom på en dag, men ha det fint om man tar ting litt sakte og forsiktig også.

Anonymkode: ec555...b60

AnonymBruker
Skrevet

Menn generelt er overlappere, er mitt inntrykk. Det kryr av sånne i min bekjentskapskrets. Det forholdet de er i går dårlig, enten pga det ene eller det andre, uansett hvem sin "feil" det er, så merker begge at det går mot slutten. Da er mannen gjerne ute og finner seg en ny dame, en han går rett over til når det da endelig blir slutt offisielt med dama.

Menn klarer ikke være single og alene særlig lenge. Om det er sexlivet og tilgjengeligheten til hyppig sex som gjør det, eller om de faktisk forelsker seg så fort og så kjapt etter forhold, kan man jo bare spekulere i. Jeg tror det er muligheten til  å få sex, og at de ikke klarer å gå uten. Så da tar de nær sagt hvem som helst de måtte møte først, som ikke er stygg som nøkken men "innafor".

Ser det gang på gang.

Anonymkode: 632ff...79f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min var bre singel tre mnd fra han slo opp med eksen til han møtte meg. (Det var altså ikke snakk om overlapp, siden vi først møttes etter forholdet med eksen var helt ferdig.) De var sammen i syv år.

Det var han som gikk fra henne, og jeg tolker det som at han var ferdig med forholdet lenge før han våget å gå (som er fint, fordi han da faktisk var klar for noe nytt, men som også er litt ekkelt for meg som nå er sammen med ham. Det beste er jo selvsagt å dele de prosessene mens de pågår). Men vi er iallfall på vårt sjette år nå, og har et barn sammen. Og har det generelt veldig fint!

Anonymkode: 988e6...0a5

• Liker 1
Skrevet

Egentlig samme dag, om den rette dama dukket opp.

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (2 minutter siden):

Egentlig samme dag, om den rette dama dukket opp.

tenker jeg også... tror ikke det handler om tid... tror det handler om den rette.... og om kommunikasjonen

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

tenker jeg også... tror ikke det handler om tid... tror det handler om den rette.... og om kommunikasjonen

Særlig når det var jeg som gjorde det slutt og hadde følt meg ferdig en stund allerede.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er klar nå, og har ikke brutt enda. Opplever at alle relasjonsmessige bånd til dama er ferdig. Jeg er takknemlig for at hun har gitt meg barn, og vi oppdrar barna greit og betaler på lånet. Ut over det så har vi ikke noe forhold.

Anonymkode: e16a5...cc3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 0.31):

Ca. 1 time

Anonymkode: c809c...2e6

Du må være klengete.

Anonymkode: 2ea25...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...